صادرات 5 میلیون دلاری کاسوین در سال جاری / بیش از 2 میلیارد دلار تجهیزات به تولیدکنندگان صنایع دستی پرداخت شد

وی افزود: صادرات صنایع دستی در استان به صورت چمدانی انجام می شود و هنرمندان سفارشات و محصولات خود را از طریق فروش اینترنتی یا سایر راه های ارتباطی عرضه می کنند.

132 پروانه کسب در سال جاری صادر شده است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به صدور 80 مجوز مشاغل داخلی در سال گذشته، گفت: قزوین از اوایل امسال تا 18 دی ماه در دو بخش مستقل و حامی داخلی، 132 مجوز برای مشاغل داخلی به کار گرفته است. کسب و کار صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش چهار برابری تسهیلات صنایع دستی نسبت به سال گذشته گفت: امسال 65 طرح سه میلیارد و 598 میلیون تن تسهیلات کم بهره دریافت کرده و برای 156 نفر شغل ایجاد کرده که در سال گذشته ارزش تسهیلات دارد. 900 میلیون تن بود.

حصاری ادامه داد: در 9 ماهه امسال 635 پروانه سه گانه اعم از پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و شناسنامه صادر شده که نسبت به سال گذشته که این پروانه ها برای 522 نفر صادر شده است، شاهد 10 درصد هستیم. افزایش مجوز. .

وی با اشاره به اعطای تسهیلات کم بهره به دارندگان پروانه صنایع دستی در قالب تفاهم نامه های استانی و ملی گفت: از محل تاج، تسهیلات بند الف تبصره 18 و تسهیلات بانک مسکن.

پرداخت 2 میلیارد و 363 میلیون تن تجهیزات به تولیدکنندگان صنعتگر

معاون صنایع دستی استان گفت: از اوایل دهه 1400 تاکنون بیش از 2 میلیارد و 363 میلیون تن تجهیزات طی بخشنامه ها و تفاهم نامه های مختلف به تولیدکنندگان صنایع دستی پرداخت شده است.

این مقام مسئول افزود: از زمان فوران تاج و سال گذشته تاکنون بالغ بر 4 میلیارد و 764 میلیون تن به 313 طرح تاج آسیب دیده در حوزه صنایع دستی و در قالب اشتغال برای 494 نفر پرداخت شده است. “

حصاری تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی از کارگاه های صنایع دستی در زمینه معافیت های مالی و سوخت یارانه ای آب و برق حمایت می کند.

اندج به عنوان اولین روستای ملی صنایع دستی به ثبت رسیده است

این مقام مسئول بیان کرد: از موفقیت های صنایع دستی در قزوین می توان به ثبت روستای اندج به عنوان اولین دهکده ملی صنایع دستی (فرش بافی) در شورای راهبردی شهرها و روستاهای ملی کشور، ثبت مالکیت معنوی در میدان پاپی مشه به عنوان جمع آوری و نگهداری عروسک ها راسا مهر داوری اصالت در استان می باشد.

حصاری در پایان گفت: استان قزوین سال هاست با کمک هنرمندان موفق به خلق آثار ارزشمند ادبی، هنری و علمی متناسب با شرایط کنونی شده است. آثاری که در فرهنگ سنتی قزوین جایگاه ویژه ای دارند مانند صنایع دستی و هنرهای سنتی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید