عده ای مغازه راه انداخته اند و می گویند باید کشور را اداره کنیم/ رد صلاحیت لاریجانی تصمیم حاکمیتی نبود

عده ای مغازه راه انداخته اند و می گویند باید کشور را اداره کنیم/ رد صلاحیت لاریجانی تصمیم حاکمیتی نبود

روز جدید : منصور حقیقت پور به مدآرا گفت: اینکه عده ای مغازه درست کرده اند و می گویند باید کشور را اداره کنیم، باید بگوییم کی باید به مجلس برود، بگوییم چه کسی باید رئیس جمهور شود و … بحث دیگری است. این یک مغازه است. این اسمش حاکمیت نیست. حاکمیت تعریف شده است.

منصور حقیقت پور مشاور علی لاریجانی در دوران ریاست وی بر مجلس شورای اسلامی در واکنش به پاسخ علی لاریجانی به دبیر هیات امنای خبرنگار سیاسی پایگاه خبری مدارا، گفت: این موضوع در حال بررسی است. این ارزیابی آن است که استعدادهای هیئت امنا با وظایف ذاتی آن همخوانی ندارد. آنها در پاسخ به درخواست عاقلی لاریجانی برای دلایل رد صلاحیت خود نوشتند: از افراد رد صلاحیت شده حمایت کنید و از نمایندگی آنها محافظت کنید و برخی از آنها را در سمت های تحت اختیار خود به کار بگیرید. چندین نامزد سابق رد صلاحیت شده هم اکنون در دولت سیزدهم حضور دارند. زمانی که محمود احمدی نژاد را تایید کردید، می گویید لاریجانی به وضعیت فعلی کشور کمک می کند؟ «اگر به شرایط فعلی انتقاد داشتید، چرا دو بار حسن روحانی را تأیید کردید؟»

* این نامه سند بزرگداشت لاریجانی است

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: ادله ای که آقای لاریجانی در نامه نوشتند بسیار واضح، قوی و محکم است و نیازی به حمایت ندارد. هرکس ادبیات فارسی بلد باشد و کمی منصف باشد، می داند کدام کشور اشتباه کرده است. این سند 5 سند افتخاری آقای لاریجانی است. «این نامه بر محبوبیت و جایگاه او در میان مردم می افزاید.

* اینکه دولتی نیست مغازه درست کردند

حقیقت پور در پاسخ به این سوال که آیا عزم حاکمیتی برای برکناری علی لاریجانی وجود داشت یا تصمیم گیری باید به هیات امنا و دستگاه امنیتی واگذار شود، گفت: من قبول ندارم که این تصمیم حاکمیتی است. چون در رأس حکومت ولی فقیه داریم که جانشین امام زمان (عج) است و خارج از عدالت حرفی نمی زند و عمل نمی کند. او گفت به آقای لاریجانی ظلم شده است. اینکه عده ای دکان زده اند و می گویند ما باید کشور را اداره کنیم، بگوییم کی باید به مجلس برود، بگوید کی رئیس جمهور شود و … بحث دیگری است. این یک مغازه است. این اسمش حاکمیت نیست. «حاکمیت تعریف شده است».

* لاریجانی گفت روحانی قبول نمی کند

وی با اشاره به دخالت لاریجانی در شرایط فعلی که از سوی هیات امنا دلیل رد صلاحیت وی عنوان شده است، گفت: من این موضوع را قبول ندارم. من مشاور او بودم و بارها به او گفتم این یا آن اشتباه است. آقای لاریجانی گفت آقای روحانی قبول نمی کند و رهبری ایشان گفته اند که تحریک و دخالت نکنید. «مواردی بود که آقای لاریجانی با آنها مخالف بود که البته در نامه هم به آن اشاره شد.

حقیقت پور افزود: در نامه آقای لاریجانی نیز گفته است که من در برخی موارد نظراتی دارم. اگر اتفاقی که در ساختار مجلس افتاد نظام را تضعیف کرده است، شورای نگهبان هم مقصر است. چرا مصوبات مجلس را تایید کردند؟ “این کلمات معنی ندارند.”

* سفر حج هدیه رهبری بود

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این نامه ها بر سرنوشت سیاسی لاریجانی تأثیری می گذارد، توضیح داد: «دو ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری، آقای لاریجانی در نامه ای به هیات امنا خواستار توضیح دلایل رد صلاحیت خود شد. در واقع او قصد اعتلای نداشت، بلکه قصدش اصلاح نظام حکومتی ماست. حالا هر چه در این نامه نوشته شده با دلیل و منطق است. به نظر من تمام تلاش ما باید این باشد که نظام را بر مبنای عدالت ساماندهی و مدیریت کنیم. اگر اینطور باشد همه سود خواهند برد. اگر بخواهیم همه مسائل را سیاسی ببینیم و مردم را بدنام کنیم، هیچ اتفاقی نمی افتد. خانواده آقای لاریجانی با پول ولی فقیه به حج رفتند. آنوقت تشویق می شود که بگوییم به خارج از کشور رفته ای؟! این سفر هدیه مدیریت بود. و من رفتم و مقام معظم رهبری با پول خودشان من و همسرم را به حج فرستادند. – این افتخار است یا نقطه سیاه؟

* لاریجانی رفتار و زندگی شاهانه ای ندارد

حقیقت پور در پایان گفت: لاریجانی از فضای سیاسی کشور حذف نخواهد شد. او ویژگی های منطقی، فلسفی، اخلاقی و … خوبی دارد. 8 سال است که در سفرهای داخلی و خارجی و جلسات و … با ایشان بوده ام. آقای لاریجانی رفتاری خارج از آنها و سلطنتی نداشت. 12 سال است که در مجلس حقوق نگرفته است. آقای لاریجانی معلم بود و حقوق می گرفت. مجلس به نمایندگان پول می دهد که هزینه راننده، موبایل و… را بدهند که فکر می کنم حدود 20 میلیون است. لاریجانی نیز حقوق خود را از مجلس دریافت نکرد. از رادیو هم شنیدم که حقوق نمی گیرند. چنین افرادی باید تشویق شوند. لاریجانی ماشین سواری کرد؟ احمدی نژاد را دیدم که با مادرشوهرش زندگی عادی داشت. آقای لاریجانی که با پژو پرشیا سفر می کرد. من هرگز ندیده ام که اگر مجلس ماشین بهتری داشت سوار ماشین بهتری شود.

دیدگاهتان را بنویسید