صندوق نوآوری و شکوفایی نقش مهمی در حمایت از سازمان های دانش بنیان دارد


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840324

یکی از اعضای کمیسیون شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت فناوری رئیس جمهور صندوقی به نام صندوق نوآوری و شکوفایی دارد که می تواند از ایده های مردمی مبتنی بر دانش حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تهران نیوز، گفت: مجلس شورای اسلامی از ابتدای تاسیس در اسفندماه سال گذشته دغدغه حمایت از کسب و کار و دانشگاه را داشته است. شرکت ها و کسب و کارهای دانش بنیان. این قانون می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات شرکت های دانش بنیان را حل کند و شرکت های دانش بنیان را در مسیر اصلی تولید و توسعه اقتصادی قرار دهد.

وی افزود: علاوه بر این معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش مهمی در حمایت از کسب و کار دانش بنیان دارد. صندوقی به نام صندوق نوآوری و شکوفایی دارد که می تواند از ایده های دانش بنیان حمایت کند.

یکی از اعضای کمیسیون شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی کمک ها و سایر اقدامات حمایتی باید توسط این صندوق انجام شود. پرداخت هزینه تجهیزات ارزان، پرورش ایده های جدید و جذاب و سرمایه گذاری روی این ایده ها توسط صندوق مردانه انجام می شود. اگرچه حمایت بانکی یک الزام است، اما صندوق نوآوری و شکوفایی نقش بسیار مهم تری نسبت به حمایت بانک ایفا می کند. یکی دیگر از ویژگی های صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیل ضمانت نامه ها و مشکلات مربوط به ضامن است، به این معنا که صندوق برای رفع هر مشکلی که هر شرکت دانش بنیان با ضامن دارد، تمام تلاش خود را می کند.

شاکری با بیان اینکه نباید حمایت رسمی و شعاری از شرکت های دانش بنیان صورت گیرد، افزود: دوران شعار و حرف گذشته است و اکنون باید از شرکت های دانش بنیان حمایت همه جانبه شود. معتقدم یکی از راه‌های عملیاتی پیوند صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان برای دستیابی به نتایج مثبت خوب، مشابه آنچه در فناوری نانو و صنایع دفاعی می‌بینیم، است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید