شیوع تب برفکی بین جمعیت دام استان مارکاسی/ چوب بی کیفیت داور بالای دامداران


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 91/02/23
کد خبر: 1838416

بررسی های میدانی دیار آفتاب نشان از شیوع بیماری تب برفکی در بین جمعیت دامی استان مرکزی دارد به طوری که در روزهای اخیر آمار شیوع تب برفکی افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; تحقیقات میدانی دیار آفتاب نشان از شیوع بیماری تب برفکی در بین جمعیت دامی شهرستان داودآباد دارد، از این رو تعداد مراکز تب برفکی در روزهای اخیر افزایش یافته و اکثر دامداران این منطقه را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

یکی از پرورش دهندگان این منطقه با تایید شیوع تب به خبرنگار ما گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تب به داودآباد سرایت کرده و هر روز در حال افزایش است.

داودآبادی با انتقاد از بی کیفیتی واکسن محلی تب برفکی افزود: علیرغم اینکه حدود 45 روز از واکسینه شدن دام هایم در برابر تب برفکی می گذرد، دام هایم به این بیماری مبتلا شده اند، در حالی که معمولاً واکسیناسیون باید برای دام ها مصونیت ایجاد کند. به مدت چهار ماه.”

وی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی و گرانی مواد اولیه و دارو، شیوع این بیماری خسارت زیادی به کشاورزان وارد می کند.

4934273_202

این دامدار با انتقاد از عملکرد دامپزشکی گفت: فکر می کنم علیرغم اینکه کشاورزان منطقه چند روزی است درگیر تب برفکی هستند، دامپزشک استان اطلاعی ندارد و پس از اطلاع از مشکل، به سلامت محدود شده است. گزارش. پشتیبانی ارائه شده است. “!

داودآبادی بیان کرد: انتظار داریم دامپزشکان نظارت و حمایت بیشتری از دامداران داشته باشند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

تب برفکی یک بیماری ویروسی عفونی و گاه کشنده است که نشخوارکنندگان اهلی و وحشی را مبتلا می کند و به راحتی به هر طریقی پخش می شود. این بیماری بسیار مسری و بسیار مسری از نظر اقتصادی به عنوان یک بیماری بسیار مسری طبقه بندی می شود.

علائم شامل نکروز عضله قلب، برفک، تاول در دهان، زخم در پاها و پاها، ضعف سیستم ایمنی، تب، از دست دادن اشتها، کاهش تولید و سقط جنین است.

با شیوع این بیماری در دامپروری، میزان خوراک مصرفی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید