عمرو به معروف رئیس ستاد: دولت باید مسئله حجاب کارمندان را حل کند/ بودجه ما از مسیح علینژاد کمتر است.

عمرو به معروف رئیس ستاد: دولت باید مسئله حجاب کارمندان را حل کند/ بودجه ما از مسیح علینژاد کمتر است.

روز جدید : سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دیدار رئیس و مدیران ستاد امر به معروف و نهی مسکر با حجت الاسلام والمسلمین عاملی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شورای عالی فرهنگی انقلاب و معاونین ایشان، تحقق یکی از مهمترین اهداف ستاد امر به معروف، را یکی از مطالبات جدی و برحق مردم برشمرد و گفت: علیرغم مشکلات فراوان در بحث در مورد مطالبات، اما آرمان ستاد سازماندهی، حمایت و ایجاد جبهه واحد مردمی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است و در این راستا با جدیت با مشکل برخورد می کنیم./ با آغاز به کار اردوگاه از 31 تیرماه برای اصلاح وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه های دولتی جدی هستیم/ بانک ها و بیمه ها همکاری خوبی داشته اند و شاخص عفاف و حجاب برای آنها تغییر کرده است/ مدیران باید پاسخگوی وضعیت حجاب در مجموعه های خود باشند/ اجبار برای تجارت در زمینه حجاب کار نمی کند/ قانون موجود عملا قابل اجرا نیست

وی در خصوص ثبت نام هزاران تشکل مردمی در ستاد گفت: این تشکل ها پس از ارائه برنامه و ارائه اعضا مجوز فعالیت می گیرند و در صورت موثر بودن پس از یک سال در وزارت کشور ثبت می شوند.

هاشمی گلپایگانی افزود: بیشترین ثبت تشکل های مردمی مربوط به موضوع عفاف و حجاب با آمار بیش از سه هزار درخواست در بین 18 حوزه فعالیت است.

وی بهترین راه برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب را استفاده از ظرفیت این تشکل ها برای ساماندهی و ساماندهی مردم می داند.

آشتی افکار عمومی با کلمه امر به معروف و نهی از منکر

وی همچنین تلاش این ستاد را برای آشتی دادن افکار عمومی با تعبیر امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: به دلایل مختلف از جمله بد اجرا، استفاده از واژه امر به معروف و نهی از منکر و حتی برخی رسانه ها دشوار است. عبا نیز مانند سد و سیما از این کلمه استفاده می کند در حالی که امر به معروف و نهی از منکر از قرآن است و نمی توانیم آن را با عبارت جایگزین کنیم.

هاشمی گلپایگانی حمایت همه جانبه امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف اصلی فرماندهی امر به معروف و نهی از منکر می داند و می افزاید: فرماندهی امر به معروف و نهی از منکر همانند معلم شجاع یزدی در حادثه قطار باید کارکنان را تکیه گاه خود بداند و پناه، البته همه چیز شرط همه اینها تربیت است تا درست و مناسب عمل کند.

این استاد دانشگاه با انتقاد از تمسخر آمران به معروف در دو فیلم تولیدی گفت: در فیلم های دینامیت و مهمان ارشاد، امران به معروف و نهیان از جنبه منفی به تمسخر گرفته می شود و برای تقویت جنبه حمایتی باید با این گونه اقدامات مخالفت کرد. برای جبران

بودجه سال گذشته میزان امر به معروف و نهی از منکر کمتر از نصیب مسیح علی نژاد بوده است.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه بودجه ای که دشمن در جبهه ضد فرهنگ صرف می کند بسیار زیاد است گفت: بودجه سال گذشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای 469 شهرستان و 31 استان کمتر از مبلغ دریافتی مسیح علی نژاد است. .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین از نبود متولی مشخص و مسئولانه در موضوع عفاف و حجاب انتقاد کرد و گفت: یکی از دلایل بی نظمی در بحث حجاب نبود متولی و مسئول مشخص و مشخص که عامل شکست نهادهای مختلف شده است. بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، اگر وزارت کشور متولی عفاف و حجاب در کشور است، باید پاسخگوی مطالبات مردم در شرایط کنونی جامعه در این حوزه باشد.

هاشمی گلپایگانی یکی از مشکلات اساسی شورای عالی انقلاب فرهنگی را نداشتن ضمانت اجرایی برای مصوبات آن عنوان کرد و افزود: اگر وزارت کشور مانند دولت قبل حاضر نبود یا قادر به انجام تعهدات قانونی خود مانند نظافت نبود. سواحل و محیط اداری چه ضمانت اجرایی برای این کار وجود دارد؟ وی همچنین با طرح این سوال که برنامه شورای انقلاب فرهنگی در قبال عدم رعایت شاخص های عفاف و حجاب توسط نهادها چیست؟

برخی می خواستند کارخانه را تعطیل کنند

هاشمی گلپایقانی با اشاره به توقعات بالای ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای ورود به تمامی عرصه های فریضه، گفت: در بسیاری از مواقع چون منافع و مناصب زورمندان و مسئولان در خطر است، حتی با ستاد مخالفت می کنند. مقداری. همین دولت تلاش کرد ستاد را ببندد. زمانی که گشت جهت افسران به عنوان اولویت ستاد اعلام می شود، تنش ها بالا می رود.

وی اجرای شاخص های قانونی عفاف و حجاب را از مهمترین اقدامات این ستاد برشمرد و یادآور شد: این شاخص ها در 17 سال گذشته هیچ گاه تبیین نشده است اما سال گذشته آن ها را جمع آوری و به دستگاه های دولتی ابلاغ کردیم. . و با راه اندازی قرارگاه در 31 تیر اصلاح می کنند ما در مورد وضعیت عفاف و حجاب نهادهای دولتی جدی هستیم.

هاشمی گلپایگانی مشکل اصلی در اجرای قانون را ضعف عملکرد دستگاه ها در اجرای شاخص های حجاب خواند و یادآور شد: بانک ها و بیمه ها همکاری خوبی داشتند و شاخص عفاف و حجاب با آنها تغییر کرد.

این رشته و استاد دانشگاه با بیان اینکه طبق قانون هر ارگان دولتی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر فعال داشته باشد، گفت: همکاری وزارتخانه ها و نهادها با ستادها به انگیزه و اراده مسئولان و برخی نهادها مانند وزارت گردشگری قادر به تشکیل شورا نیست و برخی دیگر مانند دانشگاه آزاد عقب نشینی می کنند.

به گفته وی، در نظارت بر وضعیت حجاب مجموعه ها و موسسات، ملاک عمل، گزارش ها و گزارش های مردمی سازمان ها و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر است و در اولویت نظارت، مدیران باید پاسخگوی وضعیت باشند. حجاب در مجموعه هایشان

دلایل اصلی حل نشدن موضوع عفاف و حجاب در کشور

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، اداره دولت و وزارت کشور، ورود مستقیم نیروی انتظامی، الزام آور بودن حجاب به دستور قضایی، عدم وجود قوانین موجود. و وجود مصوبات اجرایی بدون پشتوانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از عوامل مهم بلاتکلیفی است. وی به موضوع عفاف و حجاب در کشور اشاره کرد و افزود: وقتی وزیری نمی تواند کارکنان ساختمانی که در آن مستقر است را ملزم به رعایت حجاب کند چگونه می تواند دیگران را ملزم به رعایت حجاب کند؟ تا دولت مشکل حجاب کارمندانش را حل نکند نمی تواند برای مردم نسخه بنویسد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام قهری در حوزه حجاب کارساز نیست، افزود: در مورد اقدام مستقیم پلیس نیز بارها گفته ایم که شکل و روش اصلاح و اقتدار پلیس باید حفظ شود و روش های ده سال پیش کار نخواهد کرد

هاشمی گلپایقانی با اشاره به اینکه قانون موجود عملاً قابل اجرا نیست، افزود: شورای اسلامی نباید از مسئولیت اولیه خود در اصلاح قانون که بر اساس آن پلیس و قوه قضاییه موظف به انجام وظایف خود هستند شانه خالی کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه ساماندهی و ساماندهی مردم می تواند باعث انقلاب فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی ستاد عفاف و حجاب، در سال 1385، در سال 1385، در سال 1380، در سال 1380 به صورت رسمی انجام شد. کار برنامه ریزی شده با آموزش افراد معتمد به مردم سپرده خواهد شد و محلی بودن و حمایت دولت، پلیس و قوه قضاییه بدون مأموریت راه حل این مشکل است.

دیدگاهتان را بنویسید