صدور 100 علامت حلال در کشور/ایران جایزه ملی کیفیت جهان اسلام را عرضه کرد.


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903453

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با راه اندازی آرم حلال در کشور، 100 برند در کشور دارای آرم حلال هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی اسلام پناه رئیس سازمان استاندارد گفت: استانداردسازی صلاحیت، انطباق، گواهی حلال و حلال یکی از مهمترین وظایف و اقدامات در حوزه استاندارد است، همچنین این سازمان موظف است به عضویت در سازمان استاندارد در بیاید. ISO و رتبه 22 را در بین 168 کشور کسب کرده است.

به گفته رئیس سازمان استاندارد، این سازمان از جایگاه داخلی خوبی برخوردار است و قانونگذار حمایت از حقوق مردم را بر عهده سازمان ملی استاندارد قرار داده است و از سوی دیگر کسب رضایت و اطمینان و ورود و تولید ایران در این منطقه در بین بهترین ها رتبه بندی شده است.

وی افزود: در منطقه آسیا و اقیانوسیه و سیستم های انطباق این سازمان 100 سال عمر دارد و ایران از نظر استاندارد و کیفیت اهمیت قابل توجهی پیدا کرده است.

اسلام پناه یادآور شد: سازمان استاندارد یک سری نارسایی هایی داشت که جبران شد و از طرفی دولت سیزدهم وارد دوران تحول سازمان استاندارد شد بنابراین این سازمان هم اکنون در راه پوست اندازی است و نتیجه خوبی گرفته است. .

اسلام پناه درباره طرح طاها گفت: در این طرح بررسی اصالت و ایمنی در دستور کار بازرسی سازمان استاندارد قرار گرفته است.

رئیس سازمان استاندارد گفت: علامت استاندارد وجود دارد و برخی محصولات نشان استاندارد می گیرند، سقوط می کنند و برخی رشد می کنند، بنابراین مجموع این اقدامات نشان می دهد که یک امر زنده و پویا است.

وی در ادامه گفت: نشان حلال را راه اندازی کرده ایم، در این بخش 100 نشان حلال صادر کرده ایم و نسبت به مدت مشابه 100 درصد رشد داشته است.

وی گفت: جایزه ملی کیفیت جهان اسلام را در دستور کار قرار داده ایم و تعداد متقاضیان برای ارتقای محصول 100 درصد افزایش یافته است.

اسلام پناه در پایان گفت: ایران جایزه ملی کیفیت را به جهان اسلام تقدیم کرد و مقامات عربستان و چند کشور دیگر به این جایزه ابراز علاقه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید