طرح مجلس برای حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی بانک ها / استقرار ستاد در قوه قضائیه برای تسهیل در پرداخت بدهی تولیدکنندگان

ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796013

یکی از اعضای کمیسیون عمران در گفت و گو با دانا اعلام کرد:

عضو کمیسیون اتباع مجلس از تدوین طرح حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی بنگاه ها خبر داد و گفت: بر اساس این طرح بنگاه های تولیدی به دلیل بدهی به دولت و بانک ها تعطیل نمی شوند.

اقبال شاکری نماینده مردم و عضو کمیسیون شهروندی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در خصوص حمایت از تولید و معیشت گفت: بدهی شرکت های تولیدی به ویژه بدهی های مالیاتی و معوق به دولت از قبیل عوارض گمرکی، تامین اجتماعی و … موجب توقف تولید و مالکیت این تولیدکنندگان شده است. به دلیل چنین بدهی هایی مصادره شده است.

وی ادامه داد: تصرف برخی از دارایی های سرمایه ای این شرکت ها که در زمان تولید موثر است، منجر به تعطیلی کارخانه و تولید و به تبع آن بیکاری کارکنان می شود که مجلس طرحی برای چنین مواردی در نظر گرفته است. “

شاکری تصریح کرد: در طرح مجلس اگر بدهی شرکت ها به دولت باشد، توقف و مصادره این اموال ممنوع است که مهمترین رکن این طرح است. بر این اساس بدهی شرکت به دولت به هیچ عنوان نباید بر روند تولید تاثیر بگذارد و روند تولید متوقف نشود. بر اساس این طرح هیچ کارگری بیکار نمی ماند.

این نماینده مجلس گفت: بر اساس این طرح، با توجه به تعهدات شرکت های تولیدی به سازمان های مردم نهاد، پیشنهاد می شود با تشکیل ستادی در قوه قضائیه و تصمیم گیری از توقف تولید جلوگیری شود و به این بدهی فرصت داده شود. با تجدید سرمایه خود بدهی ها را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون عمران افزود: در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، سایر شرکت های تولیدی به دلیل بدهی تعطیل نمی شوند و این گونه شرکت ها می توانند با استنشاق بدهی خود را به روز کنند. همچنین در این لایحه آمده است چنانچه اعضای هیات مدیره واحدهای تولیدی به دلیل بدهی به حبس محکوم شوند تا در چرخه تولید مشکلی ایجاد نشود، حبس این افراد تعلیق و یا فرصت آزادی جایگزین می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مجلس می تواند در حمایت از تولید به جای تعطیلی خط تولید موثر باشد، گفت: این اتفاق خوبی است که امیدواریم به شرکت هایی که تحت فشار بانک ها هستند کمک کند و این فشار باعث رکود و تشنج شد. شرکت تولیدی نباید در چنین شرایطی تعطیل شود و زیان های آن نباید به کارگران و جامعه فشار بیاورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید