به زودی سند زمین های کشاورزی را جشن خواهیم گرفت

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: از سال 1400 با تلاش و برنامه ریزی دولت سیزدهم این رقم 11 درصد افزایش یافته و میزان اسناد اراضی کشاورزی در کشور به 15 درصد رسیده است که نشان از رشد چند برابری دارد. در این منطقه.

ساداتی نژاد گفت: تمامی اراضی کشاورزی کشور تا پایان کار دولت سیزدهم با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط قوه مجریه و قضائیه و با حمایت مجلس سند یک برگی خواهند داشت.

این مسئول ظرفیت های قزوین را در حوزه کشاورزی دانش بنیان بسیار بالا دانست و افزود: دشت قزوین را نماد کشاورزی هوشمند در کشور می دانیم و به همین دلیل اکثر طرح های پایلوت در این بخش اجرا می شود. در استان قزوین

وی مشکل دریافت تسهیلات بانکی کشاورزان را به دلیل نداشتن سند ذکر کرد و گفت: یکی از اولویت های وزارتخانه های جهاد کشاورزی صدور سند تک برگی برای زمین های کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی برای تامین امنیت غذایی مردم، تاکید کرد: تغییر کاربری غیرمجاز یکی از معضلاتی است که به دلیل نبود سند اراضی کشاورزی در یک کشور به وجود آمده است.

به گفته ساداتی نژاد، یکپارچگی اراضی کشاورزی برای اقتصاد کشاورزی در کشور ضروری است که این امر نیز مستلزم مستندسازی زمین های کشاورزی است.

وی صدور اسناد اراضی کشاورزی را کاری مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: با توجه به اهمیت این کار، دفتر صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در ابتدای دولت سیزدهم تشکیل شد و نتیجه آن افزایش چشمگیر اسناد بود. از این زمین ها در سالی که گذشت.

ساداتی نژاد گفت: همچنین در نظر داریم در آینده نه چندان دور جشن تملک تمامی اراضی کشاورزی روستاها و شهرهای کشور را برگزار کنیم.

کشت قراردادی در کشور بیش از یک میلیون هکتار است

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی پیمانی از مرز یک میلیون و 200 هزار هکتار عبور کرده ایم، افزود: کشاورزی پیمانی مدرن ترین ابزار کمک به کشاورزان است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم به صورت آزمایشی کار کشت پیمانی را در 200 هزار هکتار زمین آغاز کردیم و امسال جهش قابل توجهی در این زمینه داشتیم و برای سال زراعی آینده نیز توسعه آن را دنبال می کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از توزیع پنج هزار میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون از هفته گذشته خبر داد و گفت: قطع استانی مربوط به توزیع اعتبارات نیز اعلام شده است.

نیازمند ایجاد 125 هزار هکتار گلخانه در کشور هستیم

ساداتی نژاد با بیان اینکه 25 هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد، گفت: باید کشت محصولات پرآب را از زمین های آزاد به گلخانه ها منتقل کنیم که برای این منظور باید 125 هزار هکتار گلخانه جدید ایجاد کنیم و از سرمایه گذاری در این زمینه استقبال می کنیم. .

وی با اشاره به افزایش توزیع کود با توجه به نیاز کشاورزی کشور تصریح کرد: توزیع کود در گذشته بیش از 2 میلیون تن نبود اما این رقم در دولت سیزدهم به 3.2 میلیون تن و توزیع چهار میلیون تن افزایش یافت. سال آینده افزایش می یابد ما برای خودمان هدف تعیین کرده ایم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه فرودگاه، خدمات ویژه کشاورزی قزوین به استان تفویض شده است که امیدواریم با سرمایه گذاری در این مکان، امکان جابجایی مسافر فراهم شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه در استان ها امکان انتقال پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی به صندوق های توسعه کشاورزی وجود دارد، افزود: این اقدام برای تقویت بخش کشاورزی و پیشبرد برنامه ها در این حوزه اقدام خوبی است.

وی با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر تشکل ها و اتحادیه های حوزه کشاورزی در زمینه تنظیم بازار و امنیت غذایی و اعطای اختیارات وزارت جهاد به آنها گفت: این کار با اتحادیه مرغداران آغاز شد.

ساداتی نژاد ادامه داد: از سیاست خرید تضمینی به سمت قیمت تضمینی حرکت می کنیم و نقش اتحادیه های کشاورزی در این زمینه پررنگ تر خواهد شد.

در پایان این جلسه اسناد کشاورزی روستاهای محمد آباد گرگر و مشک آباد بویین زهرا به کشاورزان منطقه ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید