صدور 14 تمبر استاندارد حلال در آذربایجان غربی


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822495

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال 1400 تا پایان همان سال 14 تابلوی استاندارد حلال توسط اداره کل استاندارد آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور جلایر در گفت و گو با اروم نیوز با بیان اینکه آذربایجان غربی در سال 1400 در صدور تمبر استاندارد حلال در کشور پیشتاز بود، افزود: صدور این استاندارد به ویژه در صادرات محصولات تولیدی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: پیرو ابلاغ مرجع قانونی سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر اعطای نشان حلال در تبصره 2 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب 1396 اطلاعات و مکرر و نظارت مستمر بر واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش این اداره.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی افزود: در نتیجه اقدامات و تلاش های کارکنان اداره کل استاندارد استان در سال گذشته، 14 علامت استاندارد تشویقی حلال به واحدهای تولیدی اعطا شد. استان.”

وی ادامه داد: محصولات واحدهایی که موفق به اخذ نشان حلال استاندارد شده اند شامل انواع آب میوه، شهد میوه، نشاسته گندم، گلوکز مایع و گلوتن است.

جلایر خاطرنشان کرد: 3 برچسب حلال فرآورده های گوشتی تازه، شیر پاستوریزه و استریل توسط این اداره کل تمدید شده است.

وی به رتبه اول این خدمات عمومی برای صدور نشان حلال استاندارد اشاره کرد و گفت: طبق آمار ثبت شده در سامانه سینا، این اداره کل در سال 1400 رتبه اول کشوری را برای صدور نشان حلال استاندارد دریافت کرد.

جلایر گفت: واحدهای تولیدی مواد غذایی که دارای این نشان هستند باید علاوه بر رعایت ضوابط خاص تولید، در نگهداری، حمل و نگهداری محصولات خود دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: استاندارد حلال با امضای نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی و مدیرکل استاندارد صادر می شود و امروز نه تنها مسلمانان جهان، بلکه همه مردم در این امر موفق بوده اند. مصرف محصولات با استاندارد حلال».

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اخذ استاندارد حلال شرایط سختی دارد، گفت: واحد تولیدی باید استاندارد باشد تا با توجه به تمامی شرایط، خط تولید کامل و کارشناس دامپزشکی ثابت داشته باشد تا کاندیدای اخذ استاندارد حلال شود. یک وضعیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید