فریاد مردم با ساعت ها انتظار و شلوغی در ایستگاه های اتوبوس/ شهرداری توپ ناکارآمدی خود را به زمین رانندگان انداخت.

ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800854

مشکلات شهروندان جنوب شرق کشور بی پایان است.

مشکلات حمل و نقل عمومی در جنوب شرق کشور بی پایان به نظر می رسد. مشکل اینجاست که مردم ساعت‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر می‌مانند و شهرداری کمبود رانندگان را در منطقه‌ای که بسیاری از مردم به دنبال کار هستند، مقصر می‌دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ در حالی که برخی از کلانشهرهای کشور علاوه بر برخورداری از سیستم اتوبوس شهری مدرن، از مترو نیز بهره برده اند و به راحتی می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تردد کنند، اما در کلان شهر زاهدان نه تنها برنامه ای برای بدون مترو وجود دارد. اما مردمش از نبود اتوبوس به شدت رنج می برند.

داستان غم انگیزی که باعث شده بسیاری از مردم ساعت ها در ایستگاه های اتوبوس منتظر بمانند تا با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی با هزینه کمتر، یک خط از آن عبور کرده و به مقصد برسند، اما بسیاری مجبورند تا دیروقت منتظر بمانند. آنها مجبور شدند برای مدت طولانی از تاکسی استفاده کنند تا اینکه گفتند حقوق آنها کفاف هزینه حمل و نقل را نمی دهد.

به گفته برخی از شهروندان که از اقامت طولانی مدت در ایستگاه ناامید شده اند، تعداد اتوبوس هایی که در سطح شهر تردد می کنند کم است، در حالی که اتوبوس های دیگر در پارکینگ هستند و فقط گازوئیل فروخته می شود که به نظر می رسد برای آنها به صرفه تر باشد.

به گفته آنها دلیلی برای کاهش خدمات وجود ندارد، علیرغم اینکه شهرداری عوارض زیادی از مردم دریافت می کند، بسیاری شرایط پرداخت عوارض را ندارند و این مشکل مدت هاست که وجود دارد. زمان و هیچ اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است و نگرانی ها به دغدغه اصلی شهروندان زاهدانی تبدیل شده است.

مشکلاتی که بارها درباره آن صحبت کرده ایم و رسانه ای شده است اما ظاهرا عزمی در کارکنان شهرداری زاهدان برای پایان دادن به این معضل وجود ندارد.

بحث فروش گازوئیل درست نیست

مسعود دورانی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: موضوع فروش گازوئیل در اتوبوس های بلوک شوخی است و صحت ندارد. توسط شرکت نفت تهیه و به مخازن سازمان منتقل و پلمپ شد.

وی با بیان اینکه هر اتوبوس بر اساس کارکرد خود به گازوئیل مجهز می شود، ادامه داد: مسئول خط سوخت مورد نیاز اتوبوس های فعال در شهر را تامین می کند و بر عملکرد آنها نظارت می شود، البته سابقه بخش خصوصی است. متفاوت است و کارت سوخت در دست خودشان است و ارتباطی با سازمان ندارند اما دستگاه نظارت بر اساس نظارتی که انجام می شود برای آنها مجوز صادر می کند.

کمبود اتوبوس نداریم. با کمبود راننده مواجه هستیم

دورانی در خصوص کمبود اتوبوس در زاهدان گفت: کمبود اتوبوس نداریم اما با کمبود راننده مواجه هستیم. رانندگان سازمان بازنشسته شده اند. در حال حاضر تنها 6 راننده شرکتی در زاهدان فعال هستند. 40 وسیله نقلیه متعلق به بخش خصوصی است.شهر فعال است.

1a33a39f afe5 4151 b344 2b2b7359a7c1 خبر خاکستری


ناوگان فرسوده و مشارکت بخش خصوصی رو به اتمام است

وی افزود: در ناوگان فرسوده تعهد بخش خصوصی به سازمان رو به پایان است. برای رفع این مشکلات با حمایت دولت 18 دستگاه اتوبوس فرسوده سازمان در حال بازسازی، یک دستگاه آماده و سه دستگاه دیگر در حال تعمیر هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری زاهدان ادامه داد: 18 دستگاه اتوبوس جدید در سازمان وجود دارد که به دنبال اخذ مجوز برای واگذاری به بخش خصوصی برای راه اندازی رانندگان جدید هستیم. ”

رانندگان استقبال نمی کنند!

وی گفت: این مشکلات و شکایات شهروندان برطرف و مرتفع خواهد شد. خواستار واگذاری 18 اتوبوس اجاره ای شدیم. هفته گذشته قدمی در سامانه گذاشتیم که مورد استقبال قرار نگرفت چون گارانتی 10 درصد قیمت اتوبوس یا سند است.»

دورانی افزود: این فراخوان در سامانه فاز دوم بارگذاری می شود و در صورت جواب ندادن باید به دنبال راه های دیگری از جمله جذب نیروی شرکت یا اخذ مجوز از فرمانداری و شورای شهر باشیم و یارانه ای برای رانندگان در نظر بگیریم. یا اتوبوس‌ها: «خودتان را تشویق کنید، اما نمی‌توانیم قول بدهیم این مشکل در زاهدان چه زمانی حل می‌شود، زیرا گرفتن مجوز زمان بر است.

آمادگی داریم مراکز شارژ کارت را افزایش دهیم

وی در خصوص کمبود شارژ کارت اتوبوس گفت: در حال حاضر شارژر کارت اتوبوس در زیباشهر، میدان سیلو و ایستگاه رضوی فعال است و کسانی که بخواهند کارت شارژ برای فروش و شارژ ارائه می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید