صلح خاتمی ممنوع – احمدی نژاد هنجارشکنی، آزاد!

صلح خاتمی ممنوع - احمدی نژاد هنجارشکنی، آزاد!

روز جدید خاتمی نباید برود، اما احمدی نژاد باید برود و هر کاری از دستش بر می آید برای ایجاد حاشیه برای خود و کشورش انجام دهد. همه می دانند که جایگاه خاتمی در عرصه بین المللی بسیار بالاتر از جایگاه محمود احمدی نژاد است. خاتمی از صلح و دوستی ملت ها می گوید و احمدی نژاد از انتقام! دعوت‌های خاتمی زیاد است و احمدی‌نژاد هم می‌گوید هر از گاهی از او دعوت شده است. احمدی نژاد وقتی به خارج از کشور می رود حیثیت کشور را زیر سوال می برد، مثلا در سفر اخیرش به امارات با دختران لو رفته مقابل دوربین لبخند می زند، اما وقتی خاتمی را به مراسم یادبود نلسون ماندلا دعوت کردند، به او گفتند که اجازه خروج ندارد. . در سال 93 گزارش شد که 9 نماینده محترم مجلس به وزیر دادگستری نسبت به تمدید ممنوعیت سفر، ممنوعیت عکاسی و ممنوعیت بیان آقای سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق، هشدار داده بودند. شایان ذکر است که علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس در گفتگو با لوموند، ممنوعیت محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات را یکی از عادات بد دولت احمدی نژاد دانست که احمدی نژاد پاسخ داد: ممنوع الخروجی؟ احمدی نژاد؟ این یک سوال قضایی است، چه ربطی به ما دارد؟ من هرگز این کار را نمی کردم، حتی اگر آن قدرت را داشتم. سید محمد خاتمی هشت سال رئیس جمهور کشور بوده است. او با طرح گفتگوی تمدن‌ها، می‌گوید: «اگرچه ممکن است در مورد نحوه اداره کشور اختلاف نظر داشته باشیم، اما اینکه فردی رئیس دولت شود و رئیس‌جمهور بعدی بیاید و بگوید ممنوع الخروج است، چه معنایی دارد؟» حضور در نشست های بین المللی و سفر به خارج از کشور در سال های اخیر به دلیل برخی محدودیت ها و فشارها علی رغم دعوت های مکرر برای حضور در نشست های بین المللی و سفر به کشورهای مختلف. آن ها نداشتند. چرا دنیا از شنیدن پیام صلح خاتمی منصرف شد تا احمدی نژاد برود و جایگاه فرهنگی و سیاسی ایران را زیر سوال ببرد؟

روایت احمدی نژاد از سفر خاتمی

روز گذشته علیرضا بیگی نماینده حامیان احمدی نژاد در پاسخ به سوالی گفت: چیست؟ وی خاطرنشان کرد: او نیز می تواند این سفرها را انجام دهد و از پتانسیل خود استفاده کند. برای آقای احمدی نژاد محدودیت هایی وجود داشت و وقتی پاسپورتش سخت می شود یا دفاعش سخت می شود برایش محدودیت هایی ایجاد می شود اما در نهایت آقای احمدی نژاد ثابت قدم و مصمم است و به فضل خدا آنها را بیرون می آورد. وی افزود: آقای خاتمی هم می تواند در اینجا سرسختی نشان دهد و اقدام کند. باید خوب باشد که از موقعیت و اعتبار خود برای کشور استفاده کند. در این راستا برای کسانی که در نهایت 8 سال بر کشور حکومت کردند و سپس در دنیا و جامعه جهانی اعتبار داشتند، چنین موانعی وجود نداشته باشد. ما باید به این فرصت ها فرصت دهیم تا از آنها برای ارتقای دیپلماسی عمومی استفاده شود.

اخبار جدید برای دعوت نامه

شاید خارجی ها بدانند که او دوست دارد او را ببیند، بنابراین برای او دعوت نامه می فرستند. روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس از دعوت نامه ای برای احمدی نژاد خبر داد. اکنون حامیان دولت های نهم و دهم انگشت شمار در اطراف احمدی نژاد هستند و همه به هر دلیلی نمی خواهند با او همکاری کنند. فقط بازماندگان و معاونان هستند و در درجه بعدی افراد کمی در اطراف او هستند که معاونت یا پست دیگری داشته باشند. او اخیرا به دوبی رفته و طبق گزارش‌ها به درخواست ایران یا امارات به ایران بازگشته است، اما خودش گفته سفرش تمام شده است. عکس های او از دختران لو رفته موضوعاتی بود که با رفتار رئیس جمهور سابق ایران همخوانی نداشت. سپس راهی ترکیه شد و برگشت و حالا راهی سوئیس می شود که این خبر را یکی از نمایندگان وی اعلام کرد. دیروز احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز در مجلس که در سفر رئیس جمهور سابق ایران به ترکیه همراه بود، درباره این سفر گفت: سفر اخیر آقای احمدی نژاد به دعوت دانشگاه بیکنت ترکیه بود. و در این دانشگاه با توجه به زحمات جناب آقای احمدی نژاد در حوزه عمرانی و زیربنایی و مسکن چه در دوره شهرداری و چه در دوران ریاست جمهوری و همچنین با توجه به اینکه ایشان هم اکنون استاد تمام دانشگاه علم و صنعت هستند. ; مدرک افتخاری یا دکترای این دانشگاه به او اعطا شد. نماینده تبریز ادامه داد: علاوه بر این، این سفر یک پیروزی برای تبادل علمی بود که دانشگاه ها و اساتید ما می توانند با دانشگاه های ترکیه داشته باشند و در عین حال این فرصت را به احمدی نژاد داد تا با خبرگزاری های مهم ترکیه مصاحبه کند. یکی دیگر از اتفاقات این سفر، حضور احمدی نژاد در نماز جمعه استانبول و همچنین دیدار با رهبر مسیحیان ترکیه بود، وی همچنین در بازار سرپوشیده استانبول که نماد روابط فرهنگی ایران و ترکیه است حضور دارد.

آموزش می دهد!

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا احمدی نژاد الان در دانشگاه کلاس دارد و در کلاس درس شرکت می کند؟

چرا سفر خارج از کشور؟

علیرضا بیگی در پاسخ به این سوال که «بعضی گفته‌اند این سفرها برای اهداف سیاسی بوده، چون احمدی‌نژاد به صدایش نمی‌رسد و حرفه‌اش خریدار ندارد، او به یک سفر خارج از کشور می‌رود تا آنجا مخاطب پیدا کند». ،” او گفت. خود آقای احمدی نژاد نگران کار به عنوان یک فرصت و ظرفیت برای جمهوری اسلامی ایران است که بتواند با دنیا و خارج از آن ارتباط برقرار کند و از این ظرفیت ها برای کشور استفاده کند. وی در خصوص اینکه سفرهای احمدی نژاد به خارج بیشتر جنبه سیاسی دارد یا دیپلماسی علمی و فرهنگی، گفت: هر دو با هم قابل جمع هستند، به این معنا نیست که هر یک از این جنبه ها دیگری را نفی یا محدود می کند. طبیعی است که احمدی نژاد در حالی که استاد دانشگاه بود و در رشته فنی مورد قبول جامعه علمی بین المللی تحصیل کرد. او می تواند از این فرصت برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استفاده کند و بسیار ارزشمند است. هرکسی با همین ظرفیت می تواند آن ظرفیت را به ایران بدهد. وی گفت: آیا در این زمینه شفافیت وجود دارد؟ آقای احمدی نژاد طبق دعوتنامه ای در اجلاس داووس شرکت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید