عملکرد ضعیف دولت روحانی در بحران های طبیعی / حضور معاون اول نخست وزیر در صحنه های زلزله زده هرمزگان

ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784427

در پی وقوع زلزله در استان هرمزگان، حجت الاسلام رئیسی معاون اول خود را برای بررسی و کمک به مناطق زلزله زده استان اعزام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تهران پرس; ۲۳ آبان ماه دو زمین لرزه متوالی به بزرگی ۶ ریشتر و ۶.۵ در مقیاس ریشتر شمال بندرعباس را لرزاند. این در حالی است که در نوروز 98 در موردی مشابه شاهد وقوع بحران سیل در استان های شمالی کشور به ویژه استان های گلستان و مازندران بودیم که مشکلات زیادی را برای هموطنان ایجاد کرد و در شرایطی که نیاز مبرم به رئیس جمهور به کار احساس می شد اما خبری از حسن روحانی نبود و او برای گردش در جنوب کشور (کیش) رفته بود.
پس از عملکرد ضعیف استان گلستان در مقابله با بحران سیل و عدم حضور استاندار در وسط میدان و ترجیح وی برای سفر به خارج از کشور به جای حضور در جمع مردم، مناف هاشمی استاندار وقت گلستان به این موضوع پرداخت. اخراج شد اما این عزل باز هم ناکام ماند. مشکلات مردم منطقه گلستان کاهش یافت و رئیس دولت مجبور شد سکان مدیریت بحران را در دست بگیرد که انجام نشد.

بررسی ها نشان می دهد که عملکرد هشت ساله روحانی در دوران بحران ضعیف بوده و زلزله کرمانشاه نیز شاهد همین مسیر اشتباه و کندی عملکرد دولت در دوره ریاست جمهوری بود. رویه ای که روحانی به سادگی چند تماس تلفنی داشت و تذکرات کلیشه ای داد.

ساعت 15:36 (یکشنبه) 23 زمین لرزه ای به بزرگی 6 ریشتر شمال بندرعباس را لرزاند و یک دقیقه بعد در ساعت 13:38 زلزله دیگری به بزرگی 6.5 ریشتر در این منطقه به ثبت رسید. باعث کشته شدن یکی از هموطنان و زخمی شدن تعدادی از مردم شد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان های جنوبی کشور، از تمامی دستگاه های متولی استان هرمزگان و استان های همجوار و وزارتخانه های مسئول خواست تا با وضعیت موجود در استان برخورد کنند. منطقه در اسرع وقت و با اولویت امداد.

رئیس‌جمهور همچنین از معاون اول رئیس‌جمهور خواست تا هر چه سریع‌تر در محل وقوع زلزله حضور یابد تا مشکلات و مشکلات ناشی از آن را از نزدیک رصد کند تا مردم احساس امنیت و آرامش کنند و از کمک‌رسانی اطمینان حاصل کنند. به موقع و خوب..

گفتنی است معاون اول رئیس جمهور با دستور رئیس جمهور به بندرعباس رفت و امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان شرکت می کند و صبح فردا به کانون زلزله می رود. مقایسه عملکرد دولت فعلی و سابق نشان می دهد که دولت سیزدهم در تلاش است با سریع ترین تدابیر، مردم را از نگرانی در برابر بحران ها باز دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید