صدور مجوز تثبیت قیمت بلیت سینما تا مدت حداکثر سه ماه


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893853

سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران با محوریت قیمت بلیت سینما، حمایت از فیلم و نگاه جدی تر به قاچاق فیلم و موضوع پخش جام جهانی فوتبال در سینماها برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران به ریاست محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی کشور و با حضور حبیب ایل بیگی معاون ارزیاب و نظارت سازمان، غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینما، محمد خزاعی برگزار شد. قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماگران، علی سرتیپی رئیس انجمن پخش فیلم و مدیر سامانه فیلم نت همایون اسعدیان دبیر شورای انجمن های صنفی اکران، هاشم میرزاهانی مدیر عامل موسسه سینما شهر، روح اله سهرابی مدیرکل حوزه سینما محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینما روز گذشته (16 شهریور) در تالار شهید آوینی سازمان سینمایی، برای عرضه و پخش فیلم‌ها، نقاط بازنگری قیمت بلیت سینماها، حفاظت از فیلم‌ها را برگزار کرد. بحث و رویکرد جدی تر به قاچاق فیلم و موضوع پخش نمایش جام جهانی در سینما

در ابتدای این جلسه معاون ارزشیابی و نظارت گزارشی از عملکرد تولید و اکران ارائه کرد و همچنین همایون اسعدیان دبیر هیئت صنفی نمایش فیلم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فیلم اکران، پیشنهادات هیئت غربالگری اتحادیه را به اعضا اعلام کرد.

در این جلسه مصوبات شورای اصناف به شرح زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

– بنا به پیشنهاد شورای صنفی نمایش و تصویب شورای راهبردی طرح، مجوز شناور بودن قیمت بلیت سینما به مدت 3 ماه به منظور کمک به رونق و تقویت بیشتر اقتصاد کشور صادر شد. سینماها بدیهی است سینماها و دفاتر پخش می توانند با توجه به موقعیت جغرافیایی و رعایت سقف اعلام شده قیمت بلیت، قیمت بلیت سینما را تغییر دهند.

– با توجه به پیشنهاد شورای صنفی برای نمایش جام جهانی در سینماها، مقرر شد پس از هماهنگی معاونت ارزیابی و نظارت سازمان با مراجع ذیربط با نظر مساعد شورای اکران راهبردی این موضوع پیگیری شود. .

– در خصوص طرح پیشنهادی تبلیغات و جذب آگهی در سینماهای کشور، کمیته کارشناسی متشکل از نماینده انجمن سینماگران، حوزه هنری، اتحادیه تهیه کنندگان، سازمان سینمایی و نماینده شورای صنفی تصمیم گرفتند. برای ایجاد فرصت های تبلیغاتی و جذب آگهی برای تهیه اساسنامه برای تأسیس واحد در موسسه سینماشهر باید اقدام و نتیجه را در جلسه بعدی به شورای راهبردی اکران ارائه کند.

– اکران فیلم های هنر و تجربیات و آنلاین از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که پس از طرح در شورای راهبردی برای بررسی و ارائه نظرات کارشناسی بیشتر به کارگروه مربوطه منتقل شد.

در این جلسه با تلاش اعضای هیئت اکران راهبردی در خصوص معضل قاچاق برخی فیلم ها، بر پیگیری جدی انجمن سینماگران تاکید و مقرر شد هرگونه ممنوعیت و جریمه سالن های متخلف. از سوی انجمن سینماگران اطلاع رسانی و اقدامات جدی صورت خواهد گرفت.

همچنین مقرر شد جلسات کمیته حمایت از فیلم به صورت مستمر در سازمان سینمایی برگزار شود.

در پایان این نشست، محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماگران، ضمن تقدیر و تشکر از رئیس سازمان سینمایی کشور، با اشاره به حمایت های مالی از سینماهای فعال کشور در دوران کرونا، این انجمن را تشریح کرد. همکاری سازمان در کمک های سازمانی به سینماها به ویژه در مناطق فقیرنشین کشور مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید