طرح «جهش تولید دانش بنیان» در مجلس تصویب شد

ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798163

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای طرح هایی مانند طرح تولید جهش دانش اهمیت زیادی قائل است و در بررسی آن از نظرات کارشناسی استفاده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ملک الشریعه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی این طرح پرش وی طی تذکر شفاهی گفت: برخی پروژه ها بسیار مهم هستند ولی متأسفانه می بینیم که خیلی سریع در حال بررسی است و گاهی اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به مخالفان و موافقان اجازه اظهار نظر نمی دهند.

وی با بیان اینکه سرعت بالا خلاف کار کارشناسان است، گفت: از یک سو هیئت رئیسه مجلس در بررسی پروژه های مهم خطاب به نمایندگان می گوید که فرصت کم است و از اظهار نظر خودداری کنند. ولی از سوی دیگر در پایان جلسه علنی مجلس زمان زیادی برای نمایندگان صرف می شود خودت بیار هشدارهای شفاهی داده می شود.

محمدباکر کلیباف در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس شورای اسلامی حدود 4 جلسه در حال بررسی این طرح است. پرش تولید دانش بنیان در دستور کار است و در تمامی این جلسات پیشنهادات نمایندگان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی گفت: در خصوص تذکرات نمایندگان در پایان جلسه علنی باید بگویم که این موضوع مطابق آیین نامه داخلی مجلس و بر اساس این باید نمایندگان را قادر سازد تا نگرانی های خود را بیان کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی توجهی مجلس به طرح های مهم اشتباه است، گفت: پرش دادرسی های دانش بنیان یکی از دقیق ترین طرح هاست زیرا توسط دادگاه های مجلس و کمیته های تخصصی مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. در مورد این طرح نیز از نظرات کارشناسی استفاده شده است و مجلس برای چنین طرح های مهمی اهمیت زیادی قائل است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید