صندلی ایمنی زیر فرش

صندلی ایمنی زیر فرش

روز جدید : انتخابات هیأت رئیسه مجلس یازدهم ابتدای خردادماه در سومین اجلاسیه برگزار می شود و تاکنون چندین نماینده برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کرده اند.

دوره یکساله هیئت رئیسه مجلس یازدهم در سال دوم به پایان می رسد و قرار است اعضای هیئت رئیسه جدید از اوایل خرداد با انتخاب نمایندگان آغاز به کار کنند.

بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انتخابات اعضای هیأت رئیسه مجلس اعم از رئیس، نایب رئیس و دبیران مجلس، همه ساله هفتم خردادماه مصادف با روز بازگشایی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. مجمع. به گفته محمد رشیدی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، قرار است انتخابات در سومین دوره روز چهارشنبه (4 خرداد) برگزار شود.

ورود فراکسیون اکثریت در انتخابات هیات رئیسه فراکسیون شورای مرکزی انقلاب اسلامی قرار است یکشنبه هفته آینده (18 اردیبهشت) با موضوع سومین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه دهد.
در این جلسه قرار است گزینه های این فراکسیون برای تصدی پست های هیئت رئیسه مجلس مشخص شود و سپس در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی با نظر همه نمایندگان گزینه های نهایی انتخاب خواهند شد. معمولاً یک روز قبل از انتخابات، فراکسیون مجلس در جلسه ای گزینه های خود را برای تصدی پست هیئت رئیسه اعلام می کند. بر اساس شنیده ها، «محمد باکر کلیباف» رئیس فعلی مجلس، گزینه نهایی این فراکسیون برای تصدی ریاست مجلس است.

گزینه های انتخابات پارلمانی

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشستی غیرعلنی از عزم خود برای کاندیداتوری ریاست جمهوری در سومین دوره مجلس یازدهم خبر داد و اعلام کرد که حتی در صورت کسب رای در مجلس باقی می ماند. مسابقه تا آخر

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این موضوع گفت: وارد عرصه انتخابات مجلس می شود.

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با مهر با اعلام خبر کاندیداتوری خود برای ریاست مجلس گفت:

وضعیت فرش

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت رای محمد باکر کلیباف در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه سوم گفت:

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عملکرد محمد باکر کلیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در این دو سال خوب و رضایت بخش بوده و به همین دلیل اکثریت نمایندگان معتقدند که وی باید همچنان رئیس مجلس باقی بماند. .

علی کریمی فیروججی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تصویب کلیباف در مجلس گفت: کلیباف کاندیدای اصلی ریاست مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه سوم است. البته الیاس نادران نیز برای حضور در انتخابات مجلس اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: به احتمال زیاد کلیباف رئیس مجلس باقی بماند زیرا بستر بسیار خوبی برای رای نمایندگان وجود دارد.

حجت الاسلام امیر گلی جعفری بروژنی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت رای کلیباف در انتخابات مجلس اظهار داشت: پایگاه رای محمد باکر کلیباف در اجلاسیه سوم برای ریاست جمهوری بسیار خوب است. به احتمال زیاد کلیباف همچنان رئیس مجلس خواهد ماند، زیرا نگاه کتیبه به کلیباف و عملکرد او مثبت است.
فریدون عباسی با وجود اینکه همچنان قصد دارد کاندیداتوری ریاست جمهوری شود، درباره وضعیت رای محمد باکر کلیباف به ریاست جمهوری به مهر گفت: فضای مجلس با سال های گذشته فرقی ندارد. محمد باکر کلیباف در مجلس از محبوبیت بالایی برخوردار است و در صورت کاندیداتوری برای ریاست مجلس شورای اسلامی قطعا انتخابات برگزار می شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر کلیباف بخواهد رئیس مجلس شورای اسلامی بماند مشکلی در این مسیر نخواهد داشت و از سوی نمایندگان انتخاب می شود. به نظر می رسد محمد باکر کلیباف در سال سوم مجلس یازدهم شانس اول تکیه بر رئیس قوه مقننه را دارد.

رقابت برای نایب رئیسی مجلس

با توجه به احتمال زیاد ماندگاری محمد باکر کلیباف در کرسی ریاست مجلس، رقابت نمایندگان برای تصدی نایب رئیسی مجلس نیز مانند سال های گذشته قابل توجه است. شنیده ها حاکی از آن است که علی نقزاد به احتمال زیاد نایب رئیس مجلس خواهد ماند. عبدالرضا مصری نایب رئیس دوم مجلس نیز گزینه دیگری برای انتخاب نایب رئیس مجلس در دوره سوم است.

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت رای مجلس گفت: علی نق زاد و عبدالرضا مصری از مقبولیت لازم برخوردارند و به احتمال زیاد نایب رئیس فعلی مجلس باقی خواهند ماند.

اما حمیدرضا حاجی بابای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 یکی از نامزدهای اصلی نایب رئیسی مجلس در دوره سوم است و باید منتظر ماند ببینید آیا کشور باید او را همراهی کند یا خیر؟

به گفته چند تن از نمایندگان مجلس، حجت‌الاسلام «محتبی ذوالنوری»، «ابراهیم عزیزی» (نماینده مردم کرمانشاه)، حجت‌الاسلام «نصرالله پژمان‌فر» و «محمد مهدی زاهدی» نیز کاندیدای نایب رئیس مجلس و فرد دیگری برای انتخاب معاون هستند. رئیس جمهور، رایزنی با نمایندگان را آغاز نکرده است.
لازم به ذکر است در اولین جلسه امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علی نق زاد برای تصدی نایب رئیسی مجلس نامزد شدند و در نهایت قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول و علی نیکزاد نایب رئیس دوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید