طرح توسعه و ایجاد فضای اضافی برای بیمارستان شهدا در دستور کار است

این بیمارستان که در سال 1392 با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت آغاز به کار کرد و به عنوان تنها بیمارستان دولتی شهرستان آبق برای بیش از 100 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی منطقه فعالیت می کند.

در حال حاضر طرح توسعه و احیای بیمارستان شهدای آبیک برای تکمیل خدمات در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد. به دلیل پرزحمت و هزینه بودن پروژه، مجبور به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است. این اتفاق در قزوین افتاد.


انتشار عکس نامه در فضای مجازی بر اساس جلسه انتقال بیمارستان بخش خصوصی

در پی انتشار عکسی در شبکه های اجتماعی مبنی بر واگذاری بیمارستان شهدا به بخش غیردولتی که موجب نگرانی ساکنان آبیک شد، فشارهای مردمی دانشگاه علوم پزشکی را بر آن داشت تا با صدور بیانیه ای موضوع را تکذیب کند.

در متن نامه شماره 316568/د آمده است که جلسه ای در تاریخ 25 بهمن 92 ساعت 8:30 صبح جهت انتقال این بیمارستان به بخش غیردولتی تشکیل خواهد شد.

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی نیز آمده است که دانشگاه حق ارائه خدمات با نرخ خصوصی را ندارد و مشارکت بخش خصوصی به هیچ وجه همراه با دریافت هزینه با نرخ خصوصی نیست و این نوعی خرید خدماتی است که مثال و: او در حال حاضر در بخش توموگرافی کامپیوتری و سونوگرافی بیمارستان بوعلی سینا و بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان استان کار می‌کند و اگرچه این بخش‌ها توسط بخش خصوصی ارائه می‌شوند، اما مردم به نرخ دولتی از آنها استفاده می‌کنند.

گلایه های مردم آبیک به همین جا ختم نمی شود، بیمارستان ولیعصر آبیک که متعلق به بخش خصوصی است با حاشیه هایی مواجه است که نارضایتی شهروندان را در پی داشته است. عدم وجود تعرفه ثابت و تعرفه چندگانه در زمان خدمت، حضور و فعالیت غیرقانونی یکی از پزشکان این بیمارستان که یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره بیمارستان بوده و به دلیل تصمیم گیری از خدمات درمانی و اداری محروم می باشد. صادر شده در 2 جولای و برخی موارد دیگر .


اجازه انتقال شهدای آبیک به بیمارستان را نمی دهیم

دکتر فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ وی گفت: بحث جابجایی بیمارستان شهدای آبیک مشکلی ندارد اما این بیمارستان نیاز به خرید خدمات دارد و می توان از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.

وی گفت: ما به عنوان نماینده مجلس اجازه جابه جایی بیمارستان شهدا را نخواهیم داد. مراقب سلامتی خود باشید تا بتوانیم متخصصان مناسب را به این مرکز بیاوریم.

آبیک رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از این مرکز درمانی صدای اعتراض و گلایه شنیده ایم، سطح خدمات برخی از بخش های بهداشتی بیمارستان ولیعصر(عج) خوب نیست. همچنین توسط اداره نظارت بر علوم پزشکی نظارت می شود.

وی خاطرنشان کرد: خانم ها و آقایان در صورت داشتن شکایت از مرکز و بیمارستان به اداره بهداشت باید شکایت خود را به صورت مکتوب به سازمان نظارت بر علوم پزشکی ارائه کنند تا در مراجع مربوطه بررسی شود.

محمد بیگی یادآور شد: همانطور که وظیفه خود می دانیم از زحمات مدعیان سلامت تشکر و قدردانی می کنیم اما انتظار داریم خدمات بهداشتی و درمانی را طبق قانون و مقررات به ویژه در بحث قیمت ها مطابق با تعرفه تعیین شده ارائه کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته باید رضایت مردم از بیمارستان خصوصی افزایش یابد. حفظ حریم خصوصی آنها دلیلی بر عدم توجه آنها به رضایت مردم نیست.» در صورت لزوم به مسئولان مربوطه هشدار می دهیم.


طرح توسعه و ایجاد فضای اضافی در بیمارستان شهدا در دستور کار قرار دارد

دکتر عبدالله کشاورز معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت و گو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ وی در خصوص واگذاری بیمارستان شهدای آبیک گفت: موضوع واگذاری بیمارستان شهدای آبیک به بخش خصوصی در برنامه های دانشگاه علوم پزشکی قزوین لحاظ نشده و هیچ سند اجرایی و اجرایی برای آن وجود ندارد. بنابراین به نظر می رسد در این زمینه شیطنت هایی صورت گرفته است که این موضوع به اشتباه و بدون مستندات رسمی منتشر شده است.

وی بیان کرد: در خصوص خدمات بیمارستان شهدای آبیک بر اساس تعداد تخت های این بیمارستان یعنی. 32 تخت مصوب و خدمات تعیین شده بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت برای این تعداد تخت، امکانات لازم برای پزشکان متخصص و خدمات پاراکلینیکی فراهم شد.

کشاورتز افزود: از سوی دیگر به منظور ارتقای سطح خدمات و افزایش بهره مندی مردم آبیک از خدمات بهداشتی عمومی، طرح توسعه و ایجاد فضای اضافی برای این بیمارستان بخشی از دانشگاه علوم پزشکی است. برنامه علمی برای افزایش تخت‌ها و بخش‌های ضروری بیمارستان راه‌اندازی شده است و هم‌اکنون تا تکمیل پروژه تکمیلی بیمارستان شهید آبیک، از سایر ظرفیت‌های شهرستان حداکثر استفاده می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص نارضایتی شهروندان آبکه از خدمات بیمارستان خصوصی آبیکه گفت: بستری شدن در بیمارستان از تعرفه دولتی برای درمان سرپایی.

وی ادامه داد: به مرور زمان کیفیت خدمات بازنشستگی کاهش یافته و تعرفه ها خصوصی تر شده است که مورد گلایه شهروندان محترم آبیکی قرار گرفت لذا با توجه به بازرسی هیات نظارت تصمیم به تغییر تعرفه ها و بهبود آن گرفته شد. خدمات.”

کشاورز همچنین درباره فعالیت یکی از پزشکان بیمارستان ولیعصر آبیک گفت: در صورت تخلف و ارتکاب جرم توسط پزشکان پس از رای دادستان، دادگاه انتظامی سازمان نظام پزشکی اجباری و نظارت لازم را انجام خواهد داد. فرآیندها در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار گرفته و پس از تصمیم گیری به مراجع ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های بیمه گر اعلام و علیه این افراد پرونده قضایی تشکیل می شود.

وی گفت: در خصوص پزشک مورد نظر، نامه دادسرای انتظامی آبیک بر اساس رای گیری تا تاریخ 12 بهمن ماه در تاریخ 12 اسفندماه سال جاری به دانشگاه علوم پزشکی ارسال و در حال پیگیری است. .


نیاز است تا پای خیرین سلامت به پروژه توسعه بیمارستان شهدا باز شود

عبدالله دیدبان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در گفتگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین توضیح داد; وی گفت: دستگاه اسکن کامپیوتری بیمارستان شهدا ساخت بخش خصوصی و دارای مجوز بهداشت است. در هنگام تأسیس این بخش در بیمارستان مقرر شد با تعرفه دولتی به بیماران بستری خدمات ارائه شود و برای بیماران سرپایی نیز درصد تخفیف در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: ما به عنوان متولی سلامت استان به دنبال تهیه توموگرافی کامپیوتری برای بیمارستان شهدا هستیم زیرا مردم نمی توانند به بیمارستان ولیعصر مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: در حال پیگیری توسعه بیمارستان شهدا هستیم که طرح ها و مجوز آن آماده است و فقط به دنبال خیر هستیم. از دولت استفاده کنید

به گزارش خبرنگار شاخص سلامت، با توجه به تلاش دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مسئولان استانی و سایر نهادهای نظارتی، خدمات ارائه شده در حوزه سلامت در آبیک به نفع مردم و رفع مشکل است. مشکلات و شکایات آنها باشید.

گفته می شود با حضور خیرین در پروژه الحاقی بیمارستان شهدای آبیک، خیریه ای به میدان آمده است که پس از عدم همکاری کارکنان دانشگاه تصمیم می گیرد این مبلغ را برای ساخت مدرسه هزینه کند، به امید اینکه کارکنان شرایط را برای ورود خیرین بیشتر به حوزه بهداشت و درمان فراهم کنید.

e4751f2a 4d0b 409d 9387 96d0a6df1d6b خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید