عطش برندسازی به چه قیمتی!/ اما اگر به تاناکورا لباس بفروشی


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837195

تاناکورا یا لباس های دست دوم علاوه بر قاچاق، باعث انتقال بیماری نیز می شود و فروشندگان دیگر مجوز قانونی فعالیت ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، یکی از مشاغل کاذبی که در این سال ها به دلیل نیازهای نسبتا غیر ضروری جامعه ایجاد شده، فروش پوشاک خارجی دست دوم در فروشگاه هایی به نام تاناکورا است.

از آنجایی که نمی توان برای همه لباس های گران قیمت تهیه کرد، برخی با پوشیدن لباس های مارک دست دوم این نیازهای ساختگی را برطرف می کنند! اما بدون اینکه بدانند به سلامتی خود آسیب می رسانند.


هیچ مجوزی برای فروش کالا از تاناکورا در کرمانشاه وجود ندارد

حسین بیات در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری مرصاد گفت: لباس تاناکورا یا لباس دست دوم قاچاق و ناقل بیماری است و اکنون مجوز قانونی برای کار ندارند.

یکی از اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرمانشاه افزود: بیش از یک سال است که مجوز فروشگاه های فوق باطل شده و با وجود لغو مجوز، فروشندگان پوشاک و کفش انفرادی همچنان ادامه دارند. به صورت غیرقانونی فعالیت کند».

وی با اشاره به سوء استفاده از عنوان این کالاها برای فقرا گفت: این کالاهای دست دوم یا تاناکورا از مرزهای مختلف به صورت قاچاق و بدون فاکتور وارد استان می شود تا با قیمت های گزاف به نفع فقرا به فروش برسد. “

بیات گفت: هیات عالی نظارت سایت درگاه خدمات را بسته است و کد آیسیک برای پاسخگویی ندارند.


036a2bb4 5ca4 46b3 8853 e53a6a2848be خبر خاکستری


وی گفت: متأسفانه نظارتی بر فروشندگان تاناکورا از نظر قیمت، جنسیت و سلامت وجود ندارد و رها شده به کار خود ادامه می دهند در حالی که در سال های گذشته فعالیت آنها قانونی بود و از فروشندگان تاناکورا انگشت نگاری و آزمایش تریاک انجام می شد. این کار به این صورت بود که هر فروشنده باید یک سری راه های قانونی را طی می کرد و هویت آنها برای ما مشخص بود اما اکنون خبری از این روند نیست.


عضو هیئت مدیره اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود 250 تا 300 نفر به عنوان فروشنده پوشاک تاناکورا در کرمانشاه فعال هستند که کسب و کار آنها محدود به پوشاک نیست، بلکه کیف، کفش، عینک و غیره نیز می فروشند.


بیات گفت: طبق تصمیمات اخیر باید این فروشگاه ها به فروشگاه های جدید تبدیل می شد و تسهیلاتی برای این منظور در نظر گرفته می شد که متاسفانه دولت از آنها حمایت نکرد.


رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرمانشاه وی خاطرنشان کرد: البته نه تنها لایه های ضعیف لباس تاناکورا مشتری هستند، بلکه مشاهده می شود که در این میان لباس های مارک دار 5 برابر لباس های نو گرانتر است و افراد ثروتمند نیز مشتری این گونه لباس ها هستند که بدون فاکتور نیز فروخته می شوند.


وی تاکید کرد: این پوشاک قاچاق بوده و از نظر بهداشتی مورد تایید نیست و از مسئولان مربوطه از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظار می رود با مساعدت قانون جلوی عرضه این کالاها را بگیرند. پیاده سازی ‘.


باید بگویم دستگاه های دیگری مانند مرکز بهداشتی که با سلامت این لباس ها مشکل دارند یا سازمان صمت باید در این مورد دخالت کنند.


لباس های فردی باید ضدعفونی و از گمرک ترخیص شود


بچمن هدادادیان در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: بر اساس دستورالعمل این وزارتخانه فروش پوشاک و کفش دست دوم اعم از مردانه و زنانه تحت هر شرایطی ممنوع است.


5138a6a7 ef99 42b9 843f 912822b351bb خبر خاکستری


کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: فروش مابقی البسه به استثنای موارد فوق در صورت ضدعفونی و طی مراحل قانونی در گمرک و تایید بهداشت مشکلی ندارد.


وی گفت: اگر لباس های تاناکورا به درستی ضدعفونی و شسته نشود، می تواند بیماری پوستی را به مصرف کننده منتقل کند.


هدادیان با تاکید بر اینکه چنین لباس هایی را نباید خریداری کرد، افزود: برخی عفونت ها و قارچ های پوستی مدت زیادی روی لباس باقی می مانند و با استفاده از لباس دیگران از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند.


وی افزود: توصیه می شود افراد پس از خرید لباس های دست دوم لباس ها را بشویند و ضدعفونی کنند یا بعد از شستن با آب داغ با اتوی داغ استفاده کنند، این کار باعث از بین رفتن سایر عوامل عفونی می شود. عفونت یا قارچ روی کفش های دست دوم.


لباس تاناکورا نیاز به اجازه دارد


وی با بیان اینکه فروش پوشاک قاچاق ممنوع شد، گفت: با توافق اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با جدیت بیشتری به این موضوع بپردازیم.


به گزارش مرصادنیوز، گویا عده ای توجه چندانی به عوامل غیربهداشتی، انرژی منفی لباس مرده ها و سایر مشکلات مشابه ندارند و فقط به برندسازی و مدگرایی تمایل دارند!


در ایران علاوه بر بازارها و استوک های استوک و تاناکورا، لباس های دست دوم توسط خود مردم در اپلیکیشن هایی مانند کمد، کابینت و حتی دیوار خرید و فروش می شود!


بنابراین مردم باید نگرش خود را تغییر دهند. این را به شما یادآوری کنیم پوشیدن لباس های کهنه افتخار نیست بلکه برندهای ناشناخته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید