طرح 200 بازرس برای تقویت نظارت بر بازار در خراسان شمالی/ انجام بیش از 6000 بازرسی در استان


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855264

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت خراسان شمالی:

علی وفاه خواه با اشاره به اینکه طرح تقویت نظارت بر بازار از 18 اردیبهشت ماه در خراسان شمالی کلید خورد، گفت: در این طرح 100 تیم دو نفره شامل 200 نفر از ارگان های مختلف نظارت بر بازار را بر عهده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی وفاح خواه معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: به منظور تقویت نظارت بر بازار، بازرسی کشوری از فعالیت واحدهای صنعتی، بازرگانی و توزیعی خراسان شمالی از ساعت 18 آغاز شده است. اردیبهشت و آثار.

وی با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت بر بازار استان تشدید شده است، ادامه داد: برای افزایش روند نظارت بر بازار 100 تیم بازرسی دو نفره در سطح استان مشغول به کار هستند.

وفاح خواه گفت: در مجموع 200 نیروی نظارتی از بخش های مختلف صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، تعزیرات و بهداشت در این بازرسی ها حضور داشتند. هستند و این طرح ادامه دارد.

این مقام مسئول افزود: برای آرامش بازار همکاری با خریداران کالاهای اساسی و متخلفان در این زمینه قانونی خواهد بود.

بر اساس بازرسی های انجام شده در این مدت 49 فقره تخلف انبار، 41 فقره عدم اعلام موجودی و 9 مورد احتکار به ثبت رسید که به مراجع ذی ربط ارجاع شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تقویت نظارت بر بازار 6250 مورد بازرسی انجام شده است، افزود: 743 مورد تخلف به ثبت رسیده است که بیشتر آنها شامل فروش مجدد، درج قیمت، تحویل خارج از خط، عدم اعلام موجودی و انباشت کالای اساسی بوده است. کالاها

وی افزود: اصناف موظفند قیمت کالاها را تعیین کنند و برای مشتریان فاکتور صادر کنند و همچنین برای کنترل قیمت ها فاکتور خرید را در اختیار بازرسان قرار دهند در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: شهروندان سراسر استان در صورت مشاهده هرگونه اختلال اقتصادی می توانند با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید