غربی ها با وجود بیماری در صربستان شجاعانه می جنگند / وزیر معتقد است همه باید میدان را ببینند

ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782078

سرمربی تیم کشتی امید گفت: قرعه کشی سختی داشتیم و همگروهی با کشورهای نام برده در این زمینه داشتیم اما در نهایت این تیم تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشاد علیزاده سرمربی تیم کشتی امید در گفتگو با جام جهانی زیر 23 سال صربستان گفت: امسال سال متفاوتی برای جامعه کشتی بوده است. چند مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد. با تیم جدیدی در جام جهانی بلگراد صربستان شرکت کردیم.

وی با اشاره به سطح بالای مسابقات افزود: تیم روسیه با تیم کامل و کادر فنی شرکت می کند. این تیم هم سرمربی خودش را داشت که به رزمندگان کمک و راهنمایی می کرد. تنها چیزی که به آنها اهمیت می داد برنده شدن بود. روس ها از تمام ظرفیت خود برای این مسابقات استفاده کردند و به پیروزی رسیدند. امسال جوانانی را انتخاب کردیم که تجربه لازم را برای بازی های امید نداشتند.

علیزاده عملکرد تیم امید را اینگونه ارزیابی کرد: دبیر تاکید دارد که همه رزمی کاران باید میدان را ببینند. در صربستان ما هر کاری که ممکن بود انجام دادیم. حتی می‌توانیم کشتی‌گیران تیم بزرگسالانمان مثل مختاری و سروی را بفرستیم که هنوز هم می‌توانند در تیم امید شرکت کنند و قهرمان جهان شوند. با وزن 72 یا 97 کیلوگرم از جوانانی استفاده کردیم که می توانستند آینده کشتی ما را تضمین کنند. امیر عبدی وزن 72 بسیار شجاعانه برای قهرمانی می جنگد. نفر سوم جوانان کشورمان در دور اول مغلوب کشتی گیر اتریشی می شود. فضای مسابقات واقعا متفاوت است. سطح این مسابقات کمتر از جام جهانی بزرگسالان نبود. حتی مختاری هم اصرار زیادی برای حضور در این مسابقات داشت اما می خواستیم از جوانان استفاده کنیم.

وی به عنوان مربی تیم به حضرتی گفت: با توجه به جوان بودن تیم و کادرفنی درخواست حضور حضرتی و مربیان دیگر از استان های مختلف را داشتم. حضور مربیان استانی تجربه بسیار خوبی ایجاد کرد تا در باشگاه ها نیز افراد خوبی را از نظر فنی تربیت کنند. بعد از مسابقات نروژ اردوی 10 روزه داشتیم و آقای حضرتی به این مسابقات آمدند و حضور ایشان اتفاق خوبی بود. آنجا هم با آقای بنا تماس گرفتم.

سرمربی تیم کشتی امید با ابراز امیدواری از برگزاری مسابقات در لیگ با توجه به ارتقای سطح کیفی و فنی رزمی کاران گفت: از دل مسابقات لیگ می توانیم رزمی کاران را شناسایی کنیم تا بتوانیم تا می توانند باعث افتخار کشورمان به آینده شوند.» اردوی کشتی آزاد نیز در خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار می شود. حال و هوای لیگ خوب نبود. ما نتوانستیم بیش از 3 اردو برگزار کنیم. هر دو تیم امید و مسلح نیروها در خانه شهید هادی تمرین کردند و این ازدحام باعث شد تعدادی از بازیکنان بیمار شوند اما به هر حال ما را به این مسابقات فرستادند.

علیزاده که با رادیو ورزش صحبت می کرد، درباره وضعیت جسمانی فرنگی کاران گفت: به دادمرز اجازه مبارزه ندادیم. حتی او را به بیمارستان بردیم اما کاری از دستشان برنمی آمد و با توجه به تجربه توانستیم او را درمان کنیم. رئیس فدراسیون بر سلامت همه بازیکنان تاکید زیادی داشت. قرعه کشی و گروه سختی با کشورهایی به نام این رشته داشتیم. کاویانی نژاد به دلیل سرماخوردگی در اردوی اول تمرین نمی کند. جواد رضایی و عبدی هم مریض شدند. ما در نهایت این تیم را فرستادیم و تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه انجام دادیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید