عده ای در پوشش خدمت به انقلاب و اسلام خیانت کردند/ چرا بیت المال خالی باشد؟

ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780677

حجت الاسلام محمدمهدی عرب انصاری گفت: برخی لباس رسمی می پوشیدند اما خدمت نمی کردند و برخی لباس رسمی می پوشیدند اما خدمت نمی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدمهدی عرب انصاری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید بازرسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این انقلاب ریشه در اسلام دارد و انقلاب اسلامی مهم و افتخارآفرین است. خدمت نمی کنند و غفلت نمی کنند و کم می کنند.

معاون بازرسی و بازرسی فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی گفت: عده ای لباس فرم پوشیدند اما به انقلاب و اسلام خیانت کردند. اگر انقلاب آسیب ببیند، اسلام آسیب می بیند. بیت المال دست دراز می کند و انقلاب و اسلام را مشکل ساز و ناامید می کند. چگونه می خواهند با شهدا روبرو شوند؟

وی گفت: مادران و پدران شهدا همچنان منتظر بازگشت پیکر فرزندان خود هستند و از این فاصله می توان دید که برخی در این شرایط فریاد نمی زنند.

عرب انصاری با بیان اینکه اگر نظارت درونی نداشته باشیم از ناکجاآباد به سر می بریم، افزود: انسان موفق فردی است که مراقب خود باشد و تمایلات، خواسته ها و انتخاب های خود را مدیریت کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی به ما می گویند فردی که در سازمان بازرسی پرونده دارد آدم خوبی است.

عرب انصاری ادامه داد: برخی جان خود را در معرض تیر قرار داده اند به طوری که تیری که می رود کاملا به هدف می خورد. بعد هم موضع می گیریم و حمله می کنیم چون محاسبه و نظارت داخلی نداریم. البته این مربوط به عده ای خاص و کسانی است که از خدای متعال غافل می شوند.»

وی بر لزوم نظارت بیشتر مدیران و مجموعه فرهنگی و تبلیغاتی تاکید کرد: باشد.

عرب انصاری گفت: نظارت علما باید بیشتر شود چرا که گاهی فراموش می کنیم. نظارت باید مرتب منتقل شود تا بیهوده نرویم.اما برخی ذاتا غیر قابل کنترل هستند.

وی خطاب به بازرسان سازمان بازرسی و مدیران قوه قضائیه گفت: شما در حال بررسی یک پرونده نیستید و روی یک نکته کوچک کار می کنید، بلکه روی قطعه ای کار می کنید که به اسلام برمی گردد. شما پاسدار انقلاب و اسلام هستید عمل و رای خودتان باشید.

انصاری به زبان عربی گفت: متأسفانه عده‌ای از فرصت استفاده کردند و بی‌رحمانه به ارزش‌ها، ثروت و غارت حمله کردند. خیلی عجیب است که یک مقام کشوری در نامه ای نوشته بود که خزانه خالی است! در روزهای پایانی خدمت شما چرا باید خزانه خالی باشد؟ چرا به این میراث که میراث انبیا و اولیا و در عصر حاضر میراث امام و شهداست رسیدگی نمی کنید؟ تمام جان زکیوس صرف این میراث شد، نظارت باید بخش عمده ای از زندگی ما باشد و نبض نظارت باید ادامه یابد.

وی با اشاره به خدمت کشور در دوره جدید گفت: ما نباید در سازمان بازرسی ساعت کاری داشته باشیم، الان مسئولان ارشد ما متحد هستند و هیچ توجهی به زمان خدمت کشور ندارند. من برخی از کارمندان کشور را می شناسم که در اداره نماز صبح می خوانند: «آنها کارشان را می خوانند و جلساتشان آنقدر طول می کشد که حتی شب ها در دفترشان می خوابند، ما هم باید مثل این کارمندان کار کنیم و خدمت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم این استان در برخی مسائل الگو هستند و می توانند الگو باشند، گفت: انتخاباتی که غیرت دینی و حمایت از رهبری را نشان می دهد مردمی که این همه فضایل دارند و برهنه زندگی می کنند. حداقل شایسته خدمت هستند

عرب انصاری گفت: دوست دارم هراس این مردم شریف و متدین و حامیان واقعی انقلاب را در این استان ها و شهرها و شهرستان ها بشنوم و این آهنگ را برای ما بیاورم. مردم مشکلات زیادی دارند. روزگار بسیار سختی را بر افرادی تحمیل کرده اند که نمی توانند ما باشند.«ما باید سنگ صبور مردم باشیم و شرایط را تغییر دهیم.

وی گفت: قدردان وحدتی هستیم که در استان حاکم است، مسئولان ارشد استان باید وحدت، انسجام و یکپارچگی داشته باشند، این یک ضرورت است.

عرب انصاری خاطرنشان کرد: همزمان با این تکریم و معرفی، رئیس قوه قضائیه آقای هودیان به عنوان رئیس سازمان بازرسی انتخاب شد. آقای دارویشان در این دوره خدمات درخشانی داشت و در مبارزه با فساد که در نهاد مبارزه با فساد ریاست جمهوری از آن استفاده می شود، جدی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید