طراحی هوشمند سازی پایانه جدید فرودگاه کیش کاملا بومی است

به گزارش خبرگزاری موج کیش

عزت الله محمدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با تشریح جزئیات هوشمندسازی ترمینال جدید فرودگاه جزیره کیش اظهار داشت: نرم افزار سیستم پذیرش مسافر این مجموعه کاملا اورجینال، طراحی و ساخته شده است. توسط فرودگاه مدیریت می شود

محمدی ادامه داد: در ترمینال جدید فرودگاه کیش پذیرش مسافر از هر پیشخوان و همچنین بار مسافری مجزا از طریق سیستم انتقال بار (bhs) بدون کمک نیروی انسانی و بدون خطا و با سرعت بالا امکان پذیر است.

وی ادامه داد: 4 دستگاه در ترمینال نصب شده است و مسافرانی که بار حمل نمی کنند. آنها می توانند بدون معطلی کارت پرواز خود را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش خاطرنشان کرد: در ترمینال جدید فرودگاه 10 پل تلسکوپی وجود دارد که پس از پهلوگیری هواپیما، بار به سرعت تخلیه می شود و با این اقدام کمک زیادی به این امر می شود. کنترل ترافیک و ارائه خدمات بهینه

وی با بیان اینکه ما از یک روز قبل می دانیم که هواپیما سوار کدام پل و مسافران از کدام کانتر سوار می شود، اظهار داشت: ما از یک روز قبل می دانیم که هواپیما سوار بر کدام پل خواهد شد. وی گفت: اطلاع از نحوه، چگونگی و محل ورود و خروج مسافران و تحویل بار از 24 ساعت قبل از پرواز باعث افزایش سرعت عملیات و کاهش بار ترافیکی می شود.

محمدی با اشاره به اینکه زیرساخت پارکینگ ترمینال جدید برای هوشمندسازی در حال پیگیری است. وی بیان کرد: به دنبال این هستیم که خودروی راهنمای تور در اسرع وقت در معرض دید مسافران قرار گیرد و باجه هایی نصب شود تا مسافران بتوانند با کمک آنها تاکسی خود را انتخاب کنند تا به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسند. ترافیک ایجاد شده تا درب ورودی را ببینید.

وی در ادامه افزود: افراد می توانند قبل از ورود به فرودگاه به سایت مراجعه و از شماره باجه پذیرش مطلع شوند و از کدام گیت سوار هواپیما شوند و در روزهای آینده یک سری خدمات فناوری اطلاعات اضافه خواهد شد. که از جمله آنها می توان به تأیید تلفن همراه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های جزیره کیش ضمن بررسی اقدامات انجام شده در ترمینال هوشمند جدید برای ایام پرترافیک سال مانند نوروز بایرام، گفت: این پایانه ظرفیت پذیرش سالانه 6 میلیون مسافر و زیرساخت‌ها را دارد. از این ترمینال 49000 متر مربعی به ما کمک می کند که حتی در روزهای شلوغ سال نیز مشکلی نداشته باشیم.

وی گفت: در ترمینال قبلی در روزهایی که با ازدحام مسافران مواجه بودیم. مشکلی نداشتیم و همواره اقدامات لازم در این راستا انجام می شد و گاهی در یک روز 19 تا 20 هزار مسافر پذیرایی می کردند.

محمدی با بیان اینکه می خواهیم در ترمینال جدید به گونه ای خدمات ارائه کنیم که مسافر از لحظه ورود تا سوار شدن به هواپیما احساس خوبی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم یکی از بهترین فرودگاه های هوشمند ایران باشیم و آخرین خدمات را با زیرساخت ارائه کنیم که تا 4 ماه آینده تکمیل می شود. پیشنهاد برای مسافران

وی افزود: برنامه این است که تغییراتی در ترمینال قدیم ایجاد شود و پس از اجرای این تغییرات کاربری آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ترمینال جدید فرودگاه، سامانه در خصوص کانترها، ورودی و خروجی ها، احراز هویت و پل تلسکوپی تصمیم گیری می کند و شرکت های هواپیمایی ذی نفع، شرکت های هندلینگ و نیروهای امنیتی و انتظامی فرودگاه 24 ساعت قبل برنامه مذکور را دارند. و می توان گفت 90 درصد از خدمات این پایانه برای سرویس دهی به مسافر بهینه شده است.

این مقام مسئول در بنادر و فرودگاه های جزیره کیش خاطرنشان کرد: در ترمینال قدیم خطای انسانی وجود داشت اما در ترمینال جدید سیستم عملاً کار می کند و باید گفت که مسافر مستقیماً وارد ترمینال صنعتی می شود و ما بیشترین انجام را خواهیم داد. از کار نظارت ما او را دنبال می کنیم.

محمدی با بیان اینکه تمامی امکانات مدرن برای آسایش مسافران در ترمینال جدید فرودگاه کیش مهیا شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در ترمینال جدید فرودگاه کیش به منظور رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. وی گفت: آمادگی داریم در صورت تمایل و تقاضای هتل ها برخی خدمات هوشمند مربوط به حوزه فرودگاه را در این مکان ها ارائه کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟