عمان خواهان یک راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین است


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895760

بدر بن حمد البوسعیدی گفت: عمان خواستار راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین، به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شریف و همچنین عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اینترنتی الخلیج آنلاین، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان در نشست اتحادیه عرب در قاهره خواستار حل عادلانه مسئله فلسطین و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

وی در سخنرانی خود در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست ادواری اتحادیه عرب تاکید کرد: عمان خواستار حل عادلانه مسئله فلسطین، به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف و عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل است.

بدر بن حمد البوسعیدی بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد و تاکید کرد: پادشاهی عمان خواهان تقویت همبستگی اعراب با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است و این درخواست مبتنی بر ایمان به اصولی است که در جهان عرب که همه کشورها به آن پایبند هستند. او پیشنهاد می کند که دارند.

لازم به ذکر است که در ماه های اخیر روند بهبود و عادی سازی روابط بین دولت های عربی و دولت سوریه سرعت گرفته است. این در حالی است که از نوامبر 2011 و در پی حوادث سوریه، عضویت این کشور در اتحادیه عرب به حالت تعلیق درآمد. عربستان و قطر مخالفان اصلی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید