علت 20 درصد فرونشست در شهر یزد فرسوده بودن شبکه فاضلاب است.


ساعت: 09:42
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892187

نیکونژاد عضو شورای شهر یزد گفت: بیش از 20 درصد فرونشست در شهر یزد مربوط به شبکه فرسوده فاضلاب شهری یا اتصالات نامرغوب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدمهدی نیکونژاد صبح امروز در جلسه کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور مدیران آبفا برگزار شد، گفت: فرونشست زمین به دلیل فرسودگی رخ داده است. شبکه فاضلاب شهری تنها مربوط به دو سیل اخیر نیست و متأسفانه پیش از این شاهد فرونشست در مناطق مختلف شهر از جمله بلوار جمهوری و بلوار شهید گاندی بوده ایم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار به دست آمده از مناطق 5 گانه شهرداری، بیش از 20 درصد فرونشست های سطح شهر مربوط به شبکه فرسوده فاضلاب شهری یا اتصالات نامرغوب یا بست های فرسوده ای است که در کانال های شهر قرار می گیرد. شبکه فاضلاب

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: عدم نظارت دقیق بر کار پیمانکاران آبفا باعث نشت فاضلاب و در نتیجه فرونشست زمین در مناطق مختلف یزد شد. البته بحران سیل یک علت مضاعف بود.

وی درباره لزوم حضور به موقع پیمانکار آبفا در محل حادثه گفت: پس از فرونشست زمین انتظار می رفت تیم های خدمات رسان شرکت آبفا به موقع در محل حادثه حاضر شوند تا شهروندان شاهد نباشند. ترافیک و ترافیک سنگین در این منطقه زمان معقولی را برای رفع خطر و مشکل در نظر بگیرید.

نیکونژاد اضافه کرد: انتظار می رود شرکت آبفا ضمن اتصال یک طرفه فاضلاب خانگی به شبکه فاضلاب شهری، نظارت کافی بر فعالیت دقیق و منظم پیمانکاران خود داشته باشد تا در هنگام حفر کانال و گسترش شبکه و نصب اتصالات مواضع استاندارد تا پایان پر می شود، کانال و زیرسازی و روکش مجدد کانال باید رعایت شود تا از این پس شاهد فرونشست ناگهانی زمین در نقاط مختلف شهر نباشیم.

وی یادآور شد: لازم است با همکاری سایر دستگاه ها ضمن احیای مسیل های سطح شهر ورودی و خروجی رودخانه مرکزی یزد باز شود تا در زمان سیل آب کمتری به شهر سرازیر شود، تخریب معابر، منازل و باید جلوی زیرساخت های شهری گرفته شود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید