عدالت در واگذاری 18 واحد صنعتی استان مرکزی رعایت نشد/ حضور چشمگیر مردم در 22 اسفند باخمن نشان داد آرمان های انقلاب زنده است.


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808936

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه عدالت یکی از اصولی است که در اصل 44 قانون اساسی باید رعایت می شد اما در واگذاری 18 واحد صنعتی استان مرکزی این امر رعایت نشد. ، افزود: با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق استانداری مرکزی گفت: مستحکم است.

دری نجف آبادی گفت: امام علی (ع) بعد از پیامبر گرامی اسلام شاخص اصلی عدالت در جامعه اسلامی است و حقوق و قوانین عادلانه، اعتقاد به معنویت، وجود حکومت به عنوان ناظر از مسائل جدی عدالت اجتماعی است که حضرت علی (ع) (ع) در نهج البلاغه خاطرنشان کرد که باید همواره در خط مقدم امور مدیران و اقشار مختلف جامعه باشد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی عرضه و عرضه، قیمت گذاری عادلانه، جلوگیری از انباشت، مبارزه با مفاسد اقتصادی و نظارت عمیق بر توزیع کالاهای اساسی از دیگر مصادیق عدالت اجتماعی است که به ویژه در حال حاضر نیازمند توجه مسئولان است. وضعیت و شب عید بازار.

امام جمعه اراک افزود: در عدل تشریعی، تکلیف الهی و احکام آسمانی که از طریق انبیا بر مردم نازل کرده است، مبتنی بر عدالت است و خداوند در تکالیف و دستورات خود قوت، توانایی و اندازه بندگان را در نظر می گیرد. بر آنها واجبات می‌گذارد و در قیامت بر اساس عدالت قضاوت می‌کند و هرگز به نیکوکاران و فاسقان به یک چشم نمی‌نگرد و اگر در نواحی نیکو گناه را ببخشد، مؤمن و صالح هرگز بدی نمی‌دهند. مجازات

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در عدل تکوینی صحبت از تکالیف و تکالیف الهی در قبال بندگان و جایزه قیامت نیست، بلکه محور بحث در این مقوله نظام خلقت است و اینکه این نظام است. بر اساس عدل و عدل منظور از عدل در خلقت این است که در عالم خلقت تعادل حاکم است و کل جهان متعادل و متوازن است و در ترکیب اجزای آن تناسب و تعادل کاملا رعایت می شود.

وی ادامه داد: موضوع عدالت و حاکمیت آن در جامعه ایران یک اصل روشن و اساسی است و مسئولان وظیفه دارند فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را در جامعه ارتقا دهند تا عدالت اجتماعی همه جانبه باشد.

دری نجف آبادی گفت: 2200 منطقه حاشیه نشین در نقاط مختلف کشور شناسایی شده است که دولت سیزدهم می طلبد با همکاری سایر قوا این زیرساخت ها و امکانات لازم را برای خروج این مناطق از رژیم حاشیه نشینی و ارتقای ظرفیت آن ها فراهم کند. و توانایی تغییر

امام جمعه اراک افزود: رعایت انصاف در نظام توزیع و پرداخت یک اصل مهم است و باید سازوکارهای اسلامی در نظام پرداخت کشور به خوبی رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه عدالت یکی از اصولی است که در اصل 44 قانون اساسی باید رعایت می شد اما در واگذاری 18 واحد صنعتی در استان مرکزی این امر رعایت نشد. ، افزود: با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

وی خاطرنشان کرد: حضور چشمگیر مردم انقلابی استان مرکزی در جشن های دهه مبارک فجر و به ویژه راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر نشان داد که آرمان های انقلاب اسلامی زنده است و ملت ایران بار دیگر خواستار حمایت از نظام اسلامی و دشمنان ناامید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید