عجله طرف غربی نمی تواند مانع از رعایت خطوط قرمز ایران شود


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812821

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آماده هستیم تا یک توافق خوب و فوری را نهایی کنیم، شتابزدگی کشور غربی نمی تواند مانع از رعایت خطوط قرمز از سوی ایران شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در گفتگوی تلفنی جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین نتایج مذاکرات وین برای رفع تحریم ها مورد بررسی قرار گرفت.

بورل در گفت و گوی تلفنی گفت: به نظر ما خواسته های اصلی جمهوری اسلامی ایران در توافق پیش رو در نظر گرفته شده است. به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و 1+5 می‌خواهیم بگوییم که مذاکرات در مسیر پیشرفت و دستیابی به نتیجه نهایی است.

امیر عبداللهیان با تشکر از هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات وین گفت: ما آماده هستیم تا یک توافق خوب و فوری را نهایی کنیم.

وی افزود: اما عجله طرف غربی نمی تواند مانع از پیروی ایران از خطوط قرمز شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از نهایی شدن این توافق در اسرع وقت افزود: حضور وزرای امور خارجه در وین و اعلام توافق نهایی منوط به رعایت کامل خطوط قرمز اعلام شده از سوی ایران از جمله موضوع ضمانت های اقتصادی موثر است. “

امیرعبدالیان تاکید کرد: آقای باقری و کارشناسان برتر کشورمان در رایزنی مستمر و فعال با تمامی هیئت ها در وین خواهند ماند. هیئت ما برای رسیدن به توافق نهایی و خوب به کار سخت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: هر زمانی که کشورهای غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند، آماده حضور در وین هستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید