غدیرخم ادامه تسلیم در برابر ولایت فقیه است


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883990

معاون آموزشی دانشکده شهید محلاتی در گفتگو با صبح زاگرس؛

خشنودی گفت: پیام غدیر در این زمان اطاعت از ولایت فقیه است و اگر به هر اندازه از اصل فقاهت جدا شویم از امیرالمومنین(ع) و پیام غدیر جدا شده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، معاون آموزشی دانشکده شهید محلاتی در گفتگو با صبح زاگرس با تبریک عید بزرگ امامت و ولایت، عید غدیر خم، با اشاره به اینکه واقعه غدیر خم دارای یک عید بود، گفت: نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و گفت: اتفاقاً پیامبر اکرم (ص) مهمترین رسالت دوران نبوت خود را به انجام رساند; مأموریتی که قرار بود پیام حضرت محمد (ص) را برساند و کوتاهی در انجام آن، زحمات چندین ساله را از دست داد.

حجت الاسلام دکتر هادی خشنودی با اشاره به اینکه روز غدیر خم از هر عید دیگری بالاتر است افزود: روز امامت و ولایت را باید زنده نگه داشت چرا که این روز را نمی توان با هیچ روزی مقایسه کرد.

وی شناخت عظمت دین را در گرو شناخت عظمت غدیر دانست و تصریح کرد: قداست دین مبین اسلام با ولایت علی (ع) تکمیل شد و این بایرم ادامه راه است. ولایت و امامت و ادامه راه انبیا.

هوشندی ادامه داد: به فرمان خداوند متعال این امر مهم از سوی پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) به دست حضرت علی (علیه السلام) سپرده شد تا زمین بدون بنیاد و بشریت باقی نماند. همیشه از نعمت والی بهره مند خواهد بود.

این استاد دانشکده و دانشگاه، واقعه غدیر را سند معتبری بر اصالت مذهب مقدس تشیع می داند و خاطرنشان می کند: ترویج فرهنگ ولایت ناب ترین مفهومی است که می تواند نفی جدایی دین از سیاست را ثابت کند. تحکیم پایه های حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام.

خشنودی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش ولایت در دوران غیبت اشاره کرد و افزود: حضرت محمد (ص) در واقعه غدیر فرمودند که امور در جامعه شیعه تحت هدایت اولیای دینی است.

این کارشناس دینی ابراز داشت: فقیه رهبر جامعه اسلامی در عصر غیبت و صاحب ولایت فتوا و قضاوت و حکومت است و بدون او جامعه از حاکمان غاصب و ظالم و عدم تبعیت از دین رنج می برد. استانداردها.”

خشنودی در پایان حادثه غدیر را حامل تعیین کننده ترین پرسش دین اسلام، یعنی. ولایت، گفت: پیام غدیر در حال حاضر تابع ولایت فقیه است و اگر تا حدی از اصل ولایت فقاهت عدول کنیم، همین نسبت باید با امیرالمؤمنین (ع) و پیام غدیر باشد. تقسیم شده .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید