طرح ساماندهی خودرو زمینه ای را برای رقابت و تنظیم بازار ایجاد می کند

وی افزود: با توجه به اینکه مفهوم بازار در عرضه و تقاضا و رقابت معنا پیدا می کند، رقابت در بازار خودرو در کشور وجود ندارد؛ دو شرکت خودروسازی فعال در کشور سلیقه ای عمل می کنند و مشتریان هیچ نقشی در آن ندارند. کیفیت آن و مجبور به خرید خودروهای تولیدی هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: همانطور که بازار انحصاری باعث تنبلی، افزایش قیمت و کاهش کیفیت خودروسازان شده است، تصمیم مجلس شروع خوبی برای انحصار بازار خودرو، افزایش کیفیت است. کاهش قیمت، ایجاد رقابت و تنظیم بازار».

با واردات خودرو، عرضه افزایش می یابد

سیاهکلی با اشاره به وضعیت مردم خریدار خودرو گفت: عرضه کمتر از تقاضا است و مردم مجبورند برای خرید خودروهای داخلی در صف بایستند که با واردات خودرو این میزان افزایش می یابد.

وی با اشاره به ارائه بانک مرکزی اذعان داشت: اگر بانک مرکزی نمی تواند حمایتی در ساماندهی صنعت داشته باشد، چگونه می تواند انواع خودروهای چینی وارد کشور شود؟ چرا بانک ارز مورد نیاز برای واردات این خودرو را معرفی نمی کند؟

عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: به دلیل عدم همکاری بانک مرکزی در خصوص این مصوبه مجبور به حذف ارز ایران در خارج از کشور شدیم؛ مشکلات کشور ناشی از عدم همکاری است. از بانک مرکزی

سیاهکلی در پایان یادآور شد: بخشی از تولیدات داخلی منحصر به فرد است و در بازارهای خارجی به فروش می رسد. قطعات خودرو به کشورهای دیگر صادر می شود و با تصویب مجلس، امکان واردات برای صادرات به آنها داده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید