طرحی که به زمین کشاورزی هویت می دهد / این سند را درک کنید


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912856

مستندسازی زمین های کشاورزی بستر مناسبی را برای خدمات رسانی بهتر به کشاورزان ایجاد می کند و از مشکل زمین خواری جلوگیری می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، سند همواره پشتوانه محکم و قانونی برای صاحبان املاک است که از تعرض سودجویان جلوگیری می کند.

زمین یکی از با ارزش ترین دارایی های کشاورزان است و مستندسازی این اراضی باعث رفع مشکلات کشاورزان و جلوگیری از مشکل زمین خواری می شود.


9d92e5c2 aa25 460e 8df3 2c8d97a0051d خبر خاکستری


کشاورزان باید در اسرع وقت اسناد مربوط به زمین های کشاورزی را ارائه دهند

فرهاد نوری اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت نقش بسیار موثری در کاهش پرونده های قضایی و کیفری مربوط به شناسایی و تثبیت مالکیت املاک و اراضی کشاورزی دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با اشاره به اولویت این سازمان در راستای صدور اسناد اراضی کشاورزی، تصریح کرد: بسیاری از پرونده های مربوط به دعاوی مربوط به عدم مالکیت و نبود سند مالکیت اراضی کشاورزی است. تشکیل شده که به صورت قطعی مربوط به صدور اسناد زمین کشاورزی می باشد.سند مالکیت و شناسایی اموال و تثبیت مالکیت، شاهد کاهش در پرونده های قضایی و کیفری مرتبط خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید هر چه سریعتر برای زمین کشاورزی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: حدود 8 درصد از کشاورزان درخواست داده اند.

نوری ادامه داد: برای صدور سند، همکاران ما از طریق دهیاری ها و دهیاری ها برای تشکیل پرونده در روستاها حضور دارند و نیازی به مراجعه حضوری کشاورزان به ادارات و همچنین نقشه برداری نیست. مربوط به تعیین محدوده و صدور اسناد مالکیت است.» همکاری های لازم با کشاورزان در حال انجام است.


c08df5f1 60cc 4cde 85ba a4589c5ec808 خبر خاکستری

وی افزود: هوشمندسازی در بخش کشاورزی یکی از اهداف صدور اسناد زمین کشاورزی است که با هوشمندی کشاورزی علاوه بر نظارت بر محصولات کشاورزی از مزرعه تا تحویل به مصرف کننده، کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقا می یابد. “


سالانه بیش از 130 هزار پرونده مربوط به اختلاف بر سر زمین های کشاورزی است

پرویز طوسلی زاده همچنین با اشاره به اینکه سالانه بیش از 130 هزار پرونده در استان کرمانشاه مربوط به اختلافات اراضی کشاورزی است، گفت: مسائل مرزی و اختلافات بین کشاورزان و باغداران با قانون اراضی زراعی و باغی حل می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: یکی از اساسی ترین رویکردها برای سندسازی اراضی کشاورزی، احراز مالکیت قانونی و شرعی افراد و حفظ حقوق دولت بر انواع اراضی با ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر به کشاورزان است. .

وی هدف از اجرای این طرح را کمک به کشاورزان عنوان کرد و تصریح کرد: علاوه بر این کشاورزان با دریافت اسناد مالکیت اراضی خود می توانند از مزایای مربوطه از جمله دریافت تسهیلات و وام های مربوط به فعالیت های کشاورزی نیز بهره مند شوند.

b366c687 8d58 4b4e a3d2 33a26712ebd3 خبر خاکستری


برخی مشکلات در صدور اسناد زمین کشاورزی

م. رنجبر یکی از کشاورزان منطقه میان دربند الهیارخانی دهستان کرمانشاه به مرصاد گفت: امنیت زمین قطعاً به نفع ما کشاورزان است اما در زمینه مالکیت زمین نیز مشکل داریم، به طوری که مثلاً آنهایی که الان زمین را کار می کنند، آنهایی نیستند که 60 سال زمین را کار کرده باشند.» سند بنچگی به نام آنها صادر شد زیرا در آن سال ها مرگ و میر و فروش زیادی وجود داشت.

وی ادامه داد: طبق قولنامه ارث پدرم 3 و نیم هکتار زمین دارم اما در این مدت عده ای سودجو از روستاییان نیم هکتار از آن را تصاحب کردند و اکنون شاهدان مبایعه نامه جزو زنده ها نیستند. و اثبات این امر پیچیده است و محاکمه پرونده را طولانی می کند.

این کشاورز گفت: اگر در آن زمان به جای استشهادیه دست نویس از سند رسمی استفاده می شد اکنون شاهد این مشکلات نبودیم.


38f38162 2f2a 429c 88bd 62884e67a665 خبر خاکستری

به گفته مرصاد، اساسی‌ترین رویکردها برای مستندسازی زمین‌های کشاورزی شامل ایجاد مالکیت قانونی و شرعی افراد و حفظ حقوق دولت بر انواع اراضی، ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر به کشاورزان و استفاده حداکثری از فناوری‌های اطلاعاتی است. افزایش سرعت و دقت و استفاده. وی به ظرفیت بخش غیردولتی در انجام وظایف این بنگاه از جمله شرکت های تحت نظارت و مدیریت کشاورزی اشاره کرد.

لذا اجرای کامل این طرح؛ توسعه کشاورزی باعث کاهش تعداد پرونده های تشکیل شده در دادگاه ها و صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.


ca111d73 4ea5 442a a224 2e766659304b خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید