طرح اصلاح نظام بانکی، تقویت ارزش پول ملی و مسائل ارزی از مهمترین اولویت هاست

ساعت: 16:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793407

قائم مقام بانک مرکزی طرح اصلاح نظام بانکی، تقویت ارزش پول ملی و مسائل ارزی را از اولویت های اصلی خواند و گفت: برای حل این مشکلات باید راهکارها و روش های جدیدی طراحی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم معارفه عسگر ابوالحسنی هستیانی به عنوان قائم مقام بانک مرکزی با حضور رئیس کل و هیئت عامل صبح امروز در ساختمان میرداماد برگزار شد.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تجربیات دکتر ابوالحسنی در حوزه پولی و بانکی در دوره های مختلف گفت: امیدواریم بتوانیم از تجربیات و دانش دکتر ابوالحسنی استفاده کرده و از کار و تخصص این تیم در بخش های مختلف بهره ببریم. بانک مرکزی: «حرکت امور بانک به نفع کشور.

وی بر ارتباط موثر و راهبردی با جامعه نخبگان برای استفاده از دیدگاه های آنان در حل مشکلات تاکید کرد و گفت: در مجموعه فعلی و تیم اقتصادی دولت نگاه تعاملی و تفاهمی به تحقق اهداف کشور دارد. با وجود برخی مشکلات، به آینده مثبت نگاه کنید.» این امیدوار کننده است.

مراسم معارفه قائم مقام جدید بانک مرکزی که اعضای هیات مدیره این بانک نیز حضور داشتند.

ابوالحسنی با تشکر از رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی و تأکید بر مسئولیت بزرگ بانک مرکزی در پیشبرد اهداف و برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط کنونی، گفت: این سازمان مسئولیت سنگینی را بر عهده کشور گذاشته است.

فرمود: انجام این کار مهم است; نیازمند وحدت و همدلی بین همه ارکان بانک و استفاده از ظرفیت کارشناسی و نظرات نخبگان اقتصادی هستیم.

قائم مقام بانک مرکزی، طرح اصلاح نظام بانکی، تقویت ارزش پول ملی و مسائل ارزی را از مهمترین اولویت های بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکلات نیازمند تدوین راهکارها و روش های جدید هستیم. . “

لازم به ذکر است، عسگر ابوالحسنی هستیانی به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و تصویب مجمع عمومی فوق العاده بانک مرکزی و با حکم رئیس جمهور به سمت قائم مقام بانک مرکزی منصوب شد.

وی دارای دکترای اقتصاد، گرایش اقتصاد پولی است و پیش از این عضویت در هیات عامل و معاون اقتصادی بانک مرکزی، معاون اقتصادی، بانکی و بیمه ای وزیر اقتصاد و نظارت بر اجرای سیاست های کلی ذیل هنر را بر عهده داشته است. 44 قانون اساسی. عضویت در هیئت مدیره بانک بین المللی توسعه اسلامی، عضویت در شورای قضایی بانک مرکزی، عضویت در شورای اعتبار پولی، عضویت در شورای عالی بیمه و عضویت در شورای عالی بیمه. شورای آمار.

تالیف و ترجمه کتاب هایی با موضوعات نظری اقتصاد اسلامی، مدل های بانکداری بدون ربا، ارزیابی طرح های اقتصادی، اشاره به بخش کشاورزی در اقتصاد ایران و امور مالی بین المللی از جمله کارهای معاون جدید بانک مرکزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید