صدقه و امداد مؤمنانه از مصادیق تحقق راه اهل بیت(ع) است.

ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798171

آیت الله علم الهدی گفت: نذورات فاطمی و کمک های صادقانه در راستای تحقق راه اهل بیت(ع) است و امیدواریم سایر مراجع نیز در این راستا گام بردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد صبح امروز در توزیع 125 هزار سبد غذایی به مناسبت بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اکنون نام سیدیکا بر سر زبان ها افتاده است. این عمل، یعنی نذر فاطمیه که عمل بسیار مقدسی است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تحقق راه اهل بیت(ع) است و امیدواریم سایر ارگان ها نیز در این راستا گام بردارند.

سخنگوی ولی فقیه استان خراسان رضوی بیان کرد: بسیاری از حرکت هایی که در زندگی برای پیروی از سیره اهل بیت(ع) انجام می دهیم، خاطره فضیلت و مظلومیت آنان را تداعی می کند، مظلومیتی که بر همه شخصیت ها و ظرفیت ها حاکم است. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آفریده شد و انواع تجاوزات و انواع ظلم ها به این نزدیکان شد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ماجرای فدک و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: تا زمانی که فدک توفیق نیافته، از پیامبر (ص) ارث نمی برند. بلکه هدیه پیامبر صلی الله علیه و آله به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در زمان وجودش و در زمان پیامبر فدک در اختیار حضرت زهرا (س) بوده است. درود خدا بر او باد).

وی افزود: یهودیان آمدند زمین های خود را اهدا کنند تا مبادا جنگ کنند و مسلمان شوند. سوال به تفصیل بیان شده است.

امام جمعه مشهد گفت: دو سال قبل از رحلت پیامبر و بعد از اینکه این باغ فدک در اختیار پیامبر قرار گرفت و آن حضرت آن را به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بخشید، خود یهودیان آمدند و این زمین ها را از حضرت اجاره کردند. فاطمه زهرا (س) و درآمد را بین فقرا تقسیم کردند و در سال دوم پس از تقسیم تمام اموال که از صبح تا شام به طول انجامید، حضرت علی (ع) از حضرت فاطمه الزهرا (س) خواست که غذا بیاورد و مشخص شد که از دو روز در خانه هیچ غذایی پیدا نشد.

وی بیان کرد: در قسمتی از سخنان پیامبر صلی الله علیه و آله آمده است که ایشان فرمودند برای گرفتن سند، حضرت فتح زهرا (سلام الله علیها) را کتک زدند. فدک. این سنت فدک دادن به فقرا در راستای این نذر فاطمی است که امروز توسط نهاد مقدس سپاه امام رضا (ع) در حال تحقق است.

آیت الله علم الهدی گفت: به خواست خداوند این عهد در ساحت حضرت زهرا(س) شکسته نمی شود و امیدواریم خداوند متعال برای این مشکلات جامعه ما راه حل های گسترده ای عنایت فرماید. گروه های آسیب پذیر “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید