طبیعت گرگ وحشی است، آمریکا آسان نیست


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882078

گرگ نمی تواند گریه کند. از آنجایی که فطرت او درنده است، انتظار بردباری از گرگ بی معنی و بر خلاف فطرت اوست و کسانی که این انتظار را دارند یا جاهل هستند یا جاهل، در هر دو صورت او را طعمه گرگ می نامیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; در اوج مذاکرات کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی برای آغاز مذاکرات برجام با حضور آمریکا، نقض عهد باج خواهی از سوی این کشور برای افکار عمومی آشکار است، خزانه داری آمریکا از تحمیل قوانین جدید خبر داد. تحریم های نفتی علیه ایران در همین راستا، شبکه ای از افراد و شرکت هایی را که از شرکت های پوسته مستقر در خلیج فارس برای تسهیل انتقال و فروش محصولات صدها میلیون دلاری شرکت های ایرانی در شرق آسیا استفاده می کردند، تحریم کرد.

القاعده در جریان مذاکراتی که آمریکا محکوم به زیر پا گذاشتن تعهداتش است و حتی متحدانش نیز به این موضوع اعتراف و اعتراض دارند، عقل سلیم نیز حکم می کند که آمریکا مؤدبانه و از موضع تواضع و باز هم به وضوح در مذاکرات شرکت کند. به تعهدات قبلی خود متعهد است اما در این میان آمریکا به گستاخی و قلدری خود ادامه می دهد و به روند تحریم ها ادامه می دهد و حتی متحدان خود را غافلگیر می کند، البته این غافلگیری نیز نوعی نقش آفرینی است. زیرا آنها به سهم خود دست به چنین اقدامی می زنند که در سال های اخیر بارها انجام داده اند.

تلاش ایران برای رفع تحریم های ناعادلانه و ظالمانه بر هیچکس پوشیده نیست و در این زمینه نیز کاملاً واضح است که دلیل اصلی اعمال تحریم ها آمریکاست و برای رفع کامل تحریم ها باید آمریکا دست از لجاجت و آزار و اذیت بردارید، اما در آینده نزدیک سه دهه تجربه مذاکره این اصل را ثابت کرده است که آمریکا تمایلی به تحمل جمهوری اسلامی ندارد. زیرا روح و جان جمهوری اسلامی ایران در تضاد جدی و آشتی ناپذیر با اصل آمریکاست و برای تنش زدایی بین این دو قدرت باید یکی از آنها به طور جدی و با تصمیمی تاریخی منحرف شود. از مواضع خود یعنی آمریکا باید دست از شر و شیطنت، ظالم و طمع بردارد که با ترکیب قدرت در آمریکا غیرممکن است. یا اینکه جمهوری اسلامی ایران آرمان خود را که تا کنون قریب به 500 هزار شهید تقدیم کرده و بیش از 60 سال است برای اجرای مبانی اسلام و اهل بیت علیهم السلام متحمل همه ناملایمات شده است کنار گذاشته و راه آمریکا را تکرار خواهد کرد. تحقیر پهلوی این است که چرا ملت ایران در حماسه های حضور بارها عدم امکان بازگشت به دوران ذلت را ثابت کرده و به جهانیان اعلام کرده راه سیدالشهداء علیه السلام خواهد بود. آخرین گزینه آنها باشد

حال با چنین واقعیتی، تیم مذاکره کننده ایران باید بداند که آمریکا سال ها حاضر است به این مذاکرات تهمت آمیز ادامه دهد و سخنان غیرمنصفانه و ظالمانه خود را سرسختانه پیش ببرد. مقامات جمهوری اسلامی ایران که نمی توانند تا بی نهایت صبر کنند و همچنان منتظر معجزه ای هستند که شاید آمریکا انسان شود و به خود بیاید، به تعهدات خود در برجام بازگشته و به آنها عمل می کنند.

آمریکا به چه زبانی بگوید که نمی‌خواهد به برجام بازگردد تا مسئولان کشورمان باور کنند. امروز این آمریکاست که چاپلوسی و قلدری می کند. فردا نوبت اروپا و یکی از کشورهای این مجموعه است. آنها با تقسیم کار می خواهند جمهوری اسلامی ایران را مانند هشت سال گذشته کاری کنند.

جمهوری اسلامی باید با استفاده از حداکثر ظرفیت و امکانات و توانمندی های جهانی خود در مجامع جهانی با قاطعیت نسبت به آمریکا اعلام جنایت کند و دادگاه افکار عمومی جهان را به بستری برای جهاد تبیین تبدیل کند تا آمریکای مزخرف را بیش از حد افشا کند. الان هم در ائتلاف علیه استکبار است، وارد شوید و تحریم ها را بی اثر کنید.

محمد فاطمی کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید