طرح کلی کاهش آلودگی هوای اراک نیازمند تعمیرات اساسی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنعت مجلس با مدیر و خبرنگاران پایگاه خبری دیار آفتاب دیدار کرد.

1d05c5ac 660d 4d5f 83ce f5c922a7c8a0 خبر خاکستری

وی با اشاره به وضعیت آب و هوای شهرهای صنعتی استان از جمله اراک، ساوه، شازند و تعدادی از روستاهای اطراف، گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مصوب سال 1387 و برنامه زمانبندی و اعتبارات ابلاغی هیئت دولت ابلاغ شد. تنظیم شدند. البته اگر تمام وظایفی که در طرح جامع مشخص شده بود، هوای اراک بهتر بود.

کریمی تصریح کرد: اما بررسی ها نشان می دهد که حداکثر 40 تا 50 درصد مصوبات این طرح محقق شده است. اما با توجه به گذشت نزدیک به 15 سال از تصویب طرح کلی کاهش آلودگی هوای اراک، این طرح نیازمند بازنگری و تصویب در هیئت وزیران برای تعیین تکلیف جدید برای دستگاه ها است.

63cad374 7e3a 432b 9c26 8e13cb32cd95 خبر خاکستری

نماینده مردم اراک با بیان اینکه آلودگی هوای اراک شهروندان را با مشکلات جدی مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: مسئولان استانی و کشوری موظف هستند برای بهبود شرایط اقلیمی اراک و رفع یا به حداقل رساندن آلودگی این شهر به حق مردم تلاش کنند. . یعنی داشتن هوای سالم و تمیز به آنها بازگردد.

از ابتدای امسال تاکنون 145 روز ناسالم در اراک به ثبت رسیده است که از این تعداد 127 روز ناسالم برای اقشار آسیب پذیر، 16 روز برای همه گروه های سنی خطرناک، یک روز بسیار ناسالم و یک روز خطرناک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید