طرح «کتاب کلاس» هر کلاس را صاحب یک کتابخانه می‌کند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در اجرای طرح کتاب کلاسی برای هر کلاس یک کتابخانه کلاسی در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری موج


عسگر باقرزاده از جزئیات اجرای پروژه یک کتاب این صنف برای اولین بار گفت: بیش از 70 میلیارد ریال کتاب برای تجهیز کتابخانه های کلاسی مدارس روستایی از معاونت آموزشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مدت یک سال (نوامبر 1401 تا دسامبر 1402) داده شد.

وی با بیان اینکه این طرح با 760 عنوان و 77 هزار و 600 جلد با استفاده از محصولات حدود 40 انتشارات فعال کودک و نوجوان محقق شده است، افزود: هم اکنون با همکاری و مشارکت معاونت پرورشی و کانون پرورش فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان برای ادامه طرح یار مهربان معاونت آموزش ابتدایی، تجهیز 5000 کتابخانه کلاسی به ارزش 200 میلیارد ریال در 32 استان کشور در دست اجرا است.

باقرزاده تصریح کرد: در اجرای طرح مذکور تعدادی کتابخانه کلاسی توسط موسسه فرهنگی منادی تربیت مرتبط با معاونت آموزشی و فرهنگی ایجاد شده که در اختیار هر کلاس قرار می گیرد.

نماینده مجلس وزیر آموزش و پرورش وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد کلاس های چندپایه در مناطق عشایری و روستایی سراسر کشور بر اساس آمار معاونت آموزش ابتدایی 13 هزار و 428 کلاس است، تامین کتابخانه کتاب در کلاس های درسی بالغ بر 40 میلیارد ریال است. برای هر کتابخانه در دستور کار معاونت قرار خواهد گرفت. توجه به قول مساعدت وزیر آموزش و پرورش و مکاتبه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.



آیا این خبر مفید بود؟