عضو ستاد کل جمعیت کشور: در آینده سونامی ناباروری در کشور در انتظار ما است.

عضو ستاد کل جمعیت کشور: در آینده سونامی ناباروری در کشور در انتظار ما است.

یکی از اعضای ستاد کل جمعیت کشور درباره تهدیدات جدی ناشی از کاهش جمعیت گفت: مسئولان باید در خصوص تولد فرزندان نیز اقدام کنند نه اینکه فقط به مردم بگویند.

یکی از اعضای ستاد کل جمعیت کشور با اشاره به روند پیری جمعیت کشور گفت: ایرانیان موفق شده اند طی هفت سال مسیر 63 ساله ژاپنی ها را در کاهش جمعیت و پیری طی کنند.

مسلم وافی روز یکشنبه در جلسه ستاد جمعیت استان کرمان، سیاست دوگانه سازمان های بین المللی و آمریکا علیه ایرانیان را مشکوک خواند و گفت: بررسی ها در این زمینه از اواخر دوره قاجار تا امروز ادامه دارد. بسیار عجیب است زیرا جامعه شناسان هنوز دلیل آن را کشف نکرده اند.

وی با بیان اینکه مسئولان ما به شدت از سازمان های بین المللی شکست خورده اند و نمی دانیم چرا، تصریح کرد: آمریکایی ها ضعف مسئولان ما را می دانستند و از آن زمان بود که در کشور خودشان مجموعه ای به نام فدراسیون تنظیم خانواده به عنوان مثال ایجاد کردند. در همان روز به آمریکایی ها گفتند بچه بیاورید، همان روز به ایرانی ها گفتند بچه بیاورید.

وافی تصریح کرد: در اوایل انقلاب طبق تعهد کشور به مجموعه ای به نام فدراسیون تنظیم خانواده، قرار بود جمعیت 32 میلیونی ایران به 25 میلیون نفر برسد. جمعیت ایرانی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه جمعیتی کشور، چهار استان در حالت قرمز و دو استان در وضعیت سبز جمعیتی قرار دارند، بدون نام بردن از این استان ها، در سخنان خود افزود: داشتن فرزند و جوانان جمعیت کشور است. مهم ترین نیاز و ضرورت کشور و برای تحقق این امر نکته این است که همه مردم باید وظایف خود را در جامعه انجام دهند.

وافی با اشاره به اینکه حوزه جمعیتی شامل 141 معضل خرد است که در مهندسی اجتماعی برای هرکدام نیاز به نیروی انسانی داریم، گفت: کرمان از نظر برگزاری جلسات اردوهای جمعیتی در بین 31 استان یکی از استان های ممتاز کشور است. استان ها

تولد کارمندان و سونامی ناباروری

یکی از اعضای ستاد کل جمعیت کشور درباره تهدیدات جدی ناشی از کاهش جمعیت گفت: مسئولان باید در خصوص تولد فرزندان نیز اقدام کنند نه اینکه فقط به مردم بگویند.

وی با اشاره به اینکه از 41 زن در کشور دو پنجم آنها نابارور هستند، گفت: در آینده سونامی ناباروری را در کشور تجربه خواهیم کرد.

وافی با اشاره به اینکه کرمان هنوز وضعیت طلاق بدی ندارد، تصریح کرد: اما آمار طلاق در این استان بالاست.

کرمان چهار هنوز تنهاست

این کارمند ملی جمعیت در ادامه با اشاره به اینکه در کرمان چند خانواده چهار نفره داریم که هنوز خانه نخریده اند، گفت: البته این موضوع استانی نیست اما در بحث خدمات شهری مثلا بر خلاف استان همدان که به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر اجازه می دهد برای خدمات شهری نیم بها بپردازند، در کرمان اینطور نیست.

تعهدات قانونی ادارات افزایش جمعیت

به گزارش ایرنا، معاون عمرانی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان نیز اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به تکالیف قانونی که در سال گذشته در خصوص بحث جمعیت برعهده گرفته اند گزارش دهند و اگر هر دستگاهی به وظیفه خود عمل نکرد، باید به وظیفه خود عمل کند. مورد توبیخ و تذکر قرار گیرد.

علی بی زاده با اشاره به اینکه هر کشوری برای رسیدن به اهداف خود باید سه منبع داشته باشد و سومین و راهبردی ترین منبع، نیروی انسانی است، افزود: روند کنونی زاد و ولد و نسل، کشور را به سمت سالمندی سوق می دهد، بنابراین همه دستگاه های اجرایی باید باید تکالیف قانونی را که در سال گذشته در خصوص جمعیت بر عهده داشتند گزارش دهند و دانشگاه ها و حوزه های علمیه نیز باید آموزش را در این زمینه جدی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه فردی متخصص است که می تواند کشوری را به قله های توسعه برساند، گفت: میانگین زاد و ولد در دنیا 2.5 است که متاسفانه کمتر از میانگین ایران است.

بیگنژاد گفت: 2 استان کشور از نظر زاد و ولد در وضعیت سبز قرار دارند و زاد و ولد در استان کرمان نیز متوسط ​​است.

اقداماتی برای افزایش جمعیت

سرپرست اداره کل بانوان و خانواده استان کرمان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه اقداماتی در راستای سیاست های رشد جمعیت استان کرمان انجام شده است، افزود: اختصاص 50 میلیارد تومان به صندوق امداد استان و پیگیری افزایش فضای مرکز ناباروری از جمله این اقدامات است.

مریم السادات طباطبایی خاطرنشان کرد: برخی از مدیران استان کرمان با جان و دل روی کار آمده اند و فعالیت های خوبی انجام داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید