ضمانت نامه بانکی مانع ایجاد اشتغال است


ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905004

فرماندار بافت با ارائه تضمین و تضمین درخواستی بانک ها برای مشکلات مردم شهرستان بافت برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی، پیشنهاد کرد بانک ها برای دریافت تسهیلات، طرح های اشتغال را به عنوان وثیقه تعیین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش «راه آرمان»، شورای اداری شهرستان بافت با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، فرمانداران شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه و نماینده مردم این سه شهرستان برگزار شد. ، صمدالله محمدی و جمعی از فعالان اقتصادی این شهرستان.

در این جلسه فرمانداران مطالبات خود را مطرح کردند. در ابتدا فرهاد آراسته فرماندار شهرستان بافت گفت: شهرستان بافت دومین شهرستان عشایری کشور است و جاده مناسبی وجود ندارد.


ضمانت نامه بانکی مانع ایجاد اشتغال است

وی از پذیرش 27 دانشجوی پزشکی از این شهرستان در کنکور امسال خبر داد و گفت: این شهرستان 272 شهید تقدیم کرده و 15 هزار نفر از این شهرستان به صنایع دستی مشغول هستند.

وی در خصوص شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه که پایلوت های طرح شهید سلیمانی هستند، گفت: برای تحقق این امر پنل های خورشیدی کوچک، پرورش طیور و مرغ گوشتی و توسعه گلخانه ها و گیاهان دارویی خواهیم داشت.

فرماندار بافت وثیقه و ضمانت های درخواستی بانک ها را از مشکلات مردم شهرستان بافت برای اخذ تسهیلات خوداشتغالی خواند و پیشنهاد کرد بانک ها طرح های اشتغال را به عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات تعیین کنند.


راه ایجاد نیروگاه های خورشیدی کوچک هنوز هموار نیست

فرماندار رابر حسین آقاملایی نیز در این دیدار گفت: شهرستان رابر یکی از شهرستان های تازه تاسیس است که دارای 350 شهید تقدیم نظام و انقلاب است، روستای قنات ملک پایگاه مقاومت اسلامی است، به همین دلیل ما نکردیم. در حوادث اخیر در شهر رابر هر گونه نقض امنیتی داشته باشید.

وی همچنین به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: اعتبار برای وام های اساسی و اشتغال، بررسی دهک یارانه ها، ثبت سهام عدالت باقی مانده، تسریع در صدور مجوز، رفع مشکل گله داران کارت، ایجاد زمینه های لازم. زیرساخت های نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس، توجه به گردشگری در این منطقه یکی از درخواست های مردم شهرستان رابر از وزیر اقتصاد است.

فرماندار رابر تصریح کرد: مقرره قانونی مبنی بر عدم کارمندی یکی از زوجین از قانون تسهیلات فوق تبصره های 18 و 16 و با توجه به مشکلات اقتصادی این مشکل باید به گونه ای رفع شود که این افراد نیز بتوانند از این تاسیسات استفاده کنند.

فرماندار رابر همچنین با بیان مشکلات سرمایه گذاران در این شهرستان با برخی بانک ها گفت: مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید استان کرمان برای تسهیل در پرداخت تسهیلات همکاری نمی کند و از وزیر اقتصاد می خواهیم این موضوع را در اولویت قرار دهد. دادن

وی ادامه داد: کارخانه فرآوری گیاهان دارویی ریشه شیرین بیان که با همت سردار شهید سلیمانی راه اندازی شده است برای توسعه آن نیازمند 30 میلیارد تومان وام است و بانک برای پرداخت 40 میلیارد تومان ضمانت نامه درخواست کرده است. برای این تاسیسات گفت که این موضوع خارج از مسئولیت کارخانه است، بنابراین باید نسبت به رفع مشکل این دستگاه اقدام شود.


ارزویه شاگرد دوم است

رضا اسماعیل کاه فرماندار ارزوئیه نیز در این دیدار گفت: ارزوئیه دومین بشاگرد است و هنوز در برخی از روستاهای آن مردم در کپر زندگی می کنند و زمان در ارزوئیه متوقف شده و پس از گذشت 40 سال هنوز حداقل زیرساخت ها را ندارند.

فرماندار ارزویه سرمایه گذاری را یکی از راه های رهایی شهر از فقر دانست و گفت: اگر سرمایه گذاران از سوی دولت حمایت شوند جان خود را از دست خواهیم داد زیرا در رفع فقر تاثیر زیادی دارد، گسترش وام های کشاورزی باید همچنین به دلیل اینکه شهرستان ارزوئیه گندم تولید می کنند از کرمان و خراسان جنوبی که محصولی استراتژیک است تولید می کنند بنابراین به عنوان یک تولید کننده باید توجه ویژه ای به شهرستان ارزوئیه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید