صفرهایی که نشان نمی دهند و مدیری که پاسخ نمی دهد


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890098

پرداخت اعتبار مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری ها موضوعی است که طبق قانون باید به نحوی هزینه شود، اما آیا تاکنون نظارتی بر هزینه ها وجود دارد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، مالیات بر ارزش افزوده مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده است و در واقع از آنجایی که مالیات بر ارزش افزوده یکی از مالیات های متمرکز است، توسط سازمان امور مالیاتی وصول و به حساب مرکزی این وزارتخانه واریز می شود. امور داخلی یا شهرداری شهر مربوطه.

مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در توسعه و رشد شهر دارد و اداره کل امور مالیاتی با رویکرد حمایتی خود از شهر و شهرداری مشوق توسعه و عمران است، اما باید بررسی شود که این مالیات ها برای چه منظوری مصرف می شود و آیا این مالیات ها به کار گرفته می شود. به صورت قانونی هزینه می شود یا خیر

همانطور که مسئولان مالیاتی پیشتر اذعان کرده اند در سه ماهه نخست امسال بیش از 73 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها و بخشداری های استان پرداخت شده که در سال گذشته بیش از 3 برابر افزایش داشته است. سال و این ممکن است به معنای افزایش توسعه شهروندی توسط شهرداری ها و دهیاری ها باشد.

لازم به ذکر است که حدود 35 هزار پرونده مالیاتی فعال در حوزه مشاغل، املاک و حقوقی در شهر یاسوج وجود دارد که به گفته برخی منابع آگاه، سال گذشته 150 میلیارد تومان تنها به یکی از شهرداری ها در این شهر پرداخت شده است. استان و البته به این موضوع نیز اشاره شد.معلوم است که پرداخت این وام ها ماهانه بوده و مبلغ آن هر ماه متفاوت است.

اگرچه شفافیت اقتصادی زمینه ساز جلوگیری از فرار مالیاتی است اما باید خود متولیان مالیاتی و اقتصادی به این موضوع رسیدگی کنند و این سوال را مطرح کنند که سازمان مالیاتی چگونه بر اعتبارات ارزش افزوده ای که به دهیاری ها و شهرداری ها می دهد نظارت دارد؟ تاکنون به هر یک از شهرداری های شهرستان های منطقه چقدر اعتبار داده شده است؟

متأسفانه برای دریافت پاسخ این سؤالات طی چند روز تماس های مکرری با مدیرکل امور مالیاتی استان داشتیم تا پاسخ این سؤالات را که مردم از ما پرسیده بودند، دریافت کنیم، اما عدم پاسخگویی این مسئول باعث این امر شد. گزارش ناقص منتشر خواهد شد، اما کارشناسان لطفا با تماس با ما به افراد در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید