طعنه تند به قالیبافان / نان شرمندگی شما برای مردم است؟

طعنه تند به قالیبافان / نان شرمندگی شما برای مردم است؟

روز جدید : بهتر است مسئولین به وظیفه خود یعنی تامین آسایش مردم به درستی عمل کنند تا نیازی به عذرخواهی و شرمندگی نباشد.

کلیباف رئیس مجلس گفت: سختی هایی که امروز مردم می کشند مایه شرمندگی من به عنوان خادم مردم در مجلس است!

با شنیدن این سخنان این سوال به ذهنم خطور کرد که آیا مزاحمت مسئولان دردی از مردم دوا می کند یا خیر؟ آیا عرق پیشانی منشی نان هموطنان می شود یا نه؟
متاسفانه پاسخ هر دوی این سوالات منفی است. حتی شرم و عذرخواهی هم دیگر دل ما را خنک نمی کند، چه رسد به اینکه آنها را آرام کند.

یادم هست مرحوم پدربزرگم همیشه به ما توصیه می کرد که کاری نکنیم که بعداً ما را شرمنده کند و بهتر از این کار نمی کرد که رئیس محترم مجلس کار خود را درست انجام می داد تا الان خجالت نکشید؟ بالاخره او از سال 1388 بر صندلی سبز رئیس مجلس تکیه زده و نمی تواند همه تقصیرها را متوجه دولت حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور کند.

اگر دولتمردان در تمام این سال ها به وظایف خود به درستی عمل می کردند و نمی گذاشتند اقتصاد کشور با یک امضای رئیس جمهور آمریکا به راحتی دچار تشنجات مهلک شود، امروز زندگی مردم اینگونه نبود.

اگر مسئولان در مجلس و دولت به آرایی که از مردم حتی اقلیت شرکت کننده دریافت کرده اند به جای شعار و حرف زدن توجه کنند، اقتصاد کشور را کمی درست می کند، قطعا ایرانی ها رنگ آرامش و ثبات را خواهند چشید. .

انتقادات زیادی علیه حسن روحانی وجود دارد. بسیاری از این انتقادات درست است. اما او در چهار سال اول حکومت خود نشان داده است که می توان به یک وعده تبلیغاتی عمل کرد و به مردم ثبات داد.

روحانی گفته بود با این توافق مذاکره می‌کند، به توافق می‌رسد و دلار را ثابت نگه می‌دارد. در 13 سال گذشته، تنها در چهار سال اول دولت حسن روحانی، قیمت دلار تا حدودی ثابت ماند و در سال های دیگر مردم شاهد افزایش عجیب این ارز آبی بودند.

حتی الان هم مردم انتظار هیچ چیز غیرعادی ندارند. مثلاً از دولت می خواهند به قولی که در مورد بورس داده عمل کند. یا به چشم خود ببینند که اقتصاد کشور به برجام وابسته نیست. با صحبت های رئیس جمهور گره نمی خورد اما در عمل می بینیم که وقتی دیپلمات ها به وین می روند قیمت دلار کاهش می یابد و در موارد دیگر از پله ها بالا می رود.

نه تنها در مسائل اقتصادی، بلکه در زمینه های اجتماعی و فرهنگی نیز شاهد هستیم که دولت به وعده های خود عمل نکرده است. سرعت اینترنت مسخره لاک پشت و دستگیری و بسته شدن فرهنگی نیز افزایش یافته است. وزیر رهبری دولت هم وزیر تقابل شده و می خواهد با همه صحبت کند مگر خلاف آن ثابت شود.

در دو سال اخیر مدام صحبت از خدمت به مردم در مجلس شده است اما در عمل مردم حتی یک تصمیم را به نفع خود در مجلس نمی بینند.

به طور خلاصه، بهتر است مسئولان کار خود را به درستی انجام دهند، یعنی اینکه مردم را راحت کنند تا نیازی به عذرخواهی و شرم نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید