عزم دولت مردمی برای تامین آب پایدار خط ساحلی جنوب/ تنش آبی 122 هزار نفر در چابهار پایان می یابد.


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908924

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

علیرضا قاسمی از پایان بحران آب 122 هزار نفر در چابهار خبر داد و اظهار داشت: تحقق این مهم حاصل تلاش ویژه دولت سیزدهم برای توسعه سواحل مکران و کنترل مشکلات آبی پس از سال ها انتظار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا قاسمی در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: پس از سفر وزیر نیرو به رئیس جمهور در استان، مجوز شیرین سازی 50 هزار متر مکعب آب دریا برای تامین نیاز آبی شهرستان های چابهار کنارک صادر شد. و تعدادی روستای ساحلی.

وی با بیان اینکه فاز اول پروژه آب شیرین کن به وسعت 25 هزار مترمکعب در حال اجراست، گفت: در راستای اجرای این پروژه 22 کیلومتر لوله جدید برای افزایش ظرفیت انتقال آب در سایزهای 1000 و 1200 در دست اجرا است. میلی متر در برنامه کاری شرکت گنجانده شده که 11 کیلومتر لوله و 8 کیلومتر خط لوله تهیه شده است.

این مقام مسئول پیشرفت فیزیکی این پروژه را 43 درصد عنوان کرد و ادامه داد: در صورت افزایش ظرفیت آب شیرین کن به 50 هزار مترمکعب در روز، سهم شهر چابهار 70 هزار مترمکعب می شود.

وی با بیان اینکه در صورت آزادسازی به موقع اعتبارات این پروژه مهم تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد، افزود: در حال حاضر تنها منبع تامین آب شهرهای چابهار و کنارک آب شیرین کن است که دو تاسیسات تولید می کند. برای شیرین سازی آب روزانه حدود 40000 مترمکعب آب تولید و از طریق تاسیسات موجود به مخازن چابهار و کنارک منتقل می شود.

قاسمی توزیع مناسب آب در شبکه شهری چابهار را یکی از برنامه های این شرکت عنوان کرد و گفت: امسال از محل اعتبارات ولتاژ، اجرای رینگ شبکه توزیع چابهار در دستور کار قرار گرفت و پیش بینی می شود که با توجه به اینکه توزیع آب وی در شهر بهتر از گذشته انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت شهرستان چابهار حدود 228 هزار نفر است که بیش از 122 هزار نفر در شهرستان چابهار زندگی می کنند که در حال حاضر از 276 روستای این شهرستان، 204 روستا دارای آب هستند. شبکه آبرسانی و 72 روستا فاقد شبکه بوده و شاخص مصرف آب در روستاها معادل 63.5 درصد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید