علت محبوبیت امام، اقتدار و تسلط ایشان بر مکتب اسلام است/ مقاومت یمن برگرفته از راهبرد پیروزمندانه انقلاب اسلامی است.


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843360

محسن طهرانی مقدم گفت: این کارشناس سیاسی با بیان اینکه الگو و استراتژی شکست خورده به پیروزی نمی رسد، گفت: الگوی یمن انقلاب اسلامی و تفکر مؤثر و موفق امام خمینی (ره) با سیر صعودی یمن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن تهرانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به شخصیت امام راحل و نفوذ ایشان در منطقه گفت: امام خمینی(ره) طلبه و مرجع تقلید جهان اسلام هستند. او یک ویژه را ترک کرد.




امام راحل تنها منبع امنیت در ادبیات شیعه است

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: اولین مسئله در مورد امام راحل، مرجعیت ایشان در میان شیعیان و در گستره تاریخی فعالیت ایشان است، چرا که ایشان تنها مرجعی هستند که در زمان ایشان و در ادبیات شیعه حضور دارند.

تهرانی مقدم با بیان اینکه مرجعیت امام در جامعه شیعه می تواند مؤلفه های زیادی را تعیین کند، گفت: سؤال دوم درباره امام راحل تبعید و تأثیر آن بر وجهه سیاسی کشور در آن زمان بود.

وی با بیان اینکه در زمان شاه خیلی راحت می توانستند امام را از نظر فیزیکی از تاریخ حذف کنند، افزود: از اعمال کثیف ایشان پرهیز شد زیرا وکالت در حوزه علمیه ایشان مولفه خاصی از نظر مرجعیت داشت.

تهرانی مقدم اذعان داشت: در حوزه علمیه و در ساختار قدرت اینقدر نیست که مراجع عالیقدر مرجعیت قدرت را رد کنند، زیرا بدن معمولاً به طلاب می آموزد که از رساله این بزرگوار استفاده کنند، لذا در حوزه علمیه اگر اقتداری که از حدود او خطا و عدول کند و از جهل بیفتد، توسط شاگردانش از بین می رود.

ایجاد حواشی برای امام توسط دشمنان باعث شناخته شدن ایشان در افکار عمومی شد

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: سلب قدرت توسط کسانی انجام می شود که به آن استناد می کنند چرا که با عدم مراجعه به آن، تبلیغات آن سخت می شود و عملا رفع می شود. در مورد امام خمینی و هر چه دیگر این اتفاق نیفتاد، دشمنان سعی کردند نه تنها نادیده گرفته نشوند، بلکه بر شخصیت امام بیفزایند و او را در سطح عمومی بیشتر بشناسند.

وی ادامه داد: مولفه سوم خود انقلاب اسلامی و ساختار جمهوری اسلامی است که با سه مرحله شروع، مبارزه و کسب پیروزی در عمق این رویداد نهادینه شده است.

تهرانی گفت: زمانی که امام انقلاب اسلامی از سال 42 تا 57 بود و سپس تا سال 68 ادامه داشت، رهبری امام جریانی بود که در آن زمان عملا غیرممکن بود و همه می گفتند امکان ندارد ما پیروز شویم. شطرنج. صاحب خانه با حمایت از قدرت هایی مانند بریتانیا و ایالات متحده، ….

وی ادامه داد: امام راحل در پاسخ به ناامیدی های انقلابیون تاکید کردند که اگر امام زمان هم می فرمودند این امکان وجود نداشت؟! او شطرنج را پایین آورد؟! و کسانی که آن را فهمیده اند بارها تکرار شده است.

تهرانی به کید: اکنون در سال 1401 هستیم و به راحتی می توان از قضایای سال 42 صحبت کرد و نیازی به پیش بینی و تحلیل نیست زیرا می بینیم که مبارزه از 42 سالگی شروع شد و در 57 سالگی به پایان رسید و شاه او نیز سرنگون شد و دولت او نیز سرنگون شد. طبق پیش بینی امام سرنگون شد.

نقش تأثیرگذار امام حتی در آغاز قرن جدید همچنان پر رنگ است

وی با بیان اینکه 42 سال است با تمام اقدامات خصمانه قدرت های بزرگ که امپریالیستی هستند و مواضع جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار می دهند، گفت: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همچنان پابرجاست که همین نفوذ است. از امام خود رحمت الله.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام شخصیتی کاریزماتیک و تأثیرگذار است که نمی توان گفت معادل گاندی و سایر مردم جهان است زیرا فکری که من دارم به نام پایبندی به ولایت فقیه و تفکر شیعه است که مربوط می شود. برای جهان اسلام است، اما گاندی فقط بر مرزهای هند تمرکز می کند، نه خارج از آن.

تهرانی مقدم تاکید کرد: تا کنون هیچکس راه گاندی را طی نکرده و ما سابقه ای نداریم در حالی که خود گاندی بارها عنوان کرده که الگوی من امام حسین (ع) است.

الگوی گاندی امام حسین است اما شیعیان از مکتب حسینی هستند

او گفت: «مکتب شیعه خود را مدیون هیچکس نیست. مرز و سرزمین محدود نیست، زیرا این ایده ای است که از یک سیستم شروع می شود و به سطح زمین و به همه مردم باز می گردد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه عده ای در مکتب اسلام از اندیشه ناب شیعی کپی کرده اند، گفت: عده ای این نسخه ها را مکان یابی و استفاده می کنند و نمونه اش در لبنان، سوریه و عراق کاملا مشهود است و حتی در افغانستان نیز استفاده شده است. پاکستان.

تهرانی مقدم تاکید کرد: این آزادی و این تفکر اسلامی با عنوان مبارزه با استعمار و در نهایت پیروزی بر آن و استقلال و صاف کردن پاها در جوامع و کشورهای دیگر قابل مشاهده است.

تأثیر اندیشه امام خمینی بر مردم جهان است که ما آن را در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران محدود می دانیم.

استقامت یمن مبتنی بر الگوی موفق مقاومت در برابر انقلاب اسلامی است

تهرانی مقدم به وقایع یمن اشاره کرد و گفت: اگر به جغرافیای یمن نگاه کنیم، می بینیم که آنچه یمن را برای مقابله با ثروت و سعادت عربستان آسان کرده است، این اندیشه اسلامی است که این مقاومت به عنوان یک مقاومت تلقی می شود. به عنوان مثال، “و مدل شکست خورده است، زیرا با مدل شکست شما نمی توانید برنده شوید.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه الگو و راهبرد شکست خورده منجر به پیروزی نمی شود، گفت: الگوی انقلاب اسلامی یمن و تفکر موثر و موفق امام خمینی (ره) با سیر صعودی که موجب مقاومت در یمن شد.

وی به شاگردان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در مکتب ساختاری تشیع و به ویژه در حوزه های علمیه، شاگردی، برابری و همتاگزینی با ساختار علمی و دانشگاهی تفاوت زیادی دارد.

سید علی خامنه ای، شاگرد امام، شبیه ترین فرد به قهرمان خمینی کبیر است.

طهرانی مقدم به یکی از شاگردان نزدیک به امام اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب سید علی خامنه ای و پس از آن فاضل لنکرانی، علی مشکینی، شهید مصطفی خمینی، عبدالله جوادی آملی، شهید مرتضی مطهری قرار دارند. ، شهید بهشتی و .. دانشجویانی هستند که در همه رشته های علمی در سراسر جهان صاحب سبک بوده اند.

این کارشناس سیاسی افزود: شهید بهشتی در عرصه اقتصاد اولین بود که اگر هرکسی این مدل اقتصادی شهید بهشتی را که در تمام این سال های بعد از انقلاب مغفول مانده بود احیا کند، به اقتصاد سالم و با ثبات می رسد.

وی تاکید کرد: آنچه از سال 68 در جمهوری اسلامی ایران رخ داده است باید پرسید که چرا هیچ بخشی از انقلاب از مسیر خود منحرف نشده است و پاسخ آن وجود شاگرد صالح امام خمینی (ره) است که در رأس آن قرار دارد. این انقلاب و نظام جمهوری شیعه.
همه بیگانگان می خواستند بعد از امام ره سعی کنند این انقلاب را منحرف کنند تا در نهایت به نتیجه خاصی که مد نظرشان بود برسند که اصلاً برایشان محقق نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید