صحرا برای قاچاقچیان خطرناک می شود/ بیش از 50 درصد زندانیان قاچاق مواد مخدر هستند


ساعت: 18:23
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879073

فرمانده کل قوا با اعلام ناامن بودن مناطق بیابانی کشور برای قاچاقچیان مواد مخدر، نظارت تصویری از این مناطق را راه اندازی کرد و گفت: بیش از 50 درصد افرادی که در زندان های کشور هستند به نوعی با معضل مواد مخدر مرتبط هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری فرمانده کل پلیس مبارزه با مواد مخدر در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر، گفت: نقش شما در مبارزه با مواد مخدر بسیار ارزشمند است. تک تک مدیران، معاونان و کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان و کشور.

وی گفت: کسانی که در مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند به نوعی مدافع سلامت جامعه هستند. آماده.

اشتری ریشه بسیاری از مجرمان زندان را اعتیادآور دانست و گفت: بر اساس آمار و یافته ها بیش از 50 درصد زندانیان کشور به نوعی با معضل مواد مخدر مرتبط هستند.

فرمانده کل کشور مبارزه با پدیده مواد مخدر سوز را یک اقدام انسان دوستانه، خداپسندانه، مبارزه برای خدا و نوعی عبادت عنوان کرد و گفت: کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند باید بدانند چه چیزی کارهای مهمی که آنها انجام می دهند و بنیانگذاران این کشور و همچنین وقوع جنایات و دیگر حوادث ناگوار در کشور.

او گفت: «البته بخشی از مبارزه نیز فرامرزی است و ما باید از طریق دیپلماسی تلاش کنیم تا از کشت خشخاش در افغانستان جلوگیری کنیم. تطبیق حرف حکومت طالبان که اعلام کرده با این امر مخالفت خواهد کرد، باید با جدیت پیگیری شود.

اشتری به افزایش 50 برابری کشت خشخاش و تولید تریاک در دهه 1920 تحت سلطه آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به یک دستگاه دیپلماسی جدی برای مبارزه با مواد مخدر در عرصه بین المللی نیاز داریم و نیازمندیم. ما خواهان برخورد با این پدیده از طریق مجامع بین المللی هستیم که البته امیدی به آنها نیست.

فرمانده کل کشور به ترانزیت مواد مخدر از مرزهای آبی کشور اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه هوشمندتر عمل کرد و با تجهیزات و امکانات کافی با این اقدامات برخورد کرد و از عمدی بودن باندها و شبکه های مواد مخدر جلوگیری کرد. “خودت را تمرین کن.

وی با اعلام ناامن بودن مناطق بیابانی کشور برای قاچاقچیان مواد مخدر، رصد تصویری در آن مناطق را راه اندازی کرد و گفت: یکی از کارهای خوبی که اخیرا انجام شده، رصد تصویری صحرای پهپاد است.

اشتری ادامه داد: در همین راستا هفته گذشته تعدادی از خلبانان و کمک خلبانان آموزش های لازم را دیدند و با خرید پهپادهایی که ساخته شده و تا پایان سال ساخته می شود، رصد را تکمیل خواهیم کرد. بیابان و از این پس دیگر نیازی نیست در بیابان و با قاچاقچیان آمیخته است.

فرمانده کل کشور از لزوم استفاده از تجهیزات الکترونیکی و هوشمند برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد و گفت: در این راستا دوربین های دید در شب، خودرو و تیزر، تجهیزات الکترونیکی و سامانه های هوشمند ارائه شده است. واحدهای لازم.» و ما سعی می کنیم هر روز سطح توانایی خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید