عرصه جنگ نرم امروز عرصه حضور ارتش مخلص خداست.

ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786734

بسیج با همان روحیه اصیل حدود چهل سال پیش می تواند در همه عرصه ها پویا و فعال احساس کند و هر جا که نیاز به خدمت باشد بسیج با بهره گیری از دانش و تجربه و توسل و اعتماد به یاری کشور شتافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه، امام خمینی (ره) در 4 آذر 58 یعنی کمتر از یک ماه از انقلاب، فرمان تاریخی تشکیل بسیج را صادر کردند و فرمودند: «کشوری با بیست میلیون جوان در چند سال آینده باید بیست شود. میلیون ها مرد مسلح و بیست میلیون ارتش وجود دارد و چنین کشوری آسیب پذیر نیست و مسلمانان له شده و مخلصی که عاشق انقلاب و اهداف عالی آن بودند، با آمادگی و اراده ای تزلزل ناپذیر برای دفاع از دستاوردهای انقلاب. زمان در مساجد سراسر کشور

اجرای فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل هسته های حزب الله، ایجاد توانمندی های لازم و آماده سازی مردم برای دفاع از کشور، ایجاد توان رزمی لازم در نیروهایی که توانایی حضور در عملیات های کلاسیک و بزرگ را دارند، برای ایجاد فاجعه لازم. امداد رسانی و قابلیت های اضطراری و کمک های دولت در ساخت و ساز محوری ترین هدف بسیج فقرا است.

تشکیل بسیج قبل از شروع جنگ تحمیلی و توجه به رشادت ها و مجاهدت های بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس، ضرورت حضور این نهاد مهم برای پاسداشت تمام صحنه های انقلاب اسلامی را اثبات می کند.

در شهریور 59 با هجوم و تهاجم ارتش بعث عراق به ایران، هر روز با سازماندهی نیروی مردمی در قالب اعزام بسیج به جبهه های نبرد، نقش این تشکل مردمی قوت گرفت. فجر 8 و 8 و کربلای 4 و 5 حضور داشتند و با رشادت ها و مجاهدت های ماندگار دستاوردهای بزرگی بر جای گذاشتند.

شهدا و جانبازان و یادگاران هشت دفاع مقدس که امروز برخی از آنها در حاکمیت و سازندگی کشور ویلچر زده اند و یا در آسایشگاه های جانبازان و گوشه و کنار کشور به کپسول اکسیژن عادت کرده اند، همان نوجوانان و جوانان بسیجی هستند. امام خمینی (ره) در جبهه ها و دژهای دفاعی مقاومت کردند تا یک وجب از خاک آن سرزمین به دست نااهلان نیفتد.

اگرچه برخی معتقدند که بسیج و بسیج تنها در آن زمان و در ابتدای شکل گیری آن نقش موثری داشتند، اما باید گفت که هر جا تفکر بسیجی حاکم شد، تا حد امکان بر این حوزه اداره شد، راه خوب و مشکلات این بود. حل کرد.

حال این سوال مطرح می شود که آیا با گذر از تشکیل بسیج و پایان جنگ و فراز و نشیب های فراوان از رسالت بسیج و بسیج کاسته شده است؟ آیا بدهی بسیجیان نسبت به سال های جنگ کاهش یافته است؟

برای پاسخ به این سوال و مقایسه نقش بسیج در ابتدای انقلاب با سال های اخیر، گفت وگویی با یکی از بسیجیان و رزمندگان اولیه دوران هشت سال دفاع مقدس و جوان بسیجی که حضور در این عرصه را احساس می کرد، انجام دادیم.

878cc7dd 2e2d 44cb 880b ab07166a5083 خبر خاکستری

سردار میتبی مینایی فر از پیشکسوتان بسیج با بیان اینکه بارها فکر می کردم که این جمله (بسیج مکتب عشق است) چقدر پرمعنی و عمیق است، گفت: ما لهجه های بسیجی را زیاد شنیده ایم، اما این در مورد مکتب عشق، به این بی ایمان، جدا از همه لوازم دنیوی، واقعاً افرادی خاص شوید که همه چیزشان الهی، پاک و دست نخورده است.

وی افزود: با ظهور انقلاب اسلامی مدرسه ای افتتاح شد که با مدارس دیگر تفاوت زیادی داشت زیرا قلم و دفتر و یادداشت نداشت و دلی سرشار از عشق به خدا و امام و عشق به اسلام می خواست. که تنها وسیله حضور بود. .

به گفته مینای فر، در اوایل انقلاب بارندگی های سیل آسا به دنبال داشت و نهال های جدید نظام را از هر سو تهدید می کرد و تا کنون نظام را از همه بلایا مصون می داشت و در همه صحنه ها جان بسیجیان را فدا می کرد.

رئیس سابق کنگره شهدای استان فارس با بیان اینکه استان فارس و شیراز را می توان اولین استان هایی نامید که خیلی سریع این ایده را پذیرفتند و از همه اقشار وارد صحنه خدمت شدند، گفت: زمانی که نیاز به دفاع مسلحانه بود. باز، بسیجیان شیراز و فارس اولین کسانی بودند که اسلحه به دست گرفتند و وارد کردستان و سپس عرصه دفاع مقدس شدند.

به گزارش مینایی، زنده یاد سردار محسن پاکبری و شهدای بسیج و گروهی که بعدها به عضویت سپاه درآمدند، بسیج شیراز را تشکیل دادند. تعدادی دیگر از بسیجیان نقش مهمی در آموزش محله ایفا می کنند.

این جانباز بسیجی و جنگ تحمیلی به برخی از خاطرات خود در بدو ورود بسیجیان اشاره کرد و گفت: شهدای گرانقدری که نام بردم و برخی دیگر از مسئولان بسیجی چندین اسلحه در گونی به ما دادند و در مساجد توزیع کردند. «آنها را درست کردند، خدا می داند در طول روز به چند مسجد رفتیم. شهیدان فرزدگی، حبیب روزطلب و شهید اگیگی طی هفته ها در قالب اردوهای دو روزه به بیان مشکلات روز از جمله مسائل اخلاقی، بصیرتی و سیاسی پرداختند و پس از تیراندازی گروه های ذیل آمدند.

وی دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی را با جمله معروف امام (ره) گفت که کشوری با 20 میلیون جوان باید 20 میلیون رزمنده داشته باشد. این انفجاری در دل جوانان ایجاد کرد به طوری که قرارگاه و پادگان سپاه گنجایش این همه پیر و جوان، کارگر، کشاورز، معلم و استاد دانشگاه را نداشت و نهال بسیج همپای نهال های انقلاب و روز رشد کرد. روزی چیزهایی خلق کرد که هنوز کسی قادر به تحلیل این فرمان الهی نیست.

سردار مینای فرد ادامه داد: بسیج عصاره اقتدار ملت ایران است و ان شاء الله پس از گذر از تلاطم این دریای مواج توطئه ها، اگر تفکر بسیجی در جهان طنین انداز شود، مظلومان و مستضعفان را تشویق خواهد کرد. گنج های متکبر، زیرا ما منتظر دیدن خورشید هستیم.»

در ادامه این گزارش به سراغ امیررضا جعفری نوجوان 19 ساله بسیجی رفتیم که این روزها در دژی دیگر با سلاحی جدید در حال نبرد با دشمنان این مرز و بوم است.

جعفری با اشاره به آغاز فعالیت خود در بسیج گفت: از سال 1390 به عنوان عضو ثابت گروه های بسیج مسجد محلمان جذب شدم و فعالیت خود را آغاز کردم. در دوران مدرسه به عضویت بسیج دانش آموزی درآمدم که فضای بسیار خوبی داشت و شرکت در بسیج کار را برایمان شیرین کرد و احساس کنیم در مسائل و موضوعات مدرسه نقش موثری ایفا می کنیم.

وی افزود: اما از سال 1376 به طور فعال در معاونت فضای مجازی شروع به کار کردم و پس از مدتی وارد فضای مجازی، بسیج و تولید محتوا و بخش عمده فعالیت خود و دوستانم در زمینه سواد رسانه ای و اطلاع رسانی به مردم شدم. با این نوع سواد بود، زیرا در واقع پرداختن به سواد رسانه ای و ارتقای آن در سطح جامعه یک ضرورت برای امروز کشور ماست.

جعفری با بیان اینکه دشمن در این منطقه هر روز بر قدرت، توان و مهارت خود می افزاید و از هیچ اقدامی نمی ترسد. وی گفت: به همین دلیل و به دلیل جنگ نرم ایجاد شده توسط دشمنان، لازم است همه اقشار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به روز شوند و سواد رسانه ای خود را افزایش دهند.

وی گفت: این جوانان و نوجوانان هستند که آینده کشور را می سازند. وی ادامه داد: رهبری و رهبری انقلاب در دست نسل جدید است، محتوای آن در درجه اول برای جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، بنابراین باید این فضا را در فضای مجازی و تولید محتوا بیشتر به خود اختصاص دهیم.

این بسیجی فعال ادامه داد: در این دوره از انقلاب عملاً با جنگ نرم روبرو هستیم و دشمن از دیرباز این جنگ را آغاز کرده و به نوعی در حال تکرار وقایع ابتدای انقلاب به سبک و روشی دیگر است. . “

وی با تاکید بر اینکه جنگ هشت ساله ای که دشمن برای ما انجام می دهد و ما را در مقابل دنیا قرار می دهد اکنون در فضایی متفاوت و جدید در حال انجام است، گفت: در جنگ نرم با تمام دنیا روبرو هستیم و هدف آنها این است که انقلاب و اسلام مردمی ما را تضعیف کند و در زمانی که دشمن می تواند از هر جهت در کشور ما نفوذ کند، باید احساس مسئولیت کنیم و حقایقی را که دشمن تحریف می کند قبل از اینکه افراد مغرض نتوانند به هدف خود برسند، در فضای مجازی منعکس کنیم. هدف و هدف

جعفری با ادعای اینکه دشمن در یک نبرد سنگین با شلیک هر تیر فقط به یک نفر آسیب رساند، گفت: اما در جنگ نرم و فضای مجازی هر محتوا و شلیک می تواند به ذهن، روح و اعتقاد ده ها و صدها نفر آسیب برساند. از این رو توجه به این فضا به قدری مهم است که از اول انقلاب و هشت سال پاسداری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در پایان گفت: باید در این فضا و در شرایط کنونی نسبت به ترفندهای دشمن، تله‌ها و مین‌های قرار داده شده در مسیر خود و نسل جوان آگاه باشیم تا بتوانیم پاسخ دهیم و نقشه‌های آنها را خنثی کنیم. . “

حرف آخر این است:

با علم به این قدرت لایزال الهی و تجربه فعالیت بسیج در دوران پس از انقلاب، نیازی به بررسی آثار وجودی بسیج در همه عرصه ها نیست.

انقلاب بهترین ثمره وجود بسیج است و اگر بسیجیان نبودند، امروز چیزی به نام انقلاب اسلامی وجود نداشت، اما چیزی شبیه کشور مستقل ایران نبود. اغراق نیست و جوانان فرهیخته ای که در پرتو این انقلاب ذهنی روشن و ذهنی درخشان یافته اند با قدردانی دقیق از این قدرت بزرگ می توانند به این نتیجه برسند.

برای اهمیت بسیج و شناخت تأثیر این نیرو در گذشته همین بس که وجود نظام ما بسیج است و این نیرو و اندیشه است که می تواند از انقلاب پاسداری کند.

آمدن نسل جدید روحیه سربازان اولیه خدا را تغییر نداد و بسیجیان امروز با فداکاری و از خودگذشتگی در میدان خدمت کردند و در ایام بیماری عروق کرونر راه و رسم خود را برای توان ساختند. تا بخشی از رنج مردم ما را جبران کنیم. همچنین با حضور در میدان نبرد نرم از افکار خود در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دفاع می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید