ضرورت تولید محصولات فرهنگی متناسب با ذائقه جوانان/شرایط خاص ایران اسلامی در سطح جهانی تبیین شود.


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904603

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت؛

احمد یعقوبی گفت: باید وطن دوستی، حفظ کشور و جلوگیری از تجزیه کشور و جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان را برای جوانان امروز تبیین کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد یعقوبی در گفتگو با را آرمان; وی با بیان اینکه تاریخ و تمدن 2500 ساله ایران گواه رشد فرهنگ و تمدن در این مرز و بوم است، گفت: صفحات تاریخ ایران مملو از حاکمان و حکومت هایی است که مدت ها و اکثراً کوتاه مدت حکومت کردند. در کشور ما با وجود پیشرفت و رشد، مردم با مشکلات و مشکلاتی روبرو هستند، اما در این شرایط جمهوری اسلامی ایران از نعمت آزادی بیان برخوردار است تا مردم بتوانند به راحتی خواسته های خود را در چارچوب مقررات و قوانین بیان کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کرمان ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، محور مقاومت در برابر نظام استکبار و سلطه جان تازه ای به خود گرفته است و امروز محور مقاومت به رهبری ایران اسلامی دستیار است. به این محور، در این شرایط بسیار طبیعی است که دشمنان ایران در داخل و خارج کشور به فکر ناآرامی، هرج و مرج و ناآرامی باشند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کرمان افزود: در دو دهه گذشته دشمنان با شناسایی مراکز علمی و صنعتی ما اقدام به سازماندهی و کشتار دانشمندان ما کردند که به شهادت رسیدند و اوج اقدامات دشمنان بود. شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی



نظم معترضان باید از اغتشاشگران جدا شود

وی بیان کرد: در اغتشاشات اخیر رهبران داخل کشور و اختلافات داخلی در کشور بیشترین نقش را ایفا کردند و همچنین گروه های دیگری مانند کومله و دموکرات ها با کمک رژیم صهیونیستی فعالیت های خود را قوی تر کردند و آنها را تقویت کردند. بتواند از فضای موجود استفاده کند. .

یعقوبی ابراز کرد: در اغتشاشات اخیر رفتارها کاملاً هماهنگ و سازماندهی شده بود و این رفتار لطمات زیادی به کشور وارد کرد. بنابراین عوامل داخلی و منافقین از یک سو و حضور نیروهای آموزش دیده و سازماندهی شده از سوی دیگر نقش عمده ای در اغتشاشات اخیر داشتند.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: در این شرایط باید صفوف معترضان و کسانی که تابع عواطف و عواطف افراد متشکل و آموزش دیده هستند را تقسیم کنیم تا بتوانیم شرایط حاکم را مدیریت کنیم.




حجاب شخصیت دختران ما را بالا می برد

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: مقام معظم رهبری نیز فرمودند برخی از جوانان دستخوش احساسات هستند و نمی دانم وارد کاری شده اند یا خیر، باید وضعیت این افراد مشخص شود و شرایط کسانی که سابقه کیفری و فرصت طلبی دارند نیز باید در قانون مشخص شود.

وی گفت: در شهر و استان کرمان نیز افراد فرصت طلب و سودجو به دنبال بیرون راندن نیروهای مزاحم در این استان بودند و افراد در معرض احساسات نیز به این گروه ها می پیوندند و باید هر کدام از آنها جدا شود.

یعقوبی تصریح کرد: در این حوادث گاهی اوقات احساسات نوجوانان و جوانان ما جریحه دار و فعال می شد و خوشبختانه خانواده ها در اولین قدم پا به صحنه گذاشته و توانستند فرزندان خود را از متخلفان دور کنند. اما در فضای عمومی شعارهایی مطرح می شود که به دختران ما القا می کند که اگر حجاب را بردارید، شخصیت شما دیده می شود.




لزوم تولید محصولات فرهنگی متناسب با ذائقه جوانان

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کرمان تصریح کرد: جوانان امروز ما به دنبال نیازهای خود از جمله مسکن، ازدواج و کار نیستند. بلکه با فضایی که در جامعه ایجاد شده است جوانان ما به دنبال ذائقه خود هستند و در اینجا باید به توصیه مقام معظم رهبری در این زمینه توجه کرد که فرمودند باید محصولی تولید کنیم که با ذائقه جوانان باشد. .

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کرمان ادامه داد: جوانان ما شاید حوصله و طراوت جوانان گذشته را نداشته باشند اما با ابزار امروز می توان جوانان را به وجد آورد. مثلاً باید به ترسیم شخصیت انقلابیون و ارائه آنها به جوانان با ساخت فیلم، سریال و … فکر کرد. و سایر فعالیت های فرهنگی

وی تاکید کرد: با شرایط جوانان، تشخیص دهیم چه آسیب هایی بر جوانان ما وارد می شود و نیازها و سلیقه ها را در نظر بگیریم و اگر بر اساس آرمان های ذهنی جوانان حرکت کنیم و جلوی بی عدالتی و تبعیض را بگیریم، قانونمند خواهیم بود. باید جدی گرفته شود و اقدامات دیگر نیز به بهبود وضعیت کمک خواهد کرد.




جایگاه ویژه ایران اسلامی در جهان باید تبیین شود

یعقوبی تصریح کرد: باید وطن دوستی، حفظ کشور و جلوگیری از تجزیه کشور و جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان را برای جوانان امروز تبیین کنیم. با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه نظامی داشته‌ایم، امروز دشمنان از پهپادهای نظامی ایران غافلگیر شده‌اند که با سیستم‌های دیجیتال نمی‌توانند مانع حرکت آن‌ها شوند و با وجود تحریم‌ها و مشکلات، شاهد تحولات اقتصادی زیادی در کشورمان هستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کرمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر اجتماعی و قانونی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و حق رای را برای یکایک ایرانیان و بر اساس رای رئیس جمهور به معنای واقعی کلمه ارج می نهد. نمایندگان مجلس، خبرگان رهبری و نمایندگان شوراهای اسلامی، خودشان مسیر آینده کشور را انتخاب و تعیین می کنند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کرمان با تاکید بر اینکه جایگاه فرهنگی و خاستگاه تمدنی ایران را باید جوانان بشناسند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر رشد علمی کم نظیر و کم نظیری داشته است.




تلاش دشمن برای وارونه جلوه دادن اوضاع



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای اقوام و مذاهب مختلف است که با وحدت و قانون با اختلافات مذهبی در کنار هم زندگی می کنند و اگر جوانان ما این مطالب را بدانند هرگز تحت تاثیر فضای رسانه ای اغتشاشات قرار نخواهند گرفت.

یعقوبی خاطرنشان کرد: دشمن با وارونه جلوه دادن مشکلات سعی در سردرگمی مردم دارد و در این شرایط از اهالی فناوری، علم، دانشگاه و منطق می خواهد که با اطلاعات و فرصت، مواضع کشور را برای جوانان امروز تبیین کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید