عکس های برنده جایزه توسط عکاس محیط زیست

عکس های برنده جایزه توسط عکاس محیط زیست

تصاویر برنده بهترین عکاس محیط زیست سال 2022 به همان اندازه که تکان دهنده هستند، قدرتمند هستند.

برنده جایزه کلی، عکاس ایرانی مهدی محبی پور، برای عکس «مرگ تلخ پرندگان» که در سال 2021 گرفته شده است، پرندگانی را نشان می دهد که در تالاب میانکاله ایران به دلیل کمبود آب و آلودگی تلف شده اند. در این عکس، محیط بانان برای جلوگیری از شیوع بیماری، لاشه حیوانات را جمع آوری می کنند.

این عکس تنها سه مورد از هزاران پرنده ای را به تصویر می کشد که در تالاب میانکالای ایران به دلیل آلودگی و کمبود آب تلف شده اند و نشان دهنده تلاش محیط بانان برای جمع آوری اجساد برای جلوگیری از شیوع بیماری است. این عکس به دلیل تصویری سورئال از چرخه زندگی بین انسان و حیات وحش به عنوان عکس برنده انتخاب شد. و همچنین ترکیب قدرتمند او در انتقال مسائل زیست محیطی واقعی که سیاره ما را تحت تاثیر قرار می دهد در حالی که از رنگ های قوی و متضاد برای ایجاد یک تصویر بصری جذاب استفاده می کند.

مهدی محبی پور در پاسخ به برنده شدن در این مسابقه گفت: دنیا برنده این جایزه معتبر شد زیرا عکاسی از هوا و نشان دادن آسیب ها بزرگترین اولویت من در زندگی است. من می خواهم مردم در سراسر جهان در مورد این رویداد غم انگیز مرگ پرندگان بدانند، زیرا اگر در شیوه زندگی خود تجدید نظر نکنیم و مراقب سیاره زمین نباشیم، به زودی در کشورهای دیگر نیز این اتفاق خواهد افتاد.

مسابقه عکاسی محیطی اکنون در پانزدهمین سال خود است و به ماموریت خود برای نمایش برخی از الهام بخش ترین عکاسی محیطی جهان ادامه می دهد. هیئت داوران بین المللی بیش از 3000 تصویر از تقریبا 1600 عکاس دریافت کردند. 117 منطقه مختلف جهان با عکاسان 7 تا 90 ساله در این مسابقه شرکت کردند.

برای اولین بار در سال جاری، این مسابقه همچنین پانل اخلاقی را برای بهبود پاسخگویی و شفافیت در انتخاب عکس معرفی کرد. هدف از آن ارائه راهنمایی در مورد قوانین مسابقه و همچنین بررسی عکس‌هایی است که نگرانی‌های اخلاقی را ایجاد می‌کنند. هر عکسی که به نظر نمی رسید با استانداردهای اخلاقی مسابقه مطابقت داشته باشد توسط هیئت داوران مورد بحث قرار گرفت و از عکاسان خواسته شد اطلاعات تکمیلی را ارائه دهند تا هیئت داوران بتواند آگاهانه تصمیم بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید