ظرفیت صنعت فرآوری و بسته بندی را نباید نادیده گرفت


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884744

حسن عنایتی گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی در کنار باغات این منطقه احداث شده است، اما هنوز بسیاری از ظرفیت ها در این منطقه بلااستفاده و مغفول مانده است و باید به صنایع پس از برداشت توجه ویژه ای داشت تا ظرفیت های افزوده شده افزایش یابد. ارزش محصول.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حسن عنایتی عصر امروز در چهارمین جشنواره شکرگزاری برداشت هلو و شلیل در شهرستان نکا در روستای بایکلا اظهار داشت: ایران کشوری بی نظیر در تولید محصولات باغی است و مازندران 50 درصد مرکبات کشور را تامین می کند.

وی با بیان اینکه 30 درصد میوه های دانه ای و هسته دار کشور در مازندران تولید می شود، ادامه داد: محصول باغی مازندران از نظر بهره وری از مزیت خوبی برخوردار است و بیش از میانگین کشوری است که تا 30 تن در هکتار برداشت می شود.

عنایتی افزود: تولید میوه با بذر و بذر مازندران زودرس است و این مزیت و ظرفیت خوبی برای محصولات باغی این استان است که از نظر کیفی نیز از جایگاه خوبی برخوردار است چرا که از فناوری های نوین در این استان استفاده می شود. تولید این محصولات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دهستان نکا بیش از 40 درصد هلو و شلیل مازندران را تولید می کند و باغات خوبی در این منطقه و روستا احداث شده که نشان از مردمی پرتلاش دارد.

وی تصریح کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی در کنار باغات این منطقه احداث شده است، اما هنوز بسیاری از ظرفیت ها در این منطقه بلااستفاده و مغفول مانده است و برای افزایش ارزش افزوده باید به صنایع پس از برداشت توجه ویژه ای داشت. محصول.”

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه آمادگی برای جذب سرمایه گذار در زمینه هلو، شلیل و مرکبات وجود دارد و از سرمایه گذاری در این حوزه استقبال می کنیم، گفت: باغداری بسیار مهم است و باغداران باید از این شرایط به نفع خود استفاده کنند.

وی گفت: مدیریت مگس میوه در این زمان بسیار مهم است و باغداران باید با رعایت بهداشت کف باغ و دفن میوه در پای درخت و چیدن میوه رسیده تلاش مضاعفی برای کنترل این آفت داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کشت های مختلف میزبان این آفت هستند و باید بسیار مراقب باشیم که گرفتار هجوم و شیوع این آفت نشویم، گفت: ساماندهی نهالستان ها یکی از برنامه های اصلی این آفت است. جهاد کشاورزی در زمینه محصولات باغی و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

عنایتی افزود: تشکل ها و تعاونی ها می توانند نقش خوبی در بهبود اقتصاد خانوار باغداران منطقه داشته باشند و زمینه ساز صادرات محصولات باغی باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید