ضرورت حمایت از جراحی اقتصادی دولتی/ افق امید و آینده روشن در انتظار کشور است


ساعت: 20:58
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840986

رئیس شورای استانداری کرمانشاه گفت؛

حجت الاسلام محسن مفید با تاکید بر حمایت از جراحی اقتصادی دولت، گفت: کشور ما با وجود سختی های فراوان و فشارهای ویرانگر در برخی حوزه ها، افق امیدوارکننده و آینده ای روشن دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، حجت الاسلام محسن مفید دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران انقلاب، ضمن خیر مقدم به سالروز فتح خرمشهر، اظهار داشت: خرداد شامل حوادثی است که از آنها به عنوان نقطه عطفی در اسلام و کشور یاد می شود. انقلاب اسلامی کشور.

رئیس دفتر شورای استانداری کرمانشاه افزود: قیام 15 خرداد در دهه 40 یکی از آن رویدادهای باشکوهی بود که نه تنها برای ایران اسلامی بلکه برای جهان اسلام و مستضعفان جهان نقطه عطفی بود.

حجت الاسلام مفید گفت: همچنین سوم هورد به عنوان روز برجسته نه تنها در جنگ تحمیلی، بلکه در تاریخ انقلاب اسلامی و آزادگانی که برای پاسداری از آزادی بشر در مقابل صاحبان زر و قدرت ایستادند. نقطه عطفی بود.”

وی ادامه داد: سوم هورداد محصول توجه رزمندگان ایران و امت اسلامی به ضرورت پیروی از رهبری جامعه، وحدت فرماندهی، توجه به همدلی و هم افزایی انرژی در نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسیج و اتکای آنها به حمایت مردمی و خلاصه توجه به امداد بی سابقه این بود که در سوم هورداد خداوند این فتح را به کشور داد.

حجت الاسلام مفید گفت: البته اعمال سوم خرداد همچنان ادامه دارد و تاریخ بشریت و انقلاب اسلامی برای همیشه باز است و می توانیم از این حماسه برای عبرت گیری برای ساختن آینده کشورمان استفاده کنیم.

وی گفت: اگر امروز توجه به آرمان ها و موهبت های الهی مورد توجه خادمان و مردم قرار گیرد، با همه سختی ها از تمامی معابر اعم از دروازه های معیشتی و اقتصادی عبور خواهیم کرد.

رئیس دفتر شورای استان کرمانشاه گفت: اگر به وحدت فرماندهی و سیاست کلان نگاه کنیم، رهبری جامعه بر اساس تعهدات قانون اساسی خود، قوای سه گانه و دستگاه های مرتبط را مدنظر قرار می دهند و مشکلاتی وجود داشت که امروز با آن مواجه هستیم. در زمینه معیشتی

وی خاطرنشان کرد: اگر همه جریانات سیاسی، نخبگان علمی و اقشار مختلف در همه مسائل هم افزایی داشته باشند و با اتکا به قدرت لایزال الهی پشت سر رهبری از این توانایی ها استفاده کنند، قطعا تحقق سوم خرداد این بار در حوزه مشکلات معیشتی است. غیر قابل دسترس نخواهد بود

حجت الاسلام مفید گفت: امروز همه ما نیازمند رسیدگی به این مسائل هستیم و بدانیم که با وجود سختی های فراوان و فشارهای بسیار زیاد در برخی حوزه ها، کشور افق امیدوارکننده و آینده ای روشن دارد.

وی ادامه داد: قطعا مشکلات امروز دشوارتر از مشکلاتی نیست که در طول تاریخ برای این کشور حاصل شده است. به همین دلیل موظفیم با همدلی، وحدت، اتحاد و نگاه امیدوارانه به افق روشن کشور حرکت و پیش برویم.

حجت الاسلام محسن مفید مشکلات اقتصادی را اولویت اول دهه اخیر دانست و گفت: بر این اساس بیش از یک دهه است که رهبر معظم انقلاب نام سال را با عناوین اقتصادی انتخاب کرده اند و این نشان دهنده اهمیت موضوع است. “

رئیس دفتر شورای استان کرمانشاه افزود: مسائل اقتصادی محصول 10، 40 و 50 سال نیست. متأسفانه اقتصاد بیمار را از تک تک محصولات و افراد وابسته به ویژه در زمینه های صنعتی، کشاورزی، شهروندی، مهندسی و خدمات از رژیم گذشته گرفتیم.»

وی گفت: بعد از انقلاب به دلیل مشکلاتی مانند عدم توجه به ظرفیت های داخلی کشور، بازی با پازل بانک جهانی، تحریم ها و برخی بد حکمرانی ها، اقتصاد کشور مطرح است.

حجت الاسلام مفید افزود: نتیجه این شد که در اواسط دهه 60 به این نتیجه رسیدیم که مسائل اقتصادی باید اصلاح شود تا آینده کشور با مشکل معیشتی مواجه نشود و در صورت نیاز در این روز احساس شود، مسئولین این روز را خواهند کرد. این اصلاحات را اجرا کنید. «آنها امروز به این عملیات نیازی نداشتند.

وی ادامه داد: جراحی در حوزه اقتصادی موضوعی است که امروزه همه آن را می شناسند.

حجت الاسلام مفید گفت: این جراحی باید در 7 محور و ناحیه تشکیل شود. .

وی ادامه داد: در این حوزه ها قوانینی داریم که چند سالی است تصویب شده است، اما متأسفانه به دلایلی دولت ها به این اصلاحات که در قانون آمده بود توجه نکردند. در شرایط فعلی که به این نقطه رسیده ایم، باید در این زمینه عملیاتی انجام دهیم.«حوزه داشته باشید.

حجت‌الاسلام مفید گفت: با توجه به اینکه عموماً مردم در حوزه یارانه‌ها بیشتر با موضوع اصلاحات و جراحی‌های اقتصادی مواجه هستند، برایشان سخت است و شاید ستاد در حوزه اصلاحات کمتر به این موضوع توجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اصلاح نظام بانکی کشور، دولت سیزدهم اقداماتی را آغاز کرده بود که برخی از آنها واسطه ای بود. در حوزه بهره وری، گمرک و پول ملی این اقدامات کلید خورده و اصلاحات آغاز شده و طرحی تدوین شده که تولید تا توزیع را پوشش می دهد.

رئیس دفتر شورای استان کرمانشاه گفت: مردم باید بدانند که دولت امروز در هفت محور اصلی این عملیات را آغاز کرده است.

وی گفت: برخی حذف ارز ترجیحی را 4200 تن تعبیر می کنند در حالی که ارز ترجیحی حذف نشد اما از سال 97 تاکنون 17 کالا توسط دولت قبل ترجیح داده شده است. ارز 11 کالایی حذف شد و 6 کالا همچنان ارز ترجیحی باقی ماند. دولت ارز را ترجیح داد: «نان و دارو را حفظ کرد و ارز ترجیحی را در 4 کالا تغییر نداد، بلکه روش پرداخت را تغییر داد، یعنی به جای اینکه به عنوان یارانه برای کالاها توزیع کند، آن را در بین مردم توزیع کرد. مصرف کننده.

حجت الاسلام مفید خاطرنشان کرد: بنابراین شاهد حذف ارز از این 4 کالا نیستیم بلکه ارز ترجیحی تبدیل به یارانه نقدی شده که به مردم پرداخت می شود.

وی افزود: به گفته کارشناسان ادامه وضعیت فعلی به هیچ وجه امکان پذیر نبود و آینده تداوم وضعیت کنونی بسیار دردناکتر از وضعیتی است که امروز با آن مواجه هستیم.

حجت الاسلام مفید ادامه داد: رشد پایه پولی کشور و ایجاد تورم اولین مشکلی است که کارشناسان از سال 97 که ارز 4200 تومانی تصویب شد تا تورم قبل از بهره برداری به دلیل عدم حاکمیت، دغدغه ارز ترجیحی را داشته اند. ” بودند.

وی گفت: افزایش قیمت کالاهای مصرفی یکی دیگر از مشکلات ارز ترجیحی بود که متاسفانه در این سه سال شاهد افزایش 293 درصدی قیمت بودیم که ضربه جدی به تولید کشور وارد کرد.

حجت الاسلام مفید خاطرنشان کرد: با ورود کالاهای اساسی به دلیل همین میزان ارز ترجیحی، 30 تا 40 درصد هدفمند و 60 تا 70 درصد آن به رانت هنگفتی برای دلالان، سودجویان و قاچاقچیان تبدیل می شود و این امر منجر به و سرمایه گذار هیچ انگیزه ای برای سرمایه گذاری در تولید نداشت.

وی گفت: این پول به خودرو، مشاغل، مسکن و… تعلق گرفت. به جای تولید، همه اینها علت اصلی مشکلات امروزی است.»

رئیس شورای نگهبان استان کرمانشاه الزامات موفقیت جراحی اقتصادی را برشمرد و گفت: اولین لازمه عظمت ملی و وحدت اجتماعی حمایت از اهداف جراحی اقتصادی است.

وی گفت: ایجاد فضای ناامیدی، سیاه نمایی در افکار عمومی و اقدامات تخریبی امروز به صلاح نظام، مردم و جامعه نیست و هرکس تحت هر عنوانی اقدام تخریبی کند، قطعا خلاف منافع عمومی عمل می کند.

حجت الاسلام مفید ادامه داد: دلبستگی به رسانه برای غنی سازی افکار عمومی از دیگر الزامات مهمی است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: مسئولان باید در سه حوزه تولید، توزیع و مصرف نیز سیاست های حمایتی را در نظر بگیرند و اجرا کنند.

رئیس دفتر شورای استان کرمانشاه گفت: همچنین در طول اجرای طرح، ارتباط با موافقان و مخالفان قطع نشود و نقاط قوت و ضعف خود را ببینند و برای تنویر افکار عمومی مطرح کنند. “

وی گفت: امروز ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی و گروهی ضروری است و همه ما موظفیم با هر فکر و اندیشه و جناح سیاسی با ترجیح مصالح عمومی وارد بحث شویم.

حجت الاسلام مفید افزود: به هیچ وجه فعالان عمومی اعم از علمی، فرهنگی، سیاسی و… به این وظیفه خطیر حتی اگر نگاه انتقادی داشته باشند، وارد نمی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید