محسن هاشمی خطاب به کلیباف: اقدامات دولت های خاتمی و احمدی نژاد را از جانب شما ننویسید.

محسن هاشمی خطاب به کلیباف: اقدامات دولت های خاتمی و احمدی نژاد را از جانب شما ننویسید.

روز جدید : محسن هاشمی خطاب به کلیباف: اقدامات دولت خاتمی و احمدی نژاد را از طرف شما ننویسید.
چند روز پیش که سخنان جناب عالی خطاب به سفیران که بخشی از آن به تلاش شما برای توسعه مترو مربوط می شد، مرا بر آن داشت تا چند کلمه بنویسم؛ اما شرایط سیاسی و مشکلات ناشی از تحریم ها و تجربه مثبت همکاری با شما و البته قداست دوران ریاست مجلس مانع من شده است.

می دانید که آیت الله هاشمی رفسنجانی در پوشش رئیس مجلس و رئیس مجمع نمایندگان تهران که هم اکنون هر دو سمت را بر عهده دارد از مترو بازدید کردند که توسط علاقمندان وقت تکمیل شد. با پیگیری های مجدانه وی از جمله خطبه های نماز جمعه سال 63، حضور در جلسه هیئت دولت در سال 64 و جلسات پی در پی با مسئولان دولتی و بانک ها، پروژه مترو در سال 65 در اوج جنگ مجدداً فعال شد. خود ایشان در پوشش رئیس جمهور با جدیت بیشتری از آن حمایت کردند به طوری که در دوران سازندگی و اصلاحات در مجموع 1.5 میلیارد دلار و 250 میلیارد تن فولاد برای آن اختصاص یافت که حدود 700 واگن برای آن در نظر گرفته شد.

طبیعتاً در این شرایط سخت اقتصادی که باعث مشکلات داخلی و نارضایتی عمومی از کمبود اقلام ضروری شده است، انتظار افکار عمومی از کارکنان این است که نسبت به مشکلات پاسخ دهند و مسئولیت کاستی ها و یا حداقل سکوت را بر عهده بگیرند و مسئول نیز متوجه همه مشکلات باشد. ساختن دیگران و نسبت دادن موفقیت به اعمال خود طبیعتاً مورد قبول افکار عمومی نیست. همانطور که سفیدکردن پرونده مکروه است، سیاه نمایی از ارائه دیگران نیز غیراخلاقی است، توصیه همیشگی من در گذشته آشکار و پنهان به همکارانم در شورای شهر تهران، بررسی و انتقاد از عملکرد مدیریت شهری در دوره شما بوده است. علاوه بر پیگیری تخلفات، دستاوردها نیز باید در نظر گرفته شود.

پروژه متروی تهران با تمام نقاط قوت و ضعف حاصل کار چهار دهه گذشته مسئولان جمهوری اسلامی است و نمی توان نکات مثبت را به یک نفر و کاستی های دیگران نسبت داد، حتی اگر نقش را بخواهیم. آیت الله هاشمی رفسنجانی در فعال سازی متروی تهران در بحبوحه جنگ.حکومت شهر سابق تهران.

در حال حاضر حدود 160 کیلومتر خط مترو زیرزمینی، 60 کیلومتر خط مترو زیرزمینی، 1300 واگن فعال و 140 ایستگاه مترو در تهران وجود دارد. این کار در 23 سال گذشته باز بوده و البته از آنجایی که بیش از نیمی از این مدت در زمان شما در شهرداری تهران سپری شد، کارهای انجام شده در این مدت بیش از سایر مسئولان بوده است و البته این به معنای کمبود است. نقش دولت های گذشته در دستاوردهای مترو نیست. مثلاً کارخانه خودروسازی جناب عالی در تهران در زمان دولت اصلاحات و شهرداری دکتر احمدی نژاد و وام ارزی قرارداد 600 واگن مترو که جناب عالی در زمان شهرداری خریداری کرده و وارد مترو شده است و تهران توسط شهرداری تأسیس شد. بانک مرکزی دولت آقای احمدی نژاد. بنابراین نقش همه دولت ها و شهرداران تهران در موفقیت های به دست آمده و نیز مشکلات و کاستی ها قابل تامل است. امروزه افکار عمومی انتظار دارند که مسئولان قبل از نقد کارشناسی پاسخگوی عملکرد خود باشند و طبیعی است که پذیرش مسئولیت، واقع بینی و انصاف در قبال خود و سایر مسئولان زمینه عادلانه قضاوت مردم در مورد یک نظام را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید