علاقه زنان به مشاغل خانگی افزایش یافته است


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893497

سمیع فردینی گفت: بر اساس آخرین آمار امسال یک هزار و 800 پروانه کار خانگی از سوی معاونت کار و رفاه اجتماعی استانداری در البرز صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سامیه فردینی کارآفرین البرزی در گفت و گو با خبرنگار « تیتریک » گفت: بر اساس آخرین آمار 1800 پروانه کار خانگی در البرز از سوی معاونت کار و رفاه اجتماعی استانداری صادر شده است.

وی ادامه داد: امروزه پذیرش مشاغل خانگی بی نظیر است و هرکسی می تواند با توانایی های خود کسب و کاری راه بیندازد و در فضای مجازی و واقعی کسب درآمد کند.

فردینی افزود: کشورهای پیشرفته دنیا به اهمیت کسب و کار محلی برای پیشرفت اقتصادی پی برده اند و با حمایت از آن در صدد افزایش این نوع کسب و کار هستند.

این کارآفرین گفت: به پخت کیک و شیرینی های خانگی نیز علاقه زیادی داشتم و اطرافیانم نیز از محصولاتم استقبال کردند.

وی گفت: ابتدا کار در منزل را با فر شروع کردم و با افزایش مشتریان کار را گسترش دادم.

این کارآفرین ادامه داد: تمام تولیدات من خانگی است و نیروهایم نیز این استعداد را دارند و تجهیزاتی را برای آنها تهیه کرده ام و در خانه محصول تولید می کنند و برای فروش در اختیار من قرار می دهند.

فردینی اضافه کرد: موانع زیادی برای پیشرفت کار در کشور و استان وجود دارد، اما باید کفش آهنی به پا کرد و این راه را ادامه داد.

وی گفت: عدم هم افزایی بین کارآفرینان مهم ترین مشکل کارآفرینان البرز است; این اقوام باید یکدیگر را بشناسند و بتوانند با تلفیق کار و اندیشه خود به اوج شکوفایی برسند.

این کارآفرین تصریح کرد: به عنوان مثال کارآفرینان در حوزه شیرینی و کیک خانگی باید همدیگر را بشناسند و با یکدیگر تبادل نظر کنند، این یک حلقه مفقوده در استان است.

فردینی ادامه داد: علاوه بر این شرکت های دانش بنیان باید در کنار کارآفرینان باشند زیرا می توانند رونق بیشتری به مشاغل خانگی بدهند و ایده های علمی آنها در همه زمینه ها پاسخگو است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروزه اقبال زنان به مشاغل خانگی افزایش یافته و با توانمندی های خود به اشتغال زایی روی آورده اند که ساماندهی و حمایت از این نیروها باید در اولویت همه کارکنان قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید