صدور مجوز صنایع تولیدی در تشریفات اداری/ثبت پروانه از تاخیر متقاضیان می کاهد.

ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1921682

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به روند صدور مجوزهای ثبت محور به ویژه صدور مجوز اقامتگاه های مسافرتی که منجر به کاهش اجاره بازی ها شده است، گفت: با روند صدور مجوز ثبت محور شاهد کاهش چشمگیر اسناد و مدارک بوده ایم. و بروکراسی اداری که در چارچوب اجرای سیاست های دولت در حوزه بندری است.» مجوزهای ملی گام مثبتی تلقی می شود.

هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص درگاه ملی ثبت مجوز و صدور مجوز کسب و کار ثبت محور گفت: بخشی از مشکلات کشور ما بروکراسی یا تشریفات اداری در حوزه عدم صدور پروانه است.

ثبت مجوز؛ کاهش تاخیر متقاضیان


و ادامه داد: در کشور ما نیز چنین بوده است که معمولا برای صدور مجوز هر چه تعداد امضاکنندگان این مجوز بیشتر باشد وقفه در کار بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید:
پورتال ملی مجوز در 1401 تنها مرجع صدور مجوز است

وی تصریح کرد: در برخی مواقع دیده ایم که فردی که درخواست صدور یک فعالیت اقتصادی را ارائه کرده است می تواند برای گرفتن امضا مدت زیادی معطل شود و متقاضی چندین بار در سازمان و دفاتر معطل می شود. روزها. “

این کارشناس اقتصادی افزود: محور ثبت نام به نوعی نشان می دهد که کدام یک از زنجیره مجوزها باقی مانده و کدام یک از مدارک باقیمانده روند صدور مجوز را بیش از حد معمول کند می کند و طبیعی است که با بازخورد این سامانه برخی از این فرآیندها حذف می شوند.

این حقوقدان تصریح کرد: این سازوکار جدید به صدور مجوز در زمان کوتاه کمک می کند و نظام اداری یا دموکراسی یا بازی های کاغذی را به حداقل می رساند. محور ثبت نام بودن

صدور مجوز صنایع تولیدی همچنان در پیچ و خم بوروکراسی اداری است.


وی بیان کرد که کاربرد این عوامل از جمله محور ثبت نام انطباق با دولت الکترونیک می تواند کارآمد و مفید باشد، افزود: یک نکته را نباید فراموش کرد، زمانی که مجوز صادر شد، سازنده یا متقاضی قبلا آن مجوز را گرفته است و برای شروع کار نرم افزار مشکلی نداشته باشد. . را

وکیل گفت: همین محور ثبت نام اتلاف وقت برای نامزد را به حداقل می رساند. اما باید در نظر داشت که در بخشی که تولید محور است و متقاضیان با موسسات و سازمان های مختلف همکاری می کنند، این نوع مشکلات در روند صدور مجوز همچنان پابرجاست و باید به فکر اصلاح و کوتاه شدن زمان بود. از صدور. مجوز این شرکت ها

صدور مجوز خانه مسافر مبنای کاهش اجاره بهای بازی


وی در خصوص صدور پروانه خانه مسافر گفت: صدور این مجوز می تواند در زمینه اشتغال زایی موثر باشد و از طرفی رانتی را که قبلا در این بخش وجود داشت حذف کند و زمینه ساز قابل توجهی شود. اتخاذ سایر بخش های موثر در این زمینه.

هکشناس در پایان گفت: با اجرای طرح سامانه یکپارچه مجوز و محور ثبت نام این سیستم اجاره بازی در این بخش بسیار کاهش خواهد یافت.

در مورد این موضوع بخوانید:
پورتال ملی مجوز در 1401 تنها مرجع صدور مجوز است

دیدگاهتان را بنویسید