طرح جامع شهر دهدشت پس از 27 سال بلاتکلیفی بیرون آمد/ شهردار توپ را به زمین تعاونی های مسکن انداخت.

ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789205

سرپرست شهرداری دهدشت با بیان اینکه طرح کلی شهر دهدشت 27 سال بلاتکلیف مانده است، گفت: اکنون اعضای تعاونی های مسکن باید این طرح ها را تدوین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ شهردار دهدشت پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: کل طرح شهر دهدشت به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری و اداره راه و شهرسازی رسید. باید به استان ابلاغ شود اما با نظارت مستمر این طرح 14 روزه امضا و به استاندار ابلاغ شد.

علی موسوی نسب با اشاره به اینکه تصویب این طرح بخشی از مشکلات دهدشت را حل می کند، افزود: در مصوبه 185 هکتاری شامل طرح های استانی و بسیج با بیش از 40 هکتار و 1100 قطعه، بسیجی 27 ساله و ایثارگران.

وی تصریح کرد: طرح اقدام ملی و مسکن مهر 63 هکتاری و روستای 43 هکتاری سمگان جدا از شهر دهدشت به محدوده قانونی اضافه شده است.

سرپرست شهرداری دهدشت گفت: بیش از هشت سال است که به دلیل تقسیم بندی های سیاسی سمگان، کد روستای وی حذف شده و عملا هیچ خدماتی از سوی شهرداری و بنیاد مسکن به آنها ارائه نشده است.

موسوی نسب گفت: این روستا در زمان انتخابات جزو شهرستان محسوب می شد اما فاقد کد خدمات شهری و روستایی بود و خدماتی دریافت نکرد.

وی افزود: تمام کارهای کشور در مورد طرح کلی به اتمام رسیده و انتظار می رود تعاونی ها به محض اعلام آن اقدام کنند و در اسرع وقت طرح های جداگانه ای را با هماهنگی شهرداری تهیه کنند تا به آن رسیدگی شود. کمیسیون مذکور در ماده 5 برای تصویب.

موسوی نسب گفت: با تصویب این طرح ها در کمیته ماده 5، شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی مشکلی نخواهد داشت. نیر حل خواهد شد و شهر از بن بست خارج خواهد شد.

سرپرست شهرداری دهدشت با بیان اینکه کل طرح شهری دهدشت 27 سال است بلاتکلیف مانده است، گفت: اکنون بر عهده اعضای تعاونی های مسکن است که این طرح ها را تهیه کنند و بر اساس طرح تقسیمی که شهرداری در آن سرانه میادین را در اختیار دارد. معابر و تحویل آن به شهرداری پروانه ساختمانی صادر نمی شود.

خبرنگار: عابد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید