طرح شهرک های مولد کشاورزی تکمیل شد


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910674

در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، طرح شهرهای مولد کشاورزی نهایی شد و مقرر شد 5 نقطه ساحلی کشور شناسایی و عملیات اجرایی این طرح در فاز اول آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، طرح شهرهای مولد کشاورزی نهایی شد و مقرر شد 5 نقطه ساحلی کشور شناسایی و عملیات اجرایی این طرح در فاز اول آغاز شود.

مخبر در این جلسه با اشاره به اینکه شهرهای بزرگ دنیا در کنار دریا و نواحی ساحلی هستند، گفت: باید شهرهای مولد را در کنار سواحل کشور ایجاد کنیم تا این شهرها کاملاً هوشمند، علمی و دارای امکانات مدرن باشند.

معاون اول رئیس جمهور به تمرکز امکانات در نقاط مرکزی و هدایت مردم از مناطق ساحلی به مرکز کشور به عنوان یک اشتباه تاریخی اشاره کرد و افزود: اگر شهرها و مناطق ساحلی کشور به شهرهای آباد، مولد و تاثیرگذار تبدیل شوند. ، شاهد مهاجرت معکوس و ترغیب مردم به زندگی در این شهرها خواهیم بود.

مخبر با اشاره به طراحی و برنامه ریزی انجام شده برای استقرار 5 شهر ساحلی در فاز اول این پروژه تصریح کرد: فاز اول باید به سرعت اجرا و به بهره برداری برسد. البته ممکن است موانع و پیچیدگی هایی بر سر راه اجرا وجود داشته باشد و این نواقص در روند اجرا برطرف شود.

افشاگر به وزیر جهاد کشاورزی دستور داد تا در اسرع وقت 5 نفر از مدیران شایسته، باانگیزه، مجرب و کارآمد را انتخاب کند تا مرحله اول این طرح بر اساس برنامه زمان بندی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه گزارشی از طرح ملی ایجاد شهرهای مولد کشاورزی در مناطق ساحلی کشور ارائه کرد و گفت: بر اساس طراحی، زنجیره ارزش در شهرهای مولد کشاورزی حول محور محصولات کشاورزی، دامی خواهد بود. دامپروری و آبزی پروری و اولویت اشتغال در این مناطق بر اساس سند نقشه برداری اراضی مربوط به مناطق ساحلی تعیین خواهد شد.

بر اساس این طرح، شهرهای مولد کشاورزی شهرهایی هستند که الگوی جدیدی از زندگی را ارائه می دهند که می تواند همزمان مزایا و جذابیت های زندگی شهری را در کنار فرصت تولید کشاورزی، آبزی پروری، اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید